• paddi84

BF september 2015!

Tycker mig ha känt nu några gånger när jag ligger tyst och slappnar av (nattar barn). Hur mysigt som helst :)

Ligga på mage kan jag skönt nog fortfarande, sover så... Vet att det ändras framöver och går bra det också men njuter så länge magen inte är ivägen.

• paddi84

Tiden hår bra fort ändå, visade sambon en app som räknar procent här om dagen då det känns som graviditeten går långsamt... Men den visar ju att halva tiden har snart gått (44% idag)! Vet inte hur jag ska hinna med att förbered mig mentalt och praktiskt, har för fullt upp med livet här och nu känns det som, har inte tänkt på ett enda bebisplagg ännu, men kanske blir mer verkligt om en vecka på RUL :)

• paddi84

Jaha, då fick man tydligen inte bestämma själv när det va dags att berätta för kollegorna... :( galet besviken på min chef idag då hon under ett möte igår berättat för kollegorna att jo men hon ska sluta då för hon ska ha barn... Sa tidigt till båda cheferna för att de skulle kunna planera sommaren men sa då även att det va hemligt..

• paddi84
    lördagsgodis skrev 2015-04-09 10:28:14 följande:

Härligt med solsemester sagofröken, själv åker vi iväg om tre veckor för sol och bad, ska bli skönt med en familjesemester innan bebis kommer.

Trist att du inte fick berätta själv paddi men syns det inte på dig än?!? Själv fick jag berätta i v.15 för kollegorna då magen började sticka ut misstänkt mycket.

Nej syns inte eftersom jag jobbar inom landstinget med tillhörande stora tröjor... ;) å magen på mig blir inte så stor, med tvillingar förra gången var jag ungefär lika stor som någon som väntade ett barn. Är 185cm lång så det finns plats uppåt o neråt innan det stucker utåt... Hade tänkt börja berätta efter RUL nästa måndag...
  • paddi84
    Inorr02 skrev 2015-04-11 17:53:36 följande:

vägrade göra middag och nu är jag hormonell och tycker synd om mig själv för sambon gör pyttipanna jag vill inte äta det blääääää känner mig som 3 just nu  

Känner så väl igen mig! Humöret är verkligen uppochner vissa gånger, går särskilt ut över barnen här då de är trotsande som de flesta 2åringar och 5åringar... Blir ju inte bättre när jag beter mig som 3år ;) imorse kom sambon upp gav mig en kram och satte mig i soffan o serverade frukost när han tyckte det lät som jag fått nog...
  • paddi84
    Nydahl skrev 2015-04-11 21:24:29 följande:

De har jag med :)

Jag med :)
  • paddi84
    Rost skrev 2015-04-13 13:45:01 följande:

Nu har vi äntligen varit på ultraljud och fått se en frisk liten krabat! Både jag och min man tror att det blir en liten pojke :) Nytt beräknat datum är 31/8 men jag hänger gärna kvar i den här gruppen om det går bra.

Hade också RUL idag och allt såg fint ut :) blev flyttad till 6/9. Bm såg en pojke, en livlig liten krabat som var svår att få blid på, men fick en söt bild på en fot ;)

• paddi84

Jag har samma tyngdkänsla och här vet jag att det är åderbråck som gör det... Hade det även förra graviditen så denna gång känner jag igen det o det kom tidigare denna gång :( blir värre om jag står still långa stunder och efter jag vart på promenad... Det som underlättar för mig är stödstrumpbyxor för känslan att hålla ihop det hela. Vet dock inte hur det ska fungera i sommarvärme, men får väl sluta gå/stå och bara slänga upp benen på en stol ;)

Annat att tänka på är att inte sitta med benen i kors och försöka lägga sig med dem högt under dagen för att underlätta för kroppen.

• paddi84
    Krompirusa skrev 2015-04-18 23:51:15 följande:

Jag kollade med spegel idag hahaha och där var de stora jävla ådror... jag har oxå bara på ena sidan och de e höger sida o in i de heligaste på mig oxå...

För varje dag som går får jag mer o mer ont... ska de göra ont?

Vet inte om det ska göra ont, men vet att på mig gör det ont och det blir som du skriver värre för var dag som går... Tänkte går suck hälften av graviditeten kvar...

Lindrar med stödstrumpbyxor och vilar så mycket det går när jag e ledig. Ska fråga bm vid nästa besök vilken motion som är bäst cykel som inte känns eller gå som ökar besvären efter. Men tänker att cykla kanske e dumt för det ger ett stop i form av tryck mot sadeln...
  • paddi84
    Sopp skrev 2015-04-20 13:00:42 följande:

Ja precis, alla reagerar ju olika på olika "mediciner"! Menade bara att det kan vara värt ett försök om det ena ger oönskad effekt

Å jag fyller på med hemofer då det är allt min mage klarar utan att stanna helt... Håller åtminstone mina värden på en ok nivå även om det kanske inte höjer dem till bra men välmåendet under tiden känns viktig också...
  • paddi84
    fyrklöver81 skrev 2015-05-04 21:15:30 följande:

Vecka 22 och 10 kilo upp. Underbart. All inklusive i två veckor är inte att rekommendera:)

Hade fått besked om beviljad gravpenningen från 15 juli. Känns sååååå bra:)

Har ni andra fått besked? Skickade in för 2 veckor sen och redan besked!?!?:)

Vad skönt att du fått besked! Jag väntar ännu, men är bara 1,5vecka sen jag skickade in... Får man bara veta på papper eller går det att logga in för att se vad som händer med ansökan?
  • paddi84
    Mockingjay skrev 2015-05-05 15:04:08 följande:

Ligger i sängen och stortjuter. Fk har nekat mig grav.penning stod det i brevet jag nyss öppnade. De anser inte att jag har ett ansträngande jobb. Jobbar på förskola med 35 barn i åldern 1-5 år och idag var vi kort om folk så jobbade kl.06-13 med en fem minuters fika under hela passet. (Är TRÖTT vilket bidrar till att jag gråter).

Så nu blir det väl till att överklaga... :-/

Tufft :( hoppas du orkar med mer papper och att överklaga så de kan ändra sig.
  • paddi84

Då har jag fått höra hjärtljuden för första gången, typ åtminstone, liten var inte så samarbetsvillig utan hade gympapass precis när bm skulle lyssna... ;)

Men allt var bra ändå, nu har jag nästa besök om ca2 veckor och ska få göra glucosbelastning då.

• paddi84
    fyrklöver81 skrev 2015-05-09 18:59:04 följande:

Klarar ni av att ha sex?

Nej, är inte alls sugen och har stora problem med åderbråck i underlivet som gör det ömt och väldigt obehaglig...
  • paddi84
    Inorr02 skrev 2015-05-10 15:18:20 följande:

har ni börja köpa saker kläder mm till er bäbis ??

har börja lite smått

Har inte alls börjat, borde väl men känner ingen inspiration alls att leta bebiskläder... :/ det e bara babyskydd o kläder som behövs, säng, skötbord och vagn finns från storebröderna. :) är det föresten någon som har koll om man kan sätta någon bra åkbräda på baby jogger city select?

Har tänkt att gå på loppisar i sommar för att hitta kläder :) finns ofta mycket fint i de små storlekarna :)
  • paddi84

Jag har nedräkning till semester som är veckan efter midsommar :) sen hoppas jag på positivt besked från fk på grav penning ansökan, en handläggare ringde idag och ställde extra frågor vilket jag inte vet om jag ska tolka positivt eller negativt... Blev stressad o nervös lättpåverkat gravid som jag är ;)

• paddi84

Jag gillade öppna förskolan med första barnet då han var så lugn och jag bodde i en relativt ny stad där jag inte hade några kompisar sen innan. Såg det som en skön andningspaus från att roa ett ensamt barn, där gjorde det sig lite själv o jag fick chans att prata med andra vuxna.

Andra barnen var jag på öppna några få gånger, med då räckte inte tiden riktigt mellan lämning o hämtning av storebror och hade fullt upp hemma med tvillingar. Även det i en ny stad där det inte kändes lika trevligt utan jag kände mig som ett ufo som kom med tvillingar... Kände mig ut-tittad och bedömd även om det bara var nyfikenhet så kändes det inte bra.

Får se hur det blir denna gången... Känner rent inget behov av att umgås på det sättet längre känner jag, har nog med mitt hemma :)

Tar allt som det kommer och får se, gör inga planer då jag inte vet vilket humör kommande barn har ;)

Svar på tråden BF september 2015!