• Mijjan

BF september 2015!

bebis86 skrev 2015-03-17 16:46:21 följande:

Någon annan som har problem med halsbränna etc? Min är gräslig!! Tar emot att äta gaviskon (smakar apa)!men samtidigt så hjälper det..

Imorgon ska jag till bm! Nu vill jag veta hur långt gången jag är då jag bara gissar hittills beroende på sista mensen... Stämmer det med mensen så är jag i v14

Funkar inte Novalucol bättre? Tycker mintsmaken där är ganska ok.. Har också halsbränna ibland, även som ickegravid och har alltid Novalucol med mig...
    26number1 skrev 2015-03-16 21:10:30 följande:
    Är det lättare att få foglossning och man är överrörlig?? Fasen, finns det något förebyggande att göra åt det?
    Nja min sjukgymnast leder även gruppträning på min sporthall så jag fick lite tips på vilka övningar jag ska undvika. I princip kan man väl sammanfatta det med att jag ska ha benen ihop! Alltså inga utfallsteg, ta bara ett trappsteg i taget (springer ofta hemma flera trappsteg åt gången), gå korta (men raska) steg på promenader, om jag kan köra crosstrainer så små steg som möjligt... Sitta ner och cykla (inte stå alltså). Lite små tips så där för det skrämmer mig grymt att inte kunna röra på mig alls så hoppas jag kan tänka på det här redan nu så jag inte får mer problem sen! Hon sa att eftersom jag är så överrörlig i andra leder så är det inte så konstigt om jag är överrörlig även i bäckenleden och därmed känner av den så tidigt... Och så, springförbud för nu :( ja... Ja gillar att träna! :P Körde spinning idag och satt ner vilket kanske var tråkigt men kände skillnad direkt när jag ställde mig upp (för att sträcka på mig) så högg det till jämfört med när jag satt vilket gick bra...

Hon rekommenderade även att sova med en kudde mellan knäna. Provade inatt... Inte så bekvämt men idag har jag inte haft så ont men det kommer ju och går lite. Hoppas det hjälper för den här smärtan kan jag leva med men vill ju helst inte bli rullstolsburen :)
  • Mijjan
    C21 skrev 2015-03-20 13:10:43 följande:

Hur är stl när man beställer från asos om jag brukar ha 36 vad ska jag ha för stl då?

Jag beställde också därifrån igår.. Jag har 38 typ ogravid och ska vara toastmistress på bröllop 4 veckor innan BF :P Den klänningen tog jag i storlek 42. Hoppas det räcker... Jättesvårt inte bara med UK storlekar men att veta hur stor man kommer bli!

Syns det på er än? Går in i v 14 imorgon och inget syns än mer än att magen är degigare än vanligt. Syntes nästan mer för några veckor sedan men har iofs inte gått upp i vikt heller och det är första barnet. Vet inte om jag längtar eller våndas tills magen börjar växa. Vi har inte gått ut med det än och njuter av att ha vår egen lilla hemlis än så länge samtidigt som det kommer bli lite skönt när vi väl släppt bomben och man inte måste vakta tungan hela tiden :)
  • Mijjan
    Inorr02 skrev 2015-03-22 17:34:36 följande:

har dock jobbigt med foglossning redan vilket känns tungt hoppas de försvinner å håller sig borta. nån mer som känner av foglossning ? 

Jag känner av foglosning och är bara i v. 14. Dock redan känt av det i typ 8 veckor... Har fått ändra i träning och köpt nya platta skor (hade tydligen bara klack innan...) så nu känns det bättre faktiskt. Sover med kudde mellan knäna och tänker på att inte bresa med bena hjälper lite.. Så tänker mig som en sjöjungfru typ  och det gör faktiskt inte lika ont nu! Hoppas det inte håller i sig eller blir mycket värre...
  • Mijjan
    lizanilander skrev 2015-03-22 18:02:52 följande:

Det känns som det börjar explodera med magarna nu, mysigt! Min börjar med ta form, men jag skulle inte vilja kalla det gravidmage då jag är stor upptill liksom, är väl tarmarna som tryckts upp :P Vi har rul 18+2, snart där!!!!

Ja tydligen.. Jag som går och tror att det inte syns.. En kollega frågade precis hur det går med vikten (tack för den by the way!). Hon tyckte jag ser lite svullen ut och undra om jag gått upp i vikt. :P Nej jag ligger ganska still på samma sa jag - men hon skulle bara veta :P Hade tänkt hålla mig till APT när jag är v 16+4 om två veckor får se om jag kan hålla de "hemligt" så länge :P Har en sån skvallerarbetsplats att jag helst berättar det själv för alla samtidigt...
  • Mijjan

Jag inbillar mig fortfarande att det inte syns.. Så länge magen inte är allt för svullen så tycker jag verkligen inte det. Lite rundare är jag ju men inte kulrund utan mer småfet. Går snart in i v. 15. Men fick ett liten mystisk sms igår "Jag glömde berätta en sak för dig... och du glömde nog berätta en sak för mig ;)" efter att jag träffat en kompis. Men så länge ingen frågat rätt ut så kan de ju inte synas SÅ mycket tycker jag. Fått tre såna gliringar nu sista veckan så är väl kanske dags att gå ut med det snart. Tänkte ju vänta till första april med familj och närmsta vännerna som en kul grej... Kollegorna tar jag veckan efter på apt är det tänkt :) måste försöka hinna på chefen innan bara :P

• Mijjan

Skulle ju berätta på jobbet idag hade jag tänkt.. Är i vecka 16 och de börjar äntligen synas lite men beslöt mig för att avvakta två veckor till bara för att :-P har semester nästa vecka och hoppas på reaktioner när jag säger att läs typ är halvvägs och de inte märkt nåt (vilket är den reaktion alla haft hittills..) är rädd för massa daltande bara för man är gravid och ju längre jag kan skjuta på de desto bättre hur länge kunde ni sova/ligga på mage? Älskar det och försöker njuta än så länge. Är nog inte länge kvar innan de blir andra lägen för min del

• Mijjan
    beetroots skrev 2015-04-09 15:33:35 följande:

Min mamma och syster berättade med... För typ alla. I början så brydde jag mig inte även om jag vara var i vecka 5 då. Men nu är jag i vecka 18 och känner att jag fakriskt hade velat berätta på något roligt vis efter ultrajudet, typ göra eller skriva något kul på fb. Men nu vet ju alla som jag vill ska veta. Känns lite trist.

Min pappa som aldrig kan vara tyst fick så tydliga instruktioner att om han berättar får han inte träffa den lilla för jag blir så sur ;) Han vet hur sur jag kan bli så han vågar nog inte annat än lyda :P Men å andra sidan berättade vi för en vecka sen först :) Vi har hållit vår hemlis för oss själva så länge som möjligt. Var typ i helgen som var som vi började berätta så nu vet väl de närmsta iaf. Känner inget behov av att berätta för allt och alla. De märker väl när magen växer liksom :P
  • Mijjan
    sagofröken skrev 2015-04-12 17:24:48 följande:

Räknade precis ut att jag har 40 arbetsdagar kvar. 10 veckor.

Ska försöka våga prata med min chef snart om föräldraledighet. Jag och min man är inne på att jag ska vara hemma i 1,5-2 år. Gulp... Någon annan som ska vara hemma länge?

Någon annan som pratat ledighetslängd med chefen än?

Vi räknar med att jag är hemma 8 månader och sen börjar jobba deltid och min man är hemma istället. Sen kommer vi pussla (vårt schema är som gjort för det) för att den lille inte ska behöva in på förskola alls innan nr 2 är tanken. Hur löser ni det ekonomiskt om jag får fråga om du är hemma så länge? Jag skulle kunna tänka mig vara hemma längre men är jag som "tjänar" mest. Dock fattar jag mig inte på alla regler kring 1-årsdagen och sgi och allt vad det är... Måste kolla upp det bättre!
  • Mijjan
    sagofröken skrev 2015-04-12 20:09:40 följande:
    Pussla låter fantastiskt smart! Får jag fråga vad ni har för slags jobb då?
    Jag jobbar på hvb-hem främst helger och kvällar. Min man deltidsjobbar på en biståndsorganisation 4 dagar i veckan men kan välja arbetsdagar och har lite friare tider. Eftersom jag ofta jobbar dygn eller kvällspass har jag typ 2,5 pass i veckan. Skulle jag jobba 50-75% är det med andra ord 1-2 pass i veckan så det kan vi nog pussla ihop :) Dock är det jag som jobbar i "kommunal" verksamhet som tjänar de "stora" pengarna :P så jag kommer gå tillbaka till jobbet ganska tidigt är tanken. Men som sagt. 1-2 pass i veckan ska jag nog överleva ;)
Svar på tråden BF september 2015!