• Cessely

BF september 2015!

Sopp skrev 2015-01-14 11:41:34 följande:

Var på inskrivning idag då det är oklart när det här barnet tillverkades. Enligt sista mens är jag i vecka 10+3 men är rätt så säker på att så inte är fallet, tror snarare att jag är i 7+0 ungefär. Fick remiss för VUL för att fastställa graviditetslängd. På något sätt är det först idag jag känner mig gravid (även om jag har havt gravidsymptom). Det blev liksom på riktigt.

Varför tror du det? Går man inte alltid efter sista mens?
  • Cessely
    Sopp skrev 2015-01-14 22:34:08 följande:

Jag födde barn för inte allt för länge sedan (9 månader sedan) och min mens har varit väldigt oregelbunden sedan dess, allt ifrån 20 dagar till 45 dagar emellan - Om jag kommer ihåg rätt så var första gången vi hade sex efter min senaste mens inte förrän i december så antingen är jag längre gången än 10 veckor eller så är jag någonstans kring 7 veckor - men 10 tror jag inte är möjligt om jag inte förträngt något samlag.. ;)

Alltså jag är så himla orolig för att få missfall nu! Fick en liten blödning tidigare idag, jag hoppas att den beror på det cellförändringsprov jag fick ta hos MVC (eftersom det va 4 år sedan sist) men jag är så orolig nu, helt plötsligt känner jag hugg imagen hela tiden

Aha ok :) Ja ibland undrar man hur de mäter på vul??

Är med orolig för missfall. Så skulle gärna vilja göra vul men har ju inga medicinska anledningar samt att jag vet när jag blev gravid. Så vet i katten hur jag ska få ett.
  • Cessely

Ni som gjort Vul??? Alla pratar om hinnsäckar?? När kan man tidigast se fostret i den då? Vad är gulkropp? Ellee vad det hette :)

• Cessely
    lördagsgodis skrev 2015-01-15 06:16:03 följande:

Läkaren vi var hos igår sa att hon hade kunnat se ett Putte frö hos patienten innan i v.4! Hinnsäcken är den bebisen ligger i och den ska vara utsående och jämn i kanterna, måste tillägga att min var banan/njurformad med sonen och det var inget problem. Gulkroppen är det bebis får näring från tills moderkakan är utvecklad i ca v.11

Tack för förklaringen :)
  • Cessely
    Marian03 skrev 2015-01-15 12:10:48 följande:

Ok, tack! Jag ringer imorgon för att vara säker :)

Vilken vecka är du i nu?

brukar man vara innan vecka 9 när man går dit första gången? Hur ska man veta vad man får/inte får göra utan att fråga dom? Hihi. Jag är verkligen osäker på allt nu. Jag antar att jag ska tänka med träningen att jag inte ska bygga mer muskler utan snarare underhålla, sen kanske det finns vissa övningar som är helt dåliga med, men det får nog en personlig tränare hjälpa med tror jag. Jag köpte vitaminer igår, typ aco kvinna på Apoteket, och hoppas de är ok :)

Är det bara jag som tappat aptiten? Jag är verkligen inte hungrig eller sugen på någonting :/

Jag är i v. 4+5 och är med såå ohungrig. Igår år jag en risifrutti och två pannkakor på hela dagen. Men så var jag lite deppig med, haha! Kanske va det. Nä men är inte sugen på nått än.
  • Cessely
    lördagsgodis skrev 2015-01-16 09:20:07 följande:

Apropå mindre trevliga ämnen;) så är jag fantastiskt trög i magen, funderar på laktulos eftersom jag redan äter mycket fibrer men måste erkänna att jag rör mindre på mig nu när jag mår så illa.

Samma här! Gasig innan jag plussade så misstänkte något samt fortf gasig och hård i magen. Haha! Men har varit det med mina två andra med. Köpt Granulatpulver som jag tar på en sked yoghurt. Hjälper bra :)
  • Cessely

Ni som väntar tredje barnet (som jag själv gör) när och hur ska ni berätta för era nära om graviditeten? Några kanske redan berättat? Jag berättade för mina två närmaste vänner samma dag som jag plussade. Min mamma ska jag berätta för nästa vecka (v.6 är jag i då). Min pappa och min sambos föräldrar kanske vecka 11och alla andra v. 14 kanske. :)

• Cessely

När berättar ni för ert jobb förresten? Jag berättar nog för chefen v 14 där med omkring :)

• Cessely
    Madicken01 skrev 2015-01-16 11:05:20 följande:

Vi väntar nog till efter KUB testet. Vill helst berätta för syskonen först och det vill vi inte att det blir för tidigt. Så ja, vi får hålla tyst till mars nån gång...

Men ser allt bra ut på UL i slutet av januari så kommer det bli svårt att hålla tyst ;)

Ja det är ju skönt att ha gjort KUB:testet innan man berättar för alla :) Syskonen får veta då med :)

Så långt att vänta bara jue, hihi!
    NattaLind skrev 2015-01-16 11:13:01 följande:

Föräldrar, svärföräldrar och min bästa vän vet. Så har man någon att prata med om något händer.

Jobbet får veta efter ul vecka 12 :)

ah ok :) ja först tänkte ja inget säga till föräldrarna förrena senare men ändrat mig så berättar tidigare och sen alla efter kub. :)
  • Cessely
    snusmumriken skrev 2015-01-16 11:35:28 följande:

Jag tänker inte berätta alls :) Dels var det väldigt turbulent i förhållandet för ett år sen, jag flyttade en period och det var ett jävla liv från alla håll och kanter. Dels känns det svårt att försvara en graviditet när jag är arbetslös. Jag orkar inte med synpunkter helt enkelt, speciellt inte de som framförs bakom ryggen.. Vill ha min graviditet för mig själv, det lär ju synas om några månader, men då får folk fråga, haha!

Ja då förstår jag :) Tråkigt bara när andra ska lägga sig i om man skaffar barn eller inte :(
Svar på tråden BF september 2015!