BF september 2015!
Och såklart så skulle det vara smileysar och inte frågetecken.
Och såklart så skulle det vara smileysar och inte frågetecken.
Imorgon går jag in i vecka 36 (35+0)! Hej och hå, snart dags att träffa bebis :). Har mycket foglossning och spenderar dagarna med att vila (så gott det går eftersom blivande storebror på 5 år är hemma med mig). Tack och lov hjälper mina föräldrar till så jag får avlastning.
Var i Stockholm på nya tidens profylax kurs för några veckor sen. Jättebra kurs, fick lite teori och mycket öva praktiskt på att hantera värkar med hjälp av andning, avslappning och acceptans. Jag och min man fick välbehövlig tid tillsammans och nu är vi ett team inför förlossningen.
På lördag gifter sig min bästa kompis så det ser jag fram emot när jag vankar mellan soffa, köksstol och säng med foglossning och sammandragningar :P.
V.36 (35+5). Tung mage nu, och en rejäl boa-instinkt. Vill rensa, damma, städa. Idag bakar jag bullar
. Bb-väskan packad, bebiskläder tvättade, spjälsängen bäddad. Storebror föddes i 36+3 så kanske därför det känns som om det kan bli när som. Gravidappen visar 29 dagar till bf så oavsett vilket är snart bebis här. Märkligt hur en graviditet kan gå så långsamt och så fort på en och samma gång. En bild på fina magen:

Varit inne på koll på förlossningen. Molvärk och annorlunda flytningar hela dagen. Storebror föddes 36+3 och idag är det 36+4. Nu lite mat och sen tillbaka för en till koll. Spännande och skrämmande.
Nu är vi på väg hem igen, inte öppnat mig något men rätt många förvärkar. Första barnet kom 4 timmar efter att det drog igång så vi är lite på vår vakt och blivit tillsagda att åka vid minsta aning. Bra övning för mig som jobbat hårt med min förlossningsrädsla också
var lugn nästan hela tiden.

Min mamma hade satsat på att bebisen skulle komma idag så hon tog med mig ut i skogen för hon vet att jag inte kan låta bli att plocka bär hur det än är med foglossning och sammandragningar ;-P
Blev mycket blåbär och lingon men ingen bebis, men jag myser av att vara gravid just nu även om det är tungt och stånkigt.

Konstigt! Blev visst två bilder istället för en...
Igår var det mysigt att vara gravid, idag vill jag föda barn NU!! Det svänger lite...
Lördagsgodis: Lycka till imorgon!!
Vattnet gick för en halvtimme sen. Nu åker vi till förlossningen.