Inlägg från: Mockingjay |Visa alla inlägg
  • Mockingjay

BF september 2015!

Gjorde RUL igår, allt såg bra ut. Tog inte reda på kön men är väldigt nyfiken. Någon som tror sig se flicka eller pojke på bilden?

• Mockingjay

Ska bli spännande att se vem det är som kommer ut i september . Tack! Är så glad att allt såg bra ut

• Mockingjay

Vi har en namnlista vi fyller på och stryker på. Hittills är det Lovis och Malte som ligger högst upp men även Gustav och Elsa ligger i topp.

• Mockingjay
    paddi84 skrev 2015-04-11 18:27:03 följande:

Känner så väl igen mig! Humöret är verkligen uppochner vissa gånger, går särskilt ut över barnen här då de är trotsande som de flesta 2åringar och 5åringar... Blir ju inte bättre när jag beter mig som 3år ;) imorse kom sambon upp gav mig en kram och satte mig i soffan o serverade frukost när han tyckte det lät som jag fått nog...

Här höll jag nyss på att kasta sonens tandborste hårt och långt men nöjde mig med att lägga den på handfatet och klampa ut ur badrummet. Vad han gjorde för att förtjäna mitt sura humör? Kittlade mig och gurglande med tandkrämen istället för att spotta. Moget beteende av mamma - NOT!
  • Mockingjay

Ligger i sängen och stortjuter. Fk har nekat mig grav.penning stod det i brevet jag nyss öppnade. De anser inte att jag har ett ansträngande jobb. Jobbar på förskola med 35 barn i åldern 1-5 år och idag var vi kort om folk så jobbade kl.06-13 med en fem minuters fika under hela passet. (Är TRÖTT vilket bidrar till att jag gråter).

Så nu blir det väl till att överklaga... :-/

• Mockingjay

Har en bärsjal som jag använde mycket till vårt första barn. En moby wrap som jag tycker funkar jättebra. Knyta den lär man sig snabbt.

• Mockingjay

Hej!

Just nu är jag så deppig. Brukar inte bråka med min man men just nu är vi oense om allt. Om vi ens pratar med varandra. Känns som om jag vill lämna allt och bara sticka. Är i vecka 31 och har foglossning men han åker bort hela helgen, drar ut och tränar på kvällarna och tycker att jag är så sur hela tiden.

Hade en skitjobbig förlossning för 5 år sedan (vi har alltså en underbar 5-åring ihop sedan innan) men min man är i förnekelse kring hur mycket vi behöver förbereda oss för att det inte ska bli samma katastrof att föda barn denna gång. Han är mer "du får väl säga vad jag ska göra när det blir dags " "det löser sig" "för mig är inte förlossningen jobbig". Känner mig så jävla ensam i den här graviditeten. :(

• Mockingjay

Jag och mannen har börjat hitta varandra igen vilket känns superskönt. Han följde efter mycket om och men med till läkarbesök på förlossningen där jag grät och grät och grät (har haft en mycket jobbig förlossning för ca 5 år sedan). Vi träffade en fantastisk läkare och hon förstod mig och oss precis.

Igår bodde vi typ på badstranden, det är rätt varmt att vara gravid nu, men o så skönt i vattnet. Är så glad för jag älskar att bada :)

Hoppas ni har det bra i värmen och tack för peppen när jag var lite deppig häromdagen.

• Mockingjay

Jag och mannen är nu incheckade på hotell i Stockholm. Imorgon ska vi gå kurs "nya tidens profylax, FUR-metoden " hoppas det blir givande ????. V.33 nu, igår ett extra ultraljud, allt såg kanoners ut.

Nu slappa lite innan dusch och middag på tu man hand ????

Svar på tråden BF september 2015!