Inlägg från: NattaLind |Visa alla inlägg
  • NattaLind

BF september 2015!

Madicken01 skrev 2015-01-16 13:46:04 följande:
    Låter ju jätte bra! Vilket landsting är det?
    Jag bor i Östergötland :)

Ja att få gratis KUB hade jag inte en aning om, hon frågade direkt när jag ringde första gången och sa att jag skulle fundera på det. Allt är kostnadsfritt här :) Men det är väl därför dom kanske inte är så snabba på att göra ultraljud innan vecka 12 då dom bjussar på allt annat liksom :)
  • NattaLind
    Mysmia79 skrev 2015-01-16 14:51:47 följande:

Hänger på här :) 7+0 i dag

Känner mig inte ett dugg gravid. Hur har ni andra det med illamående och andra gravidsymtom?

Känner mig mest.... typ småsjuk. Snorig, dåligt flås och trött. Känner mig med andra ord väldigt ogravid :P
  • NattaLind

Då gruppen är hemlig lär ni aldrig hitta den. Man måste lägga till någon som vän på Facebook som redan är med i gruppen, annars kan man inte se se den då den just är hemlig :)

• NattaLind
    Minlillaninja skrev 2015-01-17 10:13:02 följande:
    Gruppen är än så länge bara sluten,

Det gick inte att komma till den via länken Heller om den var hemlig !

Men jag ändrar det när alla som vill har hakat på :)

Men man ser ändå inget som skrivs där i och namnet är ju inte direkt så avslöjande ;)
    Det var det jag menade, att eftersom folk inte hittade den alls så förmodade jag att den var hemlig :)
  • NattaLind
    hilja14 skrev 2015-01-18 19:33:54 följande:

Hej igen! Roligt att följa er. Å skojj för er som fått turen att se era små hallon! Jag gick in i vecka 8 i fredags och är idag i v8 (7+2). Mycket trött, lätt illa mående och ömma bröst. 

Det som oroar mig nu är att jag för ca en vecka sedan, efter samlag hade jag en pytteliten rosa flytning som endast sågs vid två toa besök på pappret och gick över på en dag, inget lång varigt.
    Men idag väldigt nyligt gick jag på toa efter samlag och då kommer det klarrött blod i toa. Jag har inte ont, inte haft eller har någon "mensvärk".. Bör jag vara orolig tror ni eller kan det vara så att jag har känslig livmodertapp efter samlag? Mest ororlig eftersom mitt MA började med denna typ av färg på blödningen (hade mycket mer ont då) och den kom spontant.
    Hoppas att ni kan lugna mina funderingar även om det så är det negativa..:)

När man är gravid kan man till och med få lila slemhinnor i slidan då det är så mycket extra blod där. Och blödningar just efter sex är då väldigt vanligt, även efter hårdare träning. Dom säger ju att så länge man inte har ont så är det ingen fara. Finns ju dom som har mens även fast dom är gravida :)
  • NattaLind
    26number1 skrev 2015-01-20 10:37:46 följande:

Ok nästa fråga;

När är det "ok" att tala om för familj och vänner? Gick in i vecka 5 idag :)

Vi berättade så snart vi plussat för våra föräldrar. Dom lär ju ändå behövas finnas där som stöd om något går galet. 

Jag går in i vecka 8 i morgon och jag berättade för jobbet idag. Jag arbetar på ett familjeföretag där vi alla är väldigt tajta och det är samma här, skulle något få fel lär jag säga som det är i alla fall. Så jag berättade idag :) Däremot håller vi det inofficiellt för vänner och bekanta fram till v. 12 är passerat.
  • NattaLind
    I Walk The Line skrev 2015-01-23 14:53:59 följande:
    Fast om man dricker så pass mycket att det bli konstigt om man inte dricker alls, och om en sociala sällskap tjatar om det så tycker jag att det känns väldigt märkligt..
    Det handlar nog mer om att man kanske aldrig säger nej till att dricka ett glas. Skulle jag gå ut med mitt jobb och dom såg att jag tackade nej till alkohol, då skulle dom fatta direkt. Jag är alltid den som knappt ens blir salong i vårt gäng, men däremot så dricker jag alltid något. Skulle jag tacka nej sticker det ut mot hur jag är som person, och folk skulle fatta direkt.

Det handlar absolut inte om hur ofta eller mycket man dricker, utan att när det väl är en utgång så tar man åtminstone något glas.
  • NattaLind

Jag gör inte tidigt ultraljud, kommer göra ett i vecka 12 och det är mitt första. 26 år, första graviditeten och har ingen anledning att göra tidigare :)

Dock blir alla i mitt landsting erbjudna KUB, jag vet inte ännu om vi kommer ta det. Får se i morgon vad BM säger på mötet :)

• NattaLind
    Sopp skrev 2015-01-28 09:00:24 följande:
    men det är ju KUB som görs i vecka 12, annars får du inget UL då. Isf får du vänta till vecka 20
    Det är garanterat en av de saker BM kommer ta upp imorgon, om vi vill göra KUB eller inte. Oavsett så blir det något gjort i vecka 12!
Svar på tråden BF september 2015!