• Marian03

BF september 2015!

MillisVanillis skrev 2015-01-15 14:14:41 följande:
    Jag hade apelsiner förra graviditeten men nu när jag inte kan äta utan illamående så blev det isvatten :) behöver antagligen vätska :)
    Isvatten känns ju som en klockren craving om man inte vill gå upp för mycket av mat just :) jo säkert är det vätska du behöver då :)
  • Marian03

Jag ringde precis mvc för att få de första tiderna inbokade, då fick jag tid för hälsosamtalet 2/2 och sedan "det andra" 26/2 då är jag i vecka 11 tror jag. Är det då som man gör vul? Känns sent. Hon kallade det bara det "andra besöket" hehe svårt att veta ;) men hon sa att då ska vi komma både jag och min sambo :)

• Marian03
    Eveelina89 skrev 2015-01-16 10:08:47 följande:

Idag kl 13 ska vi skriva in oss! Åh vad jag längtar, men är som sagt lite orolig också! Har varit illamående nu en vecka får knappt i mig någon mat :/

Vad spännande! Berätta gärna sen hur det gick jag vad man sa osv, jag har noll koll på sånt här så det är kul att höra lite om hur det funkar :)
  • Marian03
    NattaLind skrev 2015-01-16 10:20:55 följande:
    Det "vanliga" är att man har sitt första ultraljud vid vecka 12-15. Är egentligen inte så vanligt att man kör tidigare än så, men just här på FL verkar det vara många som tar tidiga ultraljud :) Men jag kommer inte ha mitt förrän i vecka 12 och hälsosamtal vecka 9 :)
    Ok! Är det ett vul man gör då vanligen i vecka 12? Vad ser man då? När jag man det där ultraljudet som man får bild med, vet du?

Förresten, helt galet vad lipig jag varit igår och idag. Jag råkar vara ledig denna veckan från jobbet, känns ju bra på ett sätt för man kanske vill ha ett par dagar att låta det sjunka in, men jag har ju mycket tid och tänka. Och lipa, haha... Är helt nervös att jag ska få ett lipanfall på jobbet sen! Haha.
  • Marian03

Ok tack för svaren snälla ni, detta är ju en helt ny värld och man vet inte så mycket egentligen som man trodde.

Då bör jag ringa innan min tid för inskrivning i vecka 11 och säga att jag hemskt gärna vill ha ett vul så kanske jag får det om jag har tur :)

• Marian03
    Eveelina89 skrev 2015-01-16 14:44:31 följande:

Jag hade tydligen skrivit ner fel tid. Skulle ha varit dit på morgonen isf kl 13 . Vart verkligen illa bemött var väldigt irriterad att hon fick sitta pch boka ny tid för mig på övertid osv. Så nu har jag bölat i en timme, är nog gravid alltid. Men tråkigt när man är orolig och det är första gången man är gravid sen har man längtat och väntat på detta i över en vecka :/ :(

Nä fy vad tråkigt :( förstår att det känns skitjobbigt...
  • Marian03
    Mysmia79 skrev 2015-01-16 14:51:47 följande:

Hänger på här :) 7+0 i dag

Känner mig inte ett dugg gravid. Hur har ni andra det med illamående och andra gravidsymtom?

Va kul :)

Jag får nya symtom hela tiden, men nu är det trött och lätt för att börja gråta, öm i brösten och som någon annan skrev så är man kall ena sekunden för att vara överhettad i nästa. Jag är hungrig nu mest hela tiden men absolut inte sugen på något. Kan inte alls tänka mig nåt, jättekonstigt men när jag väl äter så är det inga problem. Ja och sen kom det flytningar idag med, rätt rikligt. Var på stan och blev helt nervös att det var blod eller nåt för det kändes så när det kommer en del så. Innan dess har jag varit helt "torr" sen efter mensen. Otrevlig info det sista kanske, men så är det ;)
  • Marian03
    sofial86 skrev 2015-01-19 21:06:00 följande:

Pulsade ikväll med andra barnet, så blir beräknat till slutet på september förmodligen! Är så lycklig! Trodde verkligen inte att det tagit sig denna gången heller. Men jo då! Ett klart och tydligt plus visade sig på typ två sekunder, bim +2!

Grattis! Vad roligt :)
  • Marian03
    26number1 skrev 2015-01-19 22:23:07 följande:

Idag plussade jag!!

Jag och sambon har försökt bli gravida sedan i mars förra året och har använt mig av appen NaturalCycles. Min mens är otroligt oregelbunden men fick tack vare appen reda på min ÄL och ja, nu väntar vi vårt första barn!

Nu är frågorna självklart hur många som helst;

Hur många test har ni gjort? Jag tog två imorse och de gav båda tydliga resultat.

När ska man boka tid med BM?

Jag drack vin i lördags, hade verkligen ingen anledning att misstänka graviditet. Borde jag oroa mig?

Grattis! :)

Jag testade 2 gånger på bim+2, mest för att jag hade två pack test och tig ett på morgonen och ett på em. Sen köpte jag ett med veckoindikator så jag skulle kunna se ungefär hur gammalt fostret var, och såklart för att det kändes mer verkligt med det ;) vågade inte tro på det. Vi väntar med vårt första barn.
  • Marian03

Tänkte fråga här om det är någon av er som har eller vet nåt om underfunktion av sköldkörteln? Jag tog lite prover dagen innan jag fick veta att jag var gravid.

Ringde idag för att kolla läget och då sa de att det provet hade kommit tillbaka och visade på en liten underfunktion.

Så jag säger att jag är gravid och att vi haft svårt att bli gravida och att jag behöver komma vidare med det om jag ska få medicin osv. Då får jag en telefontid på fredag.

Har hört att det är stor risk för missfall i samband med sköldkörtelproblem om man inte får medicin.

Då blir man ju ledsen och stressad när man inte får hjälp. Och nu i början när det händer så mycket med utvecklingen, jag känner mig riktigt irriterad nu och undrar om jag ska behöva gå med på att jag eventuellt får missfall eller att någon blir fel i utvecklingen för att jag inte blir tagen på allvar?

Har man väntat i ett och ett halvt år på att bli gravid så man ju rätt nojjig. Säkert så kan det va sköldkörteln som spökar när det gäller fertiliteten.

De på mvc säger bara att jag ska vänta in läkaren (hon verkar dessutom småtrött på oroliga tjejer som mig) och se om jag får medicin för det behöver man äta. Jaha?! Det händer ju supermycket grejer i utveckligen just nu. Hon menar att de inte kan hjälpa en blir det missfall så blir det oftast ändå osv.

Blir så ledsen! Hon vet uppenbarligen inte hur det är att bli gravid efter så lång väntan.

Något VUL hade hon absolut inte hört att någon får göra, man lyssnar inte på barnets hjärta förrän i vecka 25 och ett ultraljud görs i vecka 18.

Jag känner att jag verkligen verkligen är förbannad på bemötandet redan innan jag ens börjat gå där. Vill bara börja lipa...

Svar på tråden BF september 2015!