BF september 2015!
Det blev en bebis vid 23.46 igår. Pojk, 49 cm, 3350 g. Söt!!
Förlossningsberättelse kommer senare, det var en snabb förlossning i alla fall.
Nu ligger vi och myser på bb.
Det blev en bebis vid 23.46 igår. Pojk, 49 cm, 3350 g. Söt!!
Förlossningsberättelse kommer senare, det var en snabb förlossning i alla fall.
Nu ligger vi och myser på bb.
Hur känner ni som väntar på bebis? Ska jag vänta med att skriva om min förlossning eller kan jag skriva nu?
Om någon inte vill läsa kan en ju skrolla förbi...
Mycket mys och hela världen precis som vanligt och samtidigt uppochner här hemma :P <3

vill ha se vår bebis vill vet vad de blir 7/9 är bf villinte gå över är s´rädd en ska dö då
Nu har slemproppen börjat gå! Förra gången var den blodig och gick två dagar innan. Denna gång riktigt snorig och gul, bara lite har gått. 39+3, hoppas det drar igång nu snart
Tösabiten biten här fick bråttom ut. Efter att vattnet gick kl 3 så föddes en fin lite flicka vid 8. Lite jobbigt med andningen men annars fungerar allt fint trotts att hon är i vecka 35+2.
Nu gäller det bara att landa i allt, behöver åtminstone inte gå på visningen av förlossningen på tisdag ;) kan inte förstå att jag är mamma nu :)
Vad konstigt men roligt det är att läsa om era graviditeter. Här sitter jag och ammar min lille pojk som idag blir 10 dagar gammal
.
Tror vi nu har kommit fram till att han heter Anton och han är så sjukt lik storebror Viggo till utseendet och totalt olik honom till sättet.
Snart kan jag få tid att dela med mig av min förlossningsberättelse, nu ska vi ut i solen med vagnen en sväng
.
Lycka till med vattenavgång, förvärkar och nerver i kläm.
[quote=75682973][quote-nick]Sopp skrev 2015-08-26 15:57:55 följande:[/quote-nick]Jag börjar misstänka att jag är skengravid - det kommer inte att bli något barn! Inga "tecken" resulterar i bebis och nu är jag less på att vänta! :(
Jodå, visst kommer det bli bebis för dig också! Styrkekramar!
Hur märker man att dom har olika personligheter? Kände du det direkt?
Aj som f*n, början på mjölkstockning. Feber och rodnad på brösten. Syndast om mig i hela världen
Här kommer min förlossningsberättelse:
Tisdag 18/8 (v.37+4)
Haft lite molvärk och rikligare flytningar men inte så jag trodde det var förlossning på gång. Vilade mest hela dagen, satt i solen och läste. Gick en promenad på kvällen (två kvarter, foglossningen har lättat!). Vinkade hej då till min pappa som varit hos oss och hjälpt till med veden. Klockan var då 21.00.
Satt/ låg i soffan och kollade film med mannen.
Vattnet gick kl. 22, ringde förlossningen och barnvakt. Blivit lovade att få åka in direkt då min första förlossning gick väldigt snabbt samt att jag haft extra stöd och är Aurora-patient.
Vid 22.10 började värkarna. Sitter i köket och småpratar med min kompis som ska vara hos oss tills mormor kommer och tar hand om Storebror. "Ni kan ju få åka hem igen, säger hon". "Nej, det kommer vi inte!, säger jag då"
Bilresa till förlossningen, värkar och även tryck bakåt (vilket stressar mannen min som tänker på förlossning i bilen). Mellan kl. 22.10-23.10 hade jag värkar hela tiden, minst 3 på 10 minuter.
Klockan 23 blev vi inskrivna på förlossningen, öppen 2-3 cm. De vill sätta CTG som jag ska ha i 20 minuter, jag tänker att de är dumma i huvudet och motsäger mig, jag KAN inte ligga ner i 20 minuter.
De går med på att sätta CTG inne på förlossningsrum istället. Nu kommer värkarna hela tiden, det gör något djävulskt ont, jag hatar lustgas men tar den ändå. Barnmorskan försöker sätta en nål i mitt armveck, jag får värk på värk, klättrar på gåstolen och blodet bara sprutar från armen.
Jag krystar stående, mannen och barnmorskan får ner mig på sängen (ligger på sidan på snedden över sängen). Jag krystar igen och skriker "nu kommer bebisen!" Barnmorskan säger att hon kan undersöka om jag öppnat mig något mer men jag har handen mellan mina ben och känner bebisens huvud så jag tycker återigen att de är minst sagt tröga i huvudet. "Vad då undersöka, bebisen är ju här liksom!"
De klipper upp mina trosor, jag lägger mig på rygg, de tar bort lustgasen och här har jag äntligen en PAUS i värkarna (har fått berättat för mig att värkarna tog paus i 2 minuter). Sen kommer krystvärken och han föds.
Klockan 23.30 krystvärk nr 1, klockan 23.38 krystvärk nr 2, klockan 23.46 föds hela han på krystvärk nr 3.
En pojke! 3350 gram, 49 cm lång.
Tog en timme att få ut moderkakan, blev 3 små stygn efter förlossningen, förlorade väldigt lite blod och mår jättebra i kroppen efter förlossningen. Kan gå, stå, duscha, kissa och får hela tiden vara med mitt barn!!
Nu är Anton snart tre veckor, han äter bra och går stadigt upp i vikt. Jag hade förträngt hur vansinnigt trött man blir av att få sova max 2 timmar i sträck och hur påfrestande spädbarns-gnäll och gnöl är för själen men han är väldigt go och jag är så glad att jag vågade skaffa ett andra barn.
Grattis alla ni som har fått bebis och lycka till till alla er som fortfarande har bebisarna kvar i magen!
Grattis till alla bebisar, nu kommer dom titt som tätt!
Igår blev vår Anton 1 månad, gått upp ca. 1 kilo och blivit några cm längre redan.
Vi köpte hus igår, helgalet känns det, men kul. Flyttar från 85 till 170 kvadratmeter.
Inatt fick jag sova 2+2+3 timmar så känner mig ganska pigg :) och i helgen ska vi sova på hotell, hela nya lilla stora familjen på fyra personer.
Hej! Behöver er hjälp med tips, Anton har inte bajsat på 8 dagar nu. Jag helammar så då bör han inte kunna vara förstoppad men det är uppenbart att magen stör honom. Finns det något jag kan äta som sätter fart på hans mage? Eller har ni andra tips? Fungerar inte att ta tempen, det har jag provat... (Anton är 11 veckor nu)
Innan bajsade han varje eller varannan dag.
Nu är det 9 dagar sen sist...