BF2015 skrev 2015-03-11 23:45:40 följande:
Hej allihopa.
Jag Är också gravid, har beräknat BF datum 7 september.
Min chef och mina kollegor har börjat ställa KRAV på mig," När går du hem? hur länge kan vi räkna med att du jobbar osv..." Men jag kan ju omöjligt veta hur jag mår i sommar.. Har ett krävande jobb i butik med mycket tunga lyft, klättra på höga stegar, och vi är ofta själva ett par timmar varje dag. Än så länge går allt bra men jag har börjat få känningar i bäckenet.. Men alla deras frågor gör mig förbannad! Jag VET inte när jag går hem, vill jobba så länge jag kan men vet ju ej hur långtid det blir!! Någon mer som har deg likadant? Chefer och kollegor som undrar? (bör kanske tillägga att det är ett litet företag med 4 anställda)
Hur har ni tänkt göra med er semester? Jag har 4veckor att ta ut innan jag går hem på mamma ledighet. Men hur blir det om jag blir sjukskriven (låt oss säga hela augusti) och jag har inplanerad semester då? Tacksam för svar. Mvh.
Ska inte svara helt säkert men tror att om man blir sjukskriven på sin semester så får man behålla alla sina semesterdagar? Jobbade i hemtjänsten för några år sedan när någon lyckades skära upp handen i början av semestern och hon fick behålla alla sina semesterdagar...
Jag kommer ta semester v30-34 när jag är i v.31-35. Jag jobbar shift och har ganska lugnt från midsommar fram till v.30 bortsett från v. 29 som är en hästvecka... Får väl se om det går att komma tillbaka semestern men siktar och hoppas på det. Har BF 25 sept. Har inget fysiskt ansträngande jobb så hoppas det går... Har inte berättat än så får väl se vad de säger :)