• mimspims

BF september 2015!

Ni som redan har flera barn; vad kan man vänta sig av andra förlossningen? Går det snabbare? Lättare? Spricker man lika mycket? Snabbare återhämtning?

Min första förlossning tog 16 timmar från regelbundna värkar, krystade 15 minuter och sprack en hel del... Denna gång hoppas jag att det går snabbare och att jag inte spricker lika mycket

• mimspims

Skönt att höra att andra förlossningen gått smidigare för er!

Försöker njuta av graviditeten så gott det går nu sista veckorna. Inte alltid så lätt dock, förutom ichias och foglossning har nu illamåendet kommit tillbaks och nåt som känns som träningsvärk i vänstra ljumsken stör mig. Men snaaaaart är han här!

• mimspims

Hoppas igångsättningen går/har gått bra I Walk The Line!

Med första barnet lossnade slemproppen en vecka innan han föddes.

Har någon haft förhöjt blodtryck utan havandeskapsförgiftning under graviditeten? Jag har legat på ca 140/80-90 under hela graviditeten men idag på mvc-besök sa bm att jag kan behöva ha dropp med blodtryckssänkande under förlossningen? Har dropp- och nålskräck och vill absolut inte vara bunden till en droppställning under förlossningen...

• mimspims
    MrsHeinerborg skrev 2015-09-04 11:54:13 följande:

Sovit som en stock inatt? Vaknade utvilad o undrade nästan om jag fortfarande var gravid?!? Idag har jag energi o fixar o donar.... :)

Då kanske förlossningen drar igång idag? Haft flera bekanta som just sovit gott en hel natt utan uppvak innan förlossningen dragit igång!
  • mimspims

Stort grattis iwtl!! Börjar bli en del bebisar på utsidan nu i tråden :)

Ja här har inte de senaste dagarna varit så värst roliga... Är trött och slut fast jag sover och vilar mycket. Skulle vilja göra massa saker tex. sy, måla om möbler, fixa inför bebis men kroppen bara orkar inte och jag blir så frustrerad, arg och gråter minst två gånger om dagen. Ont av foglossning och ichias, ibland såpass att jag skriker rakt ut av smärta. Sen får jag dåligt samvete över att sonen är tvungen att höra mina utbrott vilket gör att jag då gråter ännu mera! Suck. Försöker verkligen njuta in i det sista men skulle verkligen inte tacka nej till en förlossning nu. 38+2 idag

• mimspims
    MrsHeinerborg skrev 2015-09-07 15:11:40 följande:
    Haha!! Jag gjorde samma igårkväll då jag möttes av min slemmig som lossnade. Hoppade direkt in i duschen o snyggade till både under armar, ben o mellan ben!! Känns bra iallafall!
    Nu har jag sovit, värkar o onda SD hela dagen men inte tillräckligt starka eller ofta.
    Låter ju som din och Sopps förlossning är på gång! Hoppas hoppas!

Ingen slempropp i sikte här inte men 5-åringen påpekade i duschen igår "mamma, din snippa ser ut som pappas skägg" :D
  • mimspims

Grattis till alla bebisar!!

Vecka 38+6 här idag, inga tecken på att förlossningen skulle vara på gång förutom förvärkar och sammandragningar som jag redan haft flera veckor

• mimspims

Ni som fött: har ni märkt nån skillnad på bebisens rörelser just innan förlossningen satt igång? Lugnare? Aktivare?

• mimspims

Grattis till alla bebisar!!

Finns det någon kvar som väntar ännu? Bf imorgon och ingen bebis i sikte ännu. Kroppen luras däremot, förra natten hade jag regelbundna värkar med 3-5 minuters mellanrum men sen avtog allt på morgonen, den besvikelsen alltså...

• mimspims

Idag kom han äntligen i raketfart bf+3! 4455 gram och 54 cm. Trillade nästan av sängen när de sa hur stor han var eftersom storebror vägde ett kilo mindre då han kom på bf+6. Så skönt att graviditeten äntligen är över

• mimspims
    sagofröken skrev 2015-10-01 12:09:52 följande:

Grattis till nytillskotten! Vilka sötnosar <3 här har lillan blivit två veckor och fortfarande inte riktigt uppe i födelsevikt så nu blir det intensivamning ett tag. Är egentligen inte orolig eftersom hon verkar må bra i övrigt, men vill så gärna kunna helamma den här gången så ska verkligen försöka nu. Tex vakna ordentligt på natten så vi inte slumrar om i mys-snuttning... Någon annans baby som är/varit seg med viktuppgång i början?

Japp, han blir två veckor idag och är fortfarande 200-300 gram under födelsevikten. Ska in igen och väga honom imorgon... Har helammat hitills men i fredags och igår har han fått en flaska ersättning till kvällen. Känns inte heller som att mjölken alltid räcker till, precis som det var med storebror. Har ibland lust att ge upp amningen och bara ge flaska, vill ju kunna njuta av denhär tiden och inte behöva må dåligt över att min kropp inte kan ge mina barn mat
Svar på tråden BF september 2015!