Inlägg från: I Walk The Line |Visa alla inlägg
  • I Walk The Line

BF september 2015!

lördagsgodis skrev 2015-03-01 09:38:08 följande:

Fast jag har varit höggravid på sommaren och gillade det inte, inte heller mina två nära vänner som fick på sommaren har föredragit det då dom samlat på sig så mycket vatten. Sen har jag ett vinterbarn och det var lättare för mig. Alla har vi olika erfarenheter så inget är mer rätt än det andra.

Nej precis, inget är mer rätt än det andra.

Alla upplever olika.

Du skrev hur du upplevde, jag skrev hur jag upplevde. Och då skriver du hur dina vänner upplevde det?

Förstår inte poängen?
  • I Walk The Line

Jag var ändå höggravid sommaren 2004, den varmaste på hundra(?) år. Så skönt att ligga i badet å njuta med stora magen, eller i skuggan i gräset :)

• I Walk The Line
    Marian03 skrev 2015-03-01 11:39:31 följande:

Jag ska ta lite blodprover näst vecka hos bm och då ville hon även göra cellprov. Gick precis in i vecka 12. Men läser överallt plus att flera sagt till mig att det nig inte är så bra att reta upp där nu. Anledningen till varför provet skulle göras är att det var exakt 3 år sedan jag gjorde det. Vad hade ni gjort?

Vill ju inte riskera något, om jag nu skulle ha cellförändringar, vad skulle de kunna göra åt det under graviditeten?

Jag väntade, jag skulle gjort det förra graviditeten, men avstod. Gjorde det i samband med efterkontrollen sen. Några månader hit eller dit spelar ju ingen roll, och jag ville hellre vara på dem säkra sidan.

Gör det som känns bäst, lyssna på magkänslan!
  • I Walk The Line

V 14 nu, och imorgon ska jag göra andra ultraljudet. Känner mig nervös.
    Håll gärna en tumme för oss att allt ser bra ut..

• I Walk The Line

Var på ul igår och fick se fyran :) Jättestor redan! Trodde hen skulle vara mindre.. Jag känner mycket rörelser, jättemysigt!

• I Walk The Line

Är det fler som har ont/är öm i livmodern?
    Gör jätteont inland när vi har sex, och blir helt öm efter. Känns som ägglossningsvärk?
    De hittade inget fel, kan vara att det växer så, men jag har aldrig känt så med de andra...

• I Walk The Line

Jag känner bebis nu, är i v 14, första kände jag när jag var i v 20, andra v 12, tredje i vecka 18.
    Beror helt på hur moderkakan sitter oxå..
    Det är inte alls som tarmrörelser, utan det känns som en fisk som sprattlar i magen, iaf för mig...
    Ingen kan tala om för någon annan hur det känns, eller när de kan känna..

• I Walk The Line

Vi köper allt begagnat, alltid gjort, känns bäst ur miljösynpunkt

Denna gången har vi allt, så behöver inte köpa nånting. Kanske köper något extra klädesplagg, vi får se. Vi brukar köpa en ny nalle till hen, och en filt, som de får på bb.

Kläder köper vi ofta stora klädpaket på tradera, små kläder används så himla lite, och då vi avskyr att sätta barnen i fack så har våra barn alla färger och former på sina kläder, oavsett kön

• I Walk The Line

Jag har sån fruktansvärd ångest. Får panikångestattacker. Är så rädd att det ska skada barnet.
    Jag har ångest problematik från början, har mått bra, men nu inträffade det en sak i fredags och jag kraschade.
    Äter lergigan comp 2st 3 ggr om dan, men det hjälper inte.
    Mina vanliga meds vågar jag absolut inte ta under grav.
    Nån som vet om det finns annan hjälp?
    Jag orkar inte!

Svar på tråden BF september 2015!