• Marian03

BF september 2015!

sagofröken skrev 2015-02-07 19:55:30 följande:
    Jag är helt vilse utan kaffe, men nu kräks jag inte av doften iaf :) Men jag saknar verkligen att se fram emot den där morgon-koppen! Och att ha nåt som kan pigga upp.
    Ja jag har fått ersätta med the nu bara för att ha nåt :) detta kom över en natt, på morgonen tyckte jag att det luktade illa när min sambo kokade kaffet och att pussa honom var sådär.. Hehe. Tog två munnar kaffe och undrade hur jag någonsin kunnat dricka skiten, haha ;)

Knäppt! Men men jag har hört att man får tillbaka sin kaffelust efter ett tag så det kommer nog igen. Hade varit intressant att veta vad det beror på? Det verkar mer vanligt än ovanligt att få avsmak för just kaffe...
  • Marian03
    26number1 skrev 2015-02-08 08:31:32 följande:

Jag kan inte heller dricka kaffe längre! Är inte det minsta sugen och doften sätter sig i halsen med resten av mitt illamående :/

Ja visst är det konstigt... Tråkigt men å andra sidan så skadar det ju inte att vara utan kaffe lite. Ibland blir man lite fundersam över hur kroppen reagerar här, och hur man kan bli supersugen på något en dag för att äcklas av det dagen efter?
  • Marian03
    Emeralda skrev 2015-02-08 08:33:41 följande:
    Jag avskyr också kaffe helt plötsligt. Men det som däremot är bra är att jag känner äckel inför godis!! Jag har däremot fått ett supersug efter bär, tex björnbär och hallon. Hoppas det håller i sig!
    Haha ja usch vad konstigt hur man fungerar nu. Men vad skönt att känna äckel för godis! :)

Jag är lite inne på det förutom surt godis, det gillar jag.

Fast det ska vara typ sura S så man knappt kan äta dom hehe :) men har försökt äta glass lite nu men nej det är skitäckligt. Är med mer sugen på bär/frukt.

Allt som är fräscht.

Och funlights apelsinsaft med isbitar i är en höjdare med :)
  • Marian03
    lördagsgodis skrev 2015-02-09 08:13:24 följande:

Mitt illamående börjar bli lite bättre så hoppas det håller i sig! Kaffet är riktigt lustigt att det kan förändras så fört, samma hände mig. Jag funderar om jag ska ringa min chef och tala om att jag är gravid eller om jag ska vänta någon vecka till, har riktigt ont i magen över att berätta för henne då det här kommer lite olägligt i tiden.

Vad skönt. Jag vaknade inatt och var tvungen att äta pga illamående, hoppas det försvinner snart.

Jag skulle egentligen vilja berätta för min chef nu med, samtidigt så väntar jag med spänning på hur det ska bli nu i vår då jag bara är timanställd nu men vet att de vill ha mig anställd egentligen. Så jag vill ha den tryggheten men jag vet att jag måste berätta snart för att vara rättvis med. Så det känns lite olägligt på det viset här med, nu när jag kanske äntligen skulle bli fast efter några år pendlande jobb på det här företaget.

Men vi har högsäsong på somrarna så jag kan ju jobba denna sommarn och sen är man tillbaka lagom till nästa kanske :)
  • Marian03

Är det nån mer här som gått upp nåt än? Jag har gått upp 2 kg redan, är i vecka 9... Hoppas det inte blir för mycket i slutändan bara ;)

• Marian03
    lördagsgodis skrev 2015-02-09 14:05:50 följande:

Jag är fast anställd inom kommunen men har inte fått någon fast placering än, jag vet vart jag ska vara tills jag går på gravidpenning men jag vet inte vart jag hamnar efter barnledigheten om jag inte hinner få en fast plats innan det.

Det kan ju vara lite oroligt såklart, hade varit skönt att veta innan man kommer tillbaka sen.
  • Marian03
    sagofröken skrev 2015-02-09 20:12:14 följande:

Tack, era tummar hjälpte!!! Jag är så lycklig att jag gråter på tunnelbanan... En jättefin minibebis som gjorde kullerbyttor och blinkande hjärta <3 Blev framflyttad 4 dagar från förra ultraljudet till 10+6, och går alltså in i vecka 12 redan imorgon!

Grattis till att allt såg fint ut, måste vara så härligt att se :)
  • Marian03
    Längtanefterenliten skrev 2015-02-09 21:46:07 följande:

V 7+3 :)

Grattis! :) Jag gjorde VUL 7+2, men fick ingen bild.. Sa de hur lång din bebbe var?
  • Marian03
    Flängfia skrev 2015-02-10 11:34:36 följande:

Jag gjorde också VUL 7+2 och då var min bebis 11mm. Hur lång var era? Jag trodde jag var i 7+0 men hon flyttade fram två dagar. Såg ett litet hjärta slå men ändå så går man ju runt och är nervös. :) 

Nu är jag i vecka 9 (8+3)

Min var med exakt 11 millimeter, 7+2,

Är väl så de avgör då :)
  • Marian03

Ok :)

Jag har kartlagt min kost lite mer idag och är

väl inte så förvånad att jag gått upp precis.

Innan åt jag lite kolhydrater (inget mjöl, pasta) och mat med lågt fettinnehåll, iaf i mejeriprodukter osv men mycket typ avokado och andra feta men bra feta grejer. Nu äter jag mackor med ost mycket och pasta och ja nån bulle här och där.

Så det borde jag ju ha förstått om jag hade kollat upp vad jag äter nu om dagarna.

Får nog föra lite matdagbok så det slinker ner nyttigare grejer ;) absolut ingen bantning utan bara välja bort bulle mot nåt bättre kanske.

Det är lite svårt ibland när man mår illa att göra bra val men man får ta det för vad det är de gångerna, det går nog över det med snart (hoppas jag) :)

Svar på tråden BF september 2015!