• Mijjan

BF september 2015!

Verkar som kvällsmagarna verkligen avslöjar mer än morgonmagarna för flera av oss :P Synd att jag typ bara jobbar helg och kväll :P Dom lär väl börja ana nåt snart... Men samtidigt lite kul att de börjar synas lite men vi ville ju vänta med att berätta till 1 april!

• Mijjan

Hur känner ni förresten med att vara höggravida inför sommaren? Jag har alltid sagt "aldrig i livet" till det då alla klagar på att det ska vara så jobbigt... Men nu så valde vi det här ändå... Några andra som har erfarenhet eller hoppas ni som jag på en sval sommar? (Borde ju bli de när vi haft två så fina liksom :P)

Jag jobbar fram till sista veckan i juli innan jag tar min semester dock jobbar jag ganska lite i juli enligt mitt schema. Juni brukar ju vara svalt ändå så det går nog bra! Kommer sätta upp en pool i trädgården så jag överlever och får väl sova i trädgården för det är som en bastu i vårt sovrum :P

• Mijjan
    Emeralda skrev 2015-03-01 08:38:19 följande:
    Tror de flesta inte bryr sig. Man är glad över att man är gravid helst enkelt. Jag hade inte lyxen att välja då det tog ett tag att bli gravid. Och jag har varit höggravid på sommarn förut (har ett augustibarn) och det går det med. Det var inte jobbigare än att vara höggravid på vintern vilket jag också varit.
    Höggravid är väl alltid jobbigt även om man är jätteglad att vara gravid? :) tänker bara på när man som jag, förstföderska, möts av många reaktioner likt "å stackars dig att vara höggravid under sommaren" så undrar man vad man gett sig in på. Men skönt att höra att ni inte verkar bry eller tyckte det var så jobbigt. Antar att ju mer man går upp i vikt kanske också avgör lite så det är väl bara att vänta och se hur det blir. Tycker dock att september blir en bra månad eftersom det inte är så sent på året och den annars tråkiga hösten kommer bli för evigt förgylld med en lite parvel i huset :)
  • Mijjan
    Stellastar skrev 2015-03-01 14:20:55 följande:

Hoppar in här!

V12.

Fick missfall i v 8 och trodde hoppet va ute. Men 4 veckor efter så hade jag fortf ett starkt plus och kontaktade gyn för skrapning. Men på VUL så såg dom en liten krabat ligga och sprattla och lyckan va total. Så nu ska vi försöka ställa om oss :)

Ska på inskrivning imorgon och hoppas få ett extra ul för mitt psykes skull :)

Nämen grattis! Vad kul! Lycka till!
  • Mijjan
    I Walk The Line skrev 2015-03-01 09:59:46 följande:

Jag var ändå höggravid sommaren 2004, den varmaste på hundra(?) år. Så skönt att ligga i badet å njuta med stora magen, eller i skuggan i gräset :)

Låter faktiskt mysigt.. Hoppas bara man orkar jobba de dagar man ska jobba :) Har oregelbundet schema men hoppas kunna härda ut även i sommar
  • Mijjan
    Marian03 skrev 2015-03-01 11:39:31 följande:

Jag ska ta lite blodprover näst vecka hos bm och då ville hon även göra cellprov. Gick precis in i vecka 12. Men läser överallt plus att flera sagt till mig att det nig inte är så bra att reta upp där nu. Anledningen till varför provet skulle göras är att det var exakt 3 år sedan jag gjorde det. Vad hade ni gjort?

Vill ju inte riskera något, om jag nu skulle ha cellförändringar, vad skulle de kunna göra åt det under graviditeten?

Jag gjorde mitt cellprov i fredags när jag var 10+0 och det tycks gått bra :)
  • Mijjan
    igelkotten01 skrev 2015-03-02 09:53:59 följande:

Mijjan, jag tycker du ska ta provet. Jag gjorde det med sonen och det gick hur bra som helst. Hade små små ljusrosa flytningar 2-3 dagar efter, men det är helt normalt även om man inte är gravid efter ett cellprov.

Hmm.. :) Jag tog mitt prov i fredags och det får räcka för ett tag framöver ;)
  • Mijjan
    Miiiam skrev 2015-03-02 13:10:04 följande:

Hej igen! I helgen var den värsta helgen i mitt liv. Lördags morse in till gym akuten. Konstaterades början till missfall. Åkte hem men på kvällen började helvetet! I över 7 timmar hade jag blödningar kramper svimfärdig kallsvettig. Gubben min ringde ambulansen, han sa allt detta även att jag har diabetes. På 10 minuter var dom här. Jag låg på golvet o hade så ont. In i ambulansen fick morfin morfin och morfin. I några minuter försvann smärtan inne på gyn mottagningen. Sen brakade det loss! Skrek o grät som en gris. Upp till operation. När allt var klart o jag låg på avdelningen så kom läkaren och sa att allt gick bra men att dom även hittade 2 sstora myomer i livmodern som de tog bort! Är hemma nu, sörjer. Har fått missfall tidigare. Men nu har det tagit hårt på mig. Önskar er alla lycka till?

Usch vad tråkigt att höra! *styrkekramar*
  • Mijjan
    BF2015 skrev 2015-03-11 23:45:40 följande:

Hej allihopa.

Jag Är också gravid, har beräknat BF datum 7 september.

Min chef och mina kollegor har börjat ställa KRAV på mig," När går du hem? hur länge kan vi räkna med att du jobbar osv..." Men jag kan ju omöjligt veta hur jag mår i sommar.. Har ett krävande jobb i butik med mycket tunga lyft, klättra på höga stegar, och vi är ofta själva ett par timmar varje dag. Än så länge går allt bra men jag har börjat få känningar i bäckenet.. Men alla deras frågor gör mig förbannad! Jag VET inte när jag går hem, vill jobba så länge jag kan men vet ju ej hur långtid det blir!! Någon mer som har deg likadant? Chefer och kollegor som undrar? (bör kanske tillägga att det är ett litet företag med 4 anställda)

Hur har ni tänkt göra med er semester? Jag har 4veckor att ta ut innan jag går hem på mamma ledighet. Men hur blir det om jag blir sjukskriven (låt oss säga hela augusti) och jag har inplanerad semester då? Tacksam för svar. Mvh.

Ska inte svara helt säkert men tror att om man blir sjukskriven på sin semester så får man behålla alla sina semesterdagar? Jobbade i hemtjänsten för några år sedan när någon lyckades skära upp handen i början av semestern och hon fick behålla alla sina semesterdagar...

Jag kommer ta semester v30-34 när jag är i v.31-35. Jag jobbar shift och har ganska lugnt från midsommar fram till v.30 bortsett från v. 29 som är en hästvecka... Får väl se om det går att komma tillbaka semestern men siktar och hoppas på det. Har BF 25 sept. Har inget fysiskt ansträngande jobb så hoppas det går... Har inte berättat än så får väl se vad de säger :)

• Mijjan
    fyrklöver81 skrev 2015-03-16 20:15:01 följande:

Idag har jag faktiskt gått ut på Facebook att jag är gravid. Kändes kul med alla gerattis ????????

Oj kul! De enda som vet för oss är två vänner, en sjukgymnast, en barnmorska och hon i kassan på apoteket :P Är v 13 nu men jag liksom vill dra ut på det :P Är nog fel på mig tror jag... Får se hur länge jag kan dölja det på jobbet men tänkte ge föräldrarna varsit påskägg 1 april med en napp och ultraljudsbild i och berätta för syskon iaf :)

Var för övrigt hos sjukgymnasten idag. Min överrörlighet ställer åter igen till det... Foglossning sen v. 6 blev domen så nu får jag inte springa på ett tag :( Har inte jätteont men vill inte riskera nåt...
Svar på tråden BF september 2015!