• IMHO

BF september 2015!

Inorr02 skrev 2015-04-18 13:56:12 följande:

barnen i förskolan måste inte följa läroplanen så som måste i skolan förskolans läroplan är det strävans mål vilket inne bär att vi som förskollärare ska inte bedöma barnen på nått sätt utan bara uppmuntra stimulera dem till utvecklas

tillsammans med barnen, skolans läroplan ser annars ut där ska barnen upp nå vissa mål. En bra förskola är en bra tyg och lärde miljö för barn, 

Ja, jag ser det faktiskt bara positivt att det finns konkreta målsättningar med verksamheten i förskolan. Det blir ju tydligare för föräldrarna också vad man kan förvänta sig. När vår parvel en vacker dag visar sig mogen för förskolan kommer jag framför allt att känna spänning och förväntan.

Utbildade förskolepedagoger känns bättre rustade än någonsin och det är en trygghet som kan kompensera för om en barngrupp är något stor. Hoppas förstås på en lagom stor grupp, men jag är inte en sådan som kräver det perfekta i alla detaljer. Gott nog och efter bästa intention räcker långt.
  • IMHO
    Sopp skrev 2015-04-21 16:38:44 följande:

Alltså jag är så HIMLA trött och känslig just nu!

[...]nu skiter vi i den här dagen och nu är det läggdags. Anledningen? Jag fick "för dålig" fotmassage..

Det är ju skönt att man kan vara självironisk i efterhand. Hur hanterar han sådana utbrott? Jag har inte själv haft så många. Blev dock jättearg på min pappa en gång för att han ville handdiska fast vi just hade fått diskmaskin. Då tyckte han att jag skulle skärpa mig och då skrek jag till honom, mamma och sambon "Ni är ju dumma i huvudet allihopa" varpå jag gråtande stormade in på toa och sedan ut ur lägenheten. Just det sista kändes överdramatiskt redan då, men tyvärr hade jag en tid att passa någon annanstans.

Min sambos stora utmaning nu är väl att han får göra så mycket för att jag inte orkar. Det känns dock som att han fattar läget och är glad att jag piggare än förut när jag verkligen gjorde nada. När jag började duka bordet inför middagarna fick jag beröm i början
  • IMHO
    Inorr02 skrev 2015-04-23 18:10:29 följande:

sammandragningar har ni börja ha det.

jag har börjat få det obehagligt är det ät lite nojig då jag födde prematurt förra gången och har inge minne att jag fick de förra gången

Svårt att veta. Det är första graviditeten så alla nya grejer som händer i magen är nyheter för mig. Ibland blir livmodern hård en kort stund. Det gör inte ont och det släpper efter några sekunder. Kan det vara det?
  • IMHO
    lördagsgodis skrev 2015-04-23 19:28:21 följande:

Grattis Sandra!

Jag får sammandragningar lite då och då men det hade jag sist med och så länge dom inte gör ont eller håller i sig jätte länge ska det inte vara någon fara.

Vad skönt att höra. Bra med omföderskor som kan lugna oss debutanter.
  • IMHO

Vår lilla ville inte riktigt ligga stilla under dagens RUL. Hon avslöjade dock att hon växer som hon ska, så nu känns det väldigt skönt.

• IMHO
    lördagsgodis skrev 2015-04-27 18:44:23 följande:

Grattis till lyckade rul och att allt ser bra ut:) vilken fin bild du fick 26.

Själv försöker jag packa kläder till resan vilket känns jobbigt med begränsad garderob.

Tack! En begränsad garderob när du ska till Spanien låter ju strålande. Perfekt ursäkt för billig shopping. (y)
  • IMHO
    Sopp skrev 2015-04-29 13:41:55 följande:

Vad roligt! Jag ansedde mig ju själv ha "massor" av vänner innan jag fick barn för 1 år sedan - tyvärr är det ju ingen av dom vännerna som är i närheten av att skaffa barn och då blir man ju snabbt rätt ensam. Måste vara så kul att ha en vän att dela det hela med =) Med detta barn ska jag nog vara lite mer framåt på öppna förskolan, bjuda ut någon mamma på "dejt" !

Låter roligt och klokt! Är ni med i några geografiska gravidtrådar på FL? Där finns ju också chansen att "ragga dejt" till barnvagnpromenaderna. Vi är några i Linköping som iaf ska _försöka_ få till en träff i sommar.
  • IMHO
    MalinOlsson skrev 2015-05-01 12:50:45 följande:

Efter legat inne på förlossningen igår kväll pågrund av blödning.

Ingen fara med bebis den är aktiv och fin ?

Detta beror tydligen på att moderkakan ligger långt ner 2 cm istället för fem. . Så det blir ligg läge hela ledigheten och hoppas att det blivit bättre till på måndag annars bli det tillbaka för undersökning. Minst 2 Extra insatta ultraljud .massa extra hjälp på jobbet från och med nu.

Ischiasen gör sig mer påmind idag ???? tur att man har lite övningar som man kan lindra lite med ????

Vad jobbigt, men skönt att du tar det med ro. Skönt för bebisen inte minst. Hoppas allt fortsätter som det ska
  • IMHO
    26number1 skrev 2015-05-06 20:06:48 följande:

Jag jobbar i kassa/kundtjänst på bank samtidigt som jag skrivit på min c-uppsats. Känns så pinsamt att fråga på jobbet så tänkte kika här vad det finns för erfarenheter :/

Vi bor i en tvåa nu men den ligger mitt i stan och är relativt nybyggd därav hyran. Det är helt galet svårt att få tag på hyreslägenheter nu och det skulle bli betydligt billigare för oss att även med lån på hela beloppet komma ner i kostnad.

Skulle lägenhetsbyte kunna vara en väg att gå? En innerstadslägenhet är ju oftast attraktiv, kanske till och med kan bytas mot större lägenhet med lägre hyra lite mindre centralt.
Svar på tråden BF september 2015!