• Cessely

BF september 2015!

Varför ska alla göra vul??? Är det för nått som e knas eller får man det så tidigt i ert Landsting??

Låt veckorna går snabbt. Denna vecka är nog värst då jag fått missfall innan i just denna vecka. Men grav känns bra så jag håller tummarna att det går vägen denna gången men visst är man orolig i princip hela tiden :/

• Cessely
    Bubbelgumma skrev 2015-01-12 18:15:24 följande:

Är det någon som vet om KUB erbjuds i Stockholms län?

I vilken vecka/veckor erbjuds UL?

Är idag i v. 4+4. Tröttare än vanligt och lite bubblig mage. Annars är det väldigt lugnt. Hur mår ni andra och vilken dag är det för er idag?

4+2 är jag i. Molvärk hela tiden??? När slutar sådant? Inte direkt ömma bröst men ändå lite kanske. Trötthet ; lite men inger nämnvärt kanske. Jq orolig blir man!
  • Cessely
    sagofröken skrev 2015-01-12 18:58:44 följande:

Förstår att det är extra nervöst samma vecka som gått fel en annan gång!

Tror inte det finns något landsting som har tidiga ultraljud på rutin, men det finns ju ett antal skäl att göra vul ändå. Vanligast är väl vid smärtor, blödningar, efter tidigare komplikationer (tex utomkveds), efter ivf eller vid extrem oro, tex efter upprepade missfall. Annars går det ju alltid att betala för privat ul om en är väldigt orolig men inte har medicinska skäl.

Här i tråden tror jag att de flesta ultraljud denna vecka beror på misstanke om utomkveds, om jag inte är helt ute och cyklar?

Ok :) ja helst skulle ja med vela göra men då av oro.
    igelkotten01 skrev 2015-01-12 19:22:15 följande:

Bubbelgumma,KUB erbjuds i Sthlm.

Cessely, förra graviditeten hade jag molvärk från och till i princip hela graviditeten. Livmodern växer, det är därför :)

Fy vad tråkigt Carrera..

Ah ok :) Känner typ hela tiden och blir så nojig att det lixom ska göra mer ont o betyda MF. Men lite molvärk är nog bra, så livmodern växer :)
    BabyJia skrev 2015-01-12 19:33:09 följande:

Jo, jag ska få göra mitt andra vul imorgon pga misstanke på utomkveds.

All lycka till! Håller tummarna att de ser fint ut. Fick du veta vilken vecka du va i förresten??
  • Cessely
    lördagsgodis skrev 2015-01-12 21:52:53 följande:

Jag är äckligt nervös nu och vet inte hur jag ska kunna sova inatt. Det enda positiva besked jag kan få är att den lever och är i rätt vecka.

Håller tummarna!
  • Cessely

Väntar med 3:e och har barn på 4 och 7 år innan. berättar nog i vecka 12.. kan inte hålla mig :)

• Cessely
    BabyJia skrev 2015-01-13 11:18:52 följande:

Ville bara kika in och berätta att jag lämnar nu tråden.

Har fått konstaterat att jag har fått MA och att jag är i v 8. Ett liten en utan hjärtaktivitet:-/

Känner mig ok för detta, är glad att det inte va utomkveds. Ska få ut graviditeten på medicinsk hjälp, då jag vill få bort detta fort.

Vi kommer göra ett nytt försök efter nästa mens, så förhoppningsvis kan jag återkomma snart igen.

Lycka till med er andra:)

Så ledsen för din skull :(
    MissJP skrev 2015-01-13 11:34:02 följande:

Allt pendlande mellan hopp och förtvivlan. Första besöket så konstaterade de ett utomkved. Andra besöket var de inte så säkra då en hinnsäck dök upp i livmodern. Idag var tredje besöket och jag fick se ett litet hjärta där inne. Är i chock just nu.. var så säker sen huggen i magen började i söndags att det var kört. Men det var en gulkropps - cysta som spruckit. Shit.. men jag lämnar ändå tråden eftersom jag är längre gången än jag räknade innan och ska därför ha i augusti om jag inte går över allt för mycket.

Ha det så bra nu allihop!

Underbara besked! Härligt att bli framflyttad så pass med :
  • Cessely

Grattis alla nya som plussat och beklagar alla som fått MF/MA :(

lizanilander skrev 2015-01-13 14:39:23 följande:

Grattis till alla nya som plussat!!! :D

Och beklagar till er som fått missfall/MA och inte kunnat fortsätta graviditeten :( Hoppas det går vägen för er nästa gång!!!

Nu har mina symtom börjat tillta lite mer, mer molvärk och mer illamående. Går ner i vikt då jag inte äter alls så bra som jag borde, men jag får iaf behålla det jag får i mig ;) Får hoppas det släpper längre fram :) Är det någon mer än jag som kommer vänta med att kontakta MVC till typ v.12?

Varför vänta så länge? Jag ska ringa i vecka 6-7. Vi får nämligen kub eller nupp eller vad det heter gratis här och det vill jag hinna boka så det finns tider i god tid i förväg :) sedan har man ju inskrivningssamtal o v 9. Inte det heller vill jag missa :)
  • Cessely
    lizanilander skrev 2015-01-13 17:25:16 följande:

Är i vecka 7 nu och för mig känns det för tidigt, har tidigare fått missfall i vecka 12 (11+4) och det var bara väldigt jobbigt och ringa och avboka det mötet igen, plus att med sonen så hade jag första mötet när jag gått 12 veckor, BM tyckte vi lika gärna kunde ta allt prat om kost och sådant då på inskrivningen :)

Ok..ja då e det ju helt klart annat läge :(
  • Cessely
    idorina skrev 2015-01-13 19:46:21 följande:

Första dagen på nya jobbet är gjord. Av 7 timmar stod jag upp 6 h och 45 minuter ungefär. Resulterade i rosa flytningar och mensvärk nu när jag kom hem. Känns lite sådär..

Vilken vecka är du i??
  • Cessely
    Lovven skrev 2015-01-13 23:59:55 följande:

SNÄLLA HJÄLP! Min smärta i brösten som jag haft sen plusset är puts väck! Inatt hade jag en huggande smärta i magen som gick över snabbt och har ej haft blödning. Tror ni jag kan ha fått missfall??

Oftast försvinner symtomen efter man fått missfall och inte före ett ev missfall. Fick med grymt ont i magen en gång i tidig vecka då jag väntade nr 2. Blödde inte men trodde ändå de va kört. Men de va ingen fara. Läkaren förklarade det med att det är mycket som påverkas där inne av hormoner osv så oftast kan de va tarmarna som spökar o ger smärtor..bla med ligament som töjs osv. Men går de inte över så ring o kolla.
Svar på tråden BF september 2015!