Inlägg från: fyrklöver81 |Visa alla inlägg
  • fyrklöver81

BF september 2015!

MrsHeinerborg skrev 2015-02-24 08:55:50 följande:
    Isåfall väntar jag oxå en dotter, har aldrig mått såhär dåligt under en graviditet. Blä.

Nån mer som får huvudvärk som kommer o går?
    Jag har vart sängliggande sen förra måndagen. Har h-v , ont i kroppen. Igår kom magsjukan som ett brev på posten. Har kräkts oavbrutet i 12 timmar. Fy fan säger jag ! En klunk vatten och Magen vände sig ut och in.

Tror det är vanligt med huvudvärk. Tänker att man spänner sig mycket då man mår dåligt samt sover sämre.
  • fyrklöver81

Jag blir jättetrött och känslig av postafen men inte mindre illamående:/

Testa med en halva att börja med.

• fyrklöver81

Jag har gjort glukosbelastnkng med bägge barnen och kommer även göra denna. Det är rutin här och jag är inte i någon riskgrupp. Här görs den runt vecka 25 har jag för mig.

Jag fick jätte lågt blodsocker av det och mådde riktigt dåligt efteråt. Ett tips ät att ta med något att äta innan man går hem.

• fyrklöver81
    Hemlighetenshemlis skrev 2015-02-26 13:47:37 följande:

Blod idag. Mer än sist jag blödde. Är helt övertygad om att det är kört nu. Där fick jag för att jag slappnade av lite när jag kommit till 12+1

Men Gud så tråkigt. Men ring KK akut så de får kolla upp. Det finns de som blöder men att det ändå går bra!!!! Håller tummarna!

Kram
  • fyrklöver81
    Hemlighetenshemlis skrev 2015-02-26 14:12:42 följande:

Jag ringde till gyn här i stan men de har inge som kan undersöka förrän imorgon

Nu vet jag inte vart du bor men finns inte kk akut? De tar alltid emot. Däremot kanske du inte har högsta prio.
  • fyrklöver81
    Emeralda skrev 2015-02-26 21:22:35 följande:
    Jag är också ssk. Hos oss är det så "inpräntat" att man inte ska hantera cyto under grav. men jag är benägen att hålla med dig: idag har vi så säkra system vid administrering att det är högst osannolikt att vi utsätts för risker. Värre för de som jobbar nära patienterna när det gäller kräkningar, urin mm och det förekommer ytterst sällan hos oss då jag jobbar på dagvårdsmottagning. Denna gång hanterade jag faktiskt cyto några veckor tills jag fick min blödning och blev harig för alla sorts risker och bad att bli omplacerad till telefonrådgivningen (som vi vanligtvis turas om att ha). När jag berättat kan jag gå ut "på golvet" igen hade jag tänkt då vi har andra behandlingar än cyto med och då kan jag vara öppen med vilka bokningar som ska ligga på mig och vilka jag helst inte tar.
    Jobbade de två första grav med cytostatika och endast kapslar. Valde att ändå inte dela dem. Man får göra som man vill:)

Huvudsaken man mår bra. Tror verkligen att det finns andra värre skadligare saker då skyddsrutiner mot cyt. Äran säkra. Men ändå ...
  • fyrklöver81

Peppar peppar men nu känns det som både illamående och trötthet blivit mycket bättre. Sitter till och med och dricker en kopp kaffe.vecka 13 nu.

Så det finns hopp för Er som fortfarande mår skit! Har faktiskt energi!!!!!!

• fyrklöver81
    Miiiam skrev 2015-02-28 19:47:26 följande:

Hej på er! Har varit på gyn akuten idag! Haft magsmärtor sen 1 vecka tbx. Nu i 3 dagar har jag blödit och blöder ännu mera nu :( fostret fanns där men hon var osäker på om hjärtat slog. En kollega till henne kollade också. Hon sa att fosterhinna börjat gå sönder! Början till MF sa hon. MEN dom ville att jag ska gå på KUB UL som jag har på måndag. Har googlat och läst flera liknande fall som det gått bra för. fick ett nr till en kurator. Hon frågade även om jag har haft myomer någon gång. Usch inte det också. Så ledsen så ledsen.....

Hoppas att det går bra!

Styrkekramar
Svar på tråden BF september 2015!