• myraaan

BF september 2015!

Inorr02 skrev 2015-07-09 17:02:56 följande:

Nån här som fått sämre mat lust ?

Är som inte sugen på nå just nu.

Försöker ändå äta för de måste jag ju bör bäbis. 

Inget är som gott är så less att laga mat med. Visst sambon kan laga mat men dn vill jag inte äta han gör bara helfabrikat å de är blääää hej hopp nu är man 3 år igen. 

Samma för mig, är inte sugen på något och har absolut ingen lust att laga mat. Men äta måste jag ju. Äter iaf frukost lunch och middag men alla dessa mellanmål blir det inget av. Det är svårt att äta när man inte är hungrig eller sugen.
  • myraaan

Någon som har "problem" med blodtrycket? Högt/lågt?

Mitt låg på 99/51 idag och idag mådde jag bra (lite trött bara) får blodtrycksfall ibland så undrar hur lågt det sjunker då.. tips på blodtryckshöjande i icke medicinsk form?

• myraaan
    fyrklöver81 skrev 2015-07-13 18:11:32 följande:

Stödstrumpor och dricka ordentligt :)

Och jag som redan har stödstrumpor och dricker mycket xD då bör jag inte sluta med det iaf! :)
  • myraaan

Om sammandragningarna gör ont nere på magen kan det vara ett tecken på urinvägsinfektion. Jag fick min tredje penicillinkur förra veckan. Så om ni har ont ta urinprov nästa besök hos bm.

• myraaan
    lördagsgodis skrev 2015-07-24 12:37:48 följande:

Vår katt trivs bra i babynestet:)

Här är vagnen populär :)
  • myraaan

Det strålar och drar där nere sen några dagar tillbaka, är det bebis som fixerar sig? Har ofta sammandragningar/förvärkar som gör ont. Är i v36 (35+1) idag. Hoppas att den kommer tidigare än beräknat :)

Är ni också galet trötta på dagarna?

• myraaan
    1StoltMamma skrev 2015-08-17 19:44:18 följande:

Vilka är de som har bf efter den 15 sep och fram här?

Jag har bf 19/9 :) hoppas dock på tidigare :)
  • myraaan

Stod erat sf mått stilla när magen sjönk? Är i v 36+4 och sf-måttet var samma som för 2v sedan.. under dom veckorna har bebisen fixerat sig och magen sjunkigt. Hur var/är det för er och vilket mått hade ni i v37?

• myraaan

Jag låg på 33 både v.35 och v.37 får se vad det ligger på v.39. Har iaf gått upp i vikt!

• myraaan
    MrsHeinerborg skrev 2015-08-30 21:03:22 följande:

Jag mår oxå illa! Var kom det ifrån?!?

Haft känningar till o från, det strålar o kittlar, sliter o drar, undrar när det ska komma igång. Imorgon ska jag på gravidmassage, ska bli skönt!

Jag mår också illa, testa något mot halsbränna! Jag trodde inte att det var det med den medicinen hjälper! Ni som inte fått än vilken vecka är ni i nu? Jag är i 37+1.
  • myraaan

Är det bara jag som är sjukt less på att vara gravid just nu? Dagarna känns som månader och ändå är jag inte ens på bf än!! Har ont överallt och mycket sammandragningar och sover dåligt. Varje gång jag reser på mig tänker jag att vattnet ska gå, men jag blir lika besviken varje gång när det inte kommer en droppe ????

• myraaan

Grattis till alla som fått träffa sina bebisar!

Men nu känns det som att det bara är jag kvar! Vilka mer har inte fått och vilken v är ni i? Jag är i 38+3

• myraaan

Läppsyl och kanske någon bok/tidning om det drar ut på tiden :)

Matlåda till sambon? Vi får ju mat på sjukhuset men ofta får inte sambon det.

26number1 skrev 2015-09-11 23:14:26 följande:

BB-väskan packad, är det något jag glömt/kan plocka ur?

6 bodies, 2 tights, 2 strumpor, mössa, filt och första mjukisdjuret till Fisen.

Mjukiskläder, rejäla trosor, 2 amningsbhar+linnen, innetofflor och hygienartiklar till mig (amningsinlägg, snoddar, tandborste osv).

Mjukiskläder, badbyxor och hygienartiklar till sambon.

Så otroligt svårt att veta :P Vi kommer bo kvar på patienthotell i i alla fall 2 nätter, därav mycket bebiskläder..

• myraaan

Har haft "menvärk" i 2dygn nu, onda ?förvärkar? till och från som kommer oregelbundet, mycket genomskinliga flytningar och är otroligt rastlös... kan inte sova på natten eller dagen.. ni som fått tror ni att det kan vara något på g?

• myraaan

Jag är kvar! Bf på lördag och kroppen har lurat mig i 3dagar nu... har ingen aning om det är på g eller inte. Vill bara föda nu!

mimspims skrev 2015-09-16 08:38:29 följande:

Grattis till alla bebisar!!

Finns det någon kvar som väntar ännu? Bf imorgon och ingen bebis i sikte ännu. Kroppen luras däremot, förra natten hade jag regelbundna värkar med 3-5 minuters mellanrum men sen avtog allt på morgonen, den besvikelsen alltså...

• myraaan

Kom precis från bm. Igångsättning den 3/10 om den inte kommer ut innan! Skönt att ha ett datum att koncentrera sig på! Hoppas att den kommer innan för jag orkar inte ha såhär ont tills dess!

• myraaan

Fredagen den 25/9 kom våran pojke på 53cm och 3820g! Allt gick bra och vi mår bra hela familjen :) Han föddes på bf+6 och jag är så kär?

• myraaan

Väcker ni era på natten för mat? Leon brukar äta vid ungefär 12 , 03 och 06. Men inatt sov han så gott. Han hade ätit ett riktigt supermål på kvällen. Är det okej att låta honom sova hela natten då? Han åt alltså sista målet kl 12 och första kl 06

• myraaan

Leon är 2.5 månad nu :) för 2v sedan vara han 59.9 lång och vägde 4790 :) och om 2v är det dax för vaccination! Det har krånglat med maten och vikten för honom och han är mjölkproteinallergiker. Men vi ammar och ger flaska så nu går han upp i vikt som han ska :)

Svar på tråden BF september 2015!