• BabyJia

BF september 2015!

Timglas skrev 2015-01-11 21:47:09 följande:

Hej alla! Igår satt vi på akuten jag och sambon. Har haft ont vid högra äggstocken. Trodde de va cystor men dom ville ändå ha in mig när jag pratade med sköterskan på telefonen. Satt där i fyra timmar och fick lämna flera rör med blod och till sist komma in på VUL. Visste inte vad vi skulle föreställa oss att se. Läkaren va tyst jättelänge och då sa jag "ser du något positivt får du gärna säga det.".."jaja, jag vill bara titta först och vara säker på vad jag ser."

Då säger han att jag är i 4+några dagar, och att allt såg "normalt ut" för den veckan. Men de som inte stämmer är att min egen räkning är 6+0 imorrn. Så lustigt. Skulle de stämma borde jag aldrig kunna ha plussat dagen efter julafton sa han. Nu är de inte roligt tills jag ska få komma tillbaka på nytt VUL tisdag eller onsdag. Förmodligen har allt stannat av..hade sista mensen 1 december och äl-känningar 13-15 dec... :(

Å andra sidan fick jag 3+ imorse på clear blue digital..

Åh...då är vi i samma sits ju:-/ Ska ringa gyn imorgon å få ny tid, då det visa enbart en hinnsäck i torsdags och mina blodprover från torsdag och fredag visade inga förändringar. Hoppas få en tid på tisdag, för det är sjukt jobbigt och inte veta:(
  • BabyJia
    Timglas skrev 2015-01-11 22:20:37 följande:
    Har följt dina inlägg :/ beklagar hela biten..

och nu står jag där själv. Läkaren kunde inte se något foster i någon äggledare utan den satt i livmodern "som den ska"..vad mitt hcg låg på igår vet jag ej men vet även att det är utan vidare betydelse utan snarare ökningen till jag kommer tillbaka som spelar roll :/ han hittade inte heller någon gulkropp eller foster i hinnsäcken givetvis..
    Jag hoppas det beror på att det var för tidigt att se nåt på vul och att vi snart få se nåt litet i våra hinnsäckar.

Detta är fjärde gången jag är gravid - en abort och detta är första gången som jag är så här orolig.

Doktorn kunde inte se om graviditeten sitter nån annanstans, utan det är bara en misstanke hon har. Men jag hoppas nu vid nästa besök att vi får redat ut detta och att hennes misstankar är fel.
  • BabyJia
    Timglas skrev 2015-01-11 22:31:55 följande:
    Min fjärde graviditet också (en abort). Och detta är nytt, oron har man ju alltid men oroa av att faktiskt vara utan symtom (inte känt något vettigt symtom sedan plus) och vetenskapen om att de inte alls behöver vara normalt grämer mig :/ vi får följas åt..de sjukaste är att jag ställer in mig på de värsta..
    O ja, jag har också ställt in mig på det. Har inte alls mått bra och tankarna bara yr runt. Vart sjukskriven de två sista jobbdagarna före helg:-/
  • BabyJia
    Timglas skrev 2015-01-12 09:21:03 följande:
    Dom ringde mig från KK imorse och jag har ny tid på onsdag..:/
    Jag ringde gyn förut och jag fick tid imorgon fm.

Usch, måste ringa min chef om en stund och berätta vad som pågår, för jag kommer inte jobba imorgon kväll heller:-/
  • BabyJia
    sagofröken skrev 2015-01-12 17:29:22 följande:

Ja, vi är många som har tidigt ultraljud denna vecka, spännande och läskigt. Jag har tid på onsdag eftermiddag för att utesluta utomkveds - eller kolla gulkroppscysta - läkarna var lite svårtydda senast. Känns som att min hjärna är på paus till dess, svårt att vara effektiv och inspirerad på jobbet...

Imorgon ska jag tillbaka till gyn.

Jag har varit ganska so off sen blödningen å smärtan kom förra onsdagen, så jag har inte kunnat jobba alls.

Min chef vet varför, blev tvungen idag att ringa och berätta.
  • BabyJia
    Carerra skrev 2015-01-12 18:32:02 följande:

Lämnar er tjejer då jag började blöda igår och det ökat idag. Varit på gyn som med största sannolikhet trodde att det var missfall. Känns så ofantligt tungt. Håller tummarna för er andra nu! Stor kram

Fy vad trist:(
  • BabyJia
    sagofröken skrev 2015-01-12 19:30:52 följande:

Håller alla tummar och tår för många positiva besked i tråden efter ultraljuden! 
    Jag säger som MissJP, för egen del kan jag hantera att det är missfall (kommer bli ledsen förstås) men jag är livrädd för utomkveds.

Det är det jag är livrädd för också...vill inte behöva göra ingrepp mm:( Hellre missfall än detta alltså.

Jag hoppas nåt kommer visa sig i fostersäcken imorgon, vill inte att dessa misstankar ska vara sanna. Men med min otur så...:-/
  • BabyJia
    Madicken01 skrev 2015-01-12 19:44:36 följande:
    Stort lycka till i morgon! Håller mina tummar för dig!
    Tack:)
  • BabyJia
    Cessely skrev 2015-01-12 21:57:15 följande:
    Håller tummarna!
    Håller tummarna för dig!
  • BabyJia
    Cessely skrev 2015-01-12 20:04:20 följande:
    Ok :) ja helst skulle ja med vela göra men då av oro.
    igelkotten01 skrev 2015-01-12 19:22:15 följande:

Bubbelgumma,KUB erbjuds i Sthlm.

Cessely, förra graviditeten hade jag molvärk från och till i princip hela graviditeten. Livmodern växer, det är därför :)

Fy vad tråkigt Carrera..

Ah ok :) Känner typ hela tiden och blir så nojig att det lixom ska göra mer ont o betyda MF. Men lite molvärk är nog bra, så livmodern växer :)All lycka till! Håller tummarna att de ser fint ut. Fick du veta vilken vecka du va i förresten??
    Nä, är själv osäker då jag hade mens både 24 nov och 20 dec:-/ Så jag vet inte...

Jag kan knappt komma när mina bröst nu, för nu är dem mycket ömma och spänner en hel del. Så va det inte före helgen. Så symtom har kommit mer och mer nu. Bara illamåendet som jag inte drabbats av än.
  • BabyJia
    lördagsgodis skrev 2015-01-12 21:52:53 följande:

Jag är äckligt nervös nu och vet inte hur jag ska kunna sova inatt. Det enda positiva besked jag kan få är att den lever och är i rätt vecka.

Hoppas verkligen vi båda får det besked vi vill ha imorgon.
  • BabyJia
    HardstyleEmZ skrev 2015-01-13 08:15:09 följande:

Tack desamma till er hur gamla är era barn? Mina är 7 & strax 6 år. När ska man berätta för dem? Känns lite tidigt nu redan v4. Risken för mf är ju ändå ganska stor än sålänge.

Mina barn är 12 år och 5,5 år. 
    Nu vet vi ännu inte om detta graviditet är normal och kan fortsätta, ska på vul nu på fm för att se om nåt har ändrats.

Men skulle vi ha sån tur nu att det blir som vi önskar, så vet jag inte exakt när vi ska berätta för barnen. Jag kommer inte kunna hålla mig så länge vet jag, så det lär bli innan jag kommer i v 12 iallafall.

Men nu vet jag som sagt inte hur detta kommer bli ännu. 
  • BabyJia
    Johannis86 skrev 2015-01-13 09:56:08 följande:

Hej tråden.

Har inte läst igenom hela.

I går fick jag reda på att jag är gravid. Enl mina beräkningar så hade jag sista mensen någon gång 3-6 dec. Har oregelbunden mens och kämpat för + länge med behandlingar osv. Haft uppehåll sen okt, så spontan gravid.

Så om jag inte är helt fel ute ska bf. Vara i sept.

Mitt första barn.

Vad roligt. Grattis:)
  • BabyJia

Ville bara kika in och berätta att jag lämnar nu tråden.

Har fått konstaterat att jag har fått MA och att jag är i v 8. Ett liten en utan hjärtaktivitet:-/

Känner mig ok för detta, är glad att det inte va utomkveds. Ska få ut graviditeten på medicinsk hjälp, då jag vill få bort detta fort.

Vi kommer göra ett nytt försök efter nästa mens, så förhoppningsvis kan jag återkomma snart igen.

Lycka till med er andra:)

• BabyJia
    snusmumriken skrev 2015-01-13 11:44:46 följande:
    Nej, vad tråkigt =/ Skönt att du tar det så bra, snart har du ett plus i handen igen! Kram
    Jag kan inte gräva ner mig för detta. Utan jag får ta det bra och jag är glad att det inte upptäcktes mycket senare.

Det är ju inte kört och fler chanser kommer.
  • BabyJia
    lördagsgodis skrev 2015-01-13 13:45:19 följande:

Skänker en tanke till jia och hoppas på bättre lycka nästa gång!

Så glad att en av oss fick glada besked idag:)

Tack ska du ha. Jag är glad iallafall att graviditeten inte hade hamnat fel, så jag kan andas ut för den delen. 

Nu är det bara att genomgå den tuffa dagen och sen är det bara att vänta till nästa öppning för ett nytt försök ska komma. Jag hoppas Mars kan bli ev en lycklig månad istället då.
  • BabyJia
    Pinda77 skrev 2015-01-13 13:20:34 följande:

Hej,

Plussade förra veckan. Är nu i vecka 6 (5+1). Jättelycklig, men också jättenojjig. Bir 38 år i sommar och detta är min första graviditet, så vill det så hemskt gärna, så är livrädd vid minsta lilla obehag.

Mår väldigt bra, lite ömmande bröst och trött bara.

Idag på väg till jobbet högg det till lite på höger sida, blev så rädd att jag höll på att svimma så var tvungen att stanna bilen vid sidan av vägen. Nu känns det bättre men är ett emotionellt vrak. Tiden går på tok för sakta...

Är det vanligt att man har hugg, ungefär som vid ägglossning vid äggstockarna? Är som sagt super nojjig och orolig. Men som sagt också jättelycklig!

Ha en bra dag alla!

Så länge du inte får en blödning så ska du inte behöva vara orolig. Men vid smärta och i samband med blödning så ska du kolla upp det. 
  • BabyJia
    Timglas skrev 2015-01-13 17:42:57 följande:
    Men åh, nej!! Läste nu..:( beklagar :( jag är fruktansvärt nervös inför imorrn och kan inte koncentrera mig på något. Men jag är nog som dig, jag är "glad" om de inte sitter fel och "bara" är ett missfall..enl min beräkning är jag 6+3 imorrn men de stämmer ej med att jag var 4+nånting i lördags, återkommer imorgon! Grattis alla nya som plussat!
    Håller tummarna hårt för dig. Hoppas du får ett bättre besked.
Svar på tråden BF september 2015!