Inlägg från: 26number1 |Visa alla inlägg
  • 26number1

BF september 2015!

Åh jistanes, idag fick jag nytt jobb som ska påbörjas så snart som möjligt!! Går in i vecka 11 imorgon (visst blir det så 10+0?) och än syns inget, hoppas det fortsätter så :) 1 månads provanställning och sedan vikariat året ut, hoppas verkligen de har förståelse när jag inte kan ljuga om att jag är gravid längre :/

• 26number1

Vi ska nog ha en Brio Go Next, den känns lagom hög med tanke på att jag är 178 och sambon 198 :D De kostar runt 10.000kr men vi får hjälp med vagnfinansieringen och de har bra andrahandsvärde :)

• 26number1

Den fick 10 av 10 poäng av Testfakta så det känns ju bra, lite synd att de är svåra att få tag på begagnade bara :/

Flängfia skrev 2015-02-17 10:58:28 följande:

Jag är också sugen på en Brio Go Next, den gråa! Superfin. Vill givetvis klämma och känna först.

• 26number1

Tack, hoppas verkligen det :)

sagofröken skrev 2015-02-17 12:06:53 följande:

Missade detta, grattis till nya jobbet! Och de SKA ha förståelse. 

• 26number1

Är det någon annans bröstvårtor som kliar nåt så inni helvete? Inatt vaknade jag till och med av det!! Och tok-kliar jag gör det ont istället :/

• 26number1
    1StoltMamma skrev 2015-02-24 08:32:38 följande:

Har ni fått någon känsla på kön ? Vet att de är tidigt men har ni någon magkänsla?

Både jag och sambon vill gärna ha en kille men med tanke på att han har sju syskonbarn som alla är tjejer så lutar det ju åt en tjej här med :) Jag skulle bli väldigt glad bara lillen är frisk så klart, men lite kul att gissa är det ju :D
  • 26number1

Gick in i vecka 11 idag och imorgon är det daga för inskrivning! Tänk att jag redan gått en fjärdedel av tiden :)

• 26number1

Var på inskrivning idag och hade dåliga blodvärden så bara att börja knapra järntabletter. Annars såg allt fint ut, perfekt BMI och inga vidare känningar :) Att vi fått världens goaste BM skadar ju inte :)

• 26number1

Åh jag med!! Är dessutom ett mammavikariat så jag är jättenervös inför reaktionerna!! Kommer vänta så länge jag bara kan innan jag berättar :/

Nydahl skrev 2015-02-26 10:37:30 följande:

Jag börjar på nytt jobb på måndag och chefen vet inte att jag är gravid ! Lite nervöst faktiskt

• 26number1

Jag trivs väldigt bra med vår barnmorska men sambon tycker hon är för "fjantig". Det som jag tycker känns knepigt nu är att hon inte kommer vara med på förlossningen, då är det bara okända människor.. Har ni likadant i era landsting?

Marian03 skrev 2015-02-26 14:54:12 följande:

Nu har vi precis varit på inskrivning.

Har träffat barnmorskan en gång innan på ett hälsosamtal.

Jag tycker inte riktigt att vi klickar? Är det någon mer som har känt så?

Det är inte så att jag inte gillar henne, men så känner lite att jag inte känner mig helt trygg på något vis. Kan inte svara på varför.

Det är liksom inget fel på henne jag kan peka på utan det bara känns udda? Hade en annan barnmorska som tog mitt blodprov och så, där kändes kemin bättre. Det känns pinsamt att byta bara, kommer ju garanterat springa på henne där i korridoren sen. Har ni andra erfarenheter, ni som varit med om detta innan?

beetroots skrev 2015-02-26 15:13:11 följande:

Jag känner precis lika dant! Och min barnmorska är så virrig och säger fel hela tiden precis som hon jämt är stressad och inte riktigt lyssnar.

Hon gjorde cellprov på mig i somras och så kändes allt bra, men ska se nu vid inskrivningen hur jag känner.

Tycker med de känns lite jobbigt över att behöva säga att man vill byta

Svar på tråden BF september 2015!