Inlägg från: I Walk The Line |Visa alla inlägg
  • I Walk The Line

BF september 2015!

Jag har bara provat lergigan comp. Har bara pratat med psykakuten i lördags som sa att jag kunde ta två såna, jag jar fått dem mot illamående.
    Har inte haft sån ångest på väldigt länge.
    Vad är citalopram? Är det vid behovedicin?
    Mår fruktansvärt dåligt just nu..

• I Walk The Line

Har ringt bm, de kommer ringa upp. Fick hjärtklappning from hell bara av att ringa å tala in på telefonsvararen.
    Känner mig jäkligt ensam å rätt värdelös just nu.

• I Walk The Line

Jag är på väg in till psykakuten nu.

Måste bara ha något som stoppar den här ångesten. Innan jag faller in i en depression.

Jag brukar må bra under graviditet, men denna händelse utlöste en grym ångest.

• I Walk The Line

Någon som haft smärtsamma sammandragningar?

Jag har haft sd länge nu, flera om dan, men i måndags så började vissa göra ont. Jag hade bara kanske 5-6 st onda på hela dan, och kanske 3-4 st igår.

Jag är i v 30 nu.

Tänkte avvakta och se om jag får några idag.

Eller bör en söka hjälp ändå?

Vad gör de om en söker dit?

• I Walk The Line
    fyrklöver81 skrev 2015-07-01 09:27:45 följande:

Jag har några per dag mestadels på kvällen när jag tar det lugnt. De känns lite som motvärn samtidigt som magen blir hård. Jag oroar mig inte då deg är min tredje graviditet och det är vanligt.

Kan ibland bero på urinvägsinfektion så kanske ska du bara slå en signal till Bm.

Fast att de gör ont är ju inte vanligt?

Detta är min fjärde graviditet, och jag har haft sammandragningar innan, men aldrig onda förvärkar.

Jag har väldigt kraftiga sd, men de gör ju inte ont, bara lite obehagligt. Dessa gör ont, så en måste stanna upp...
  • I Walk The Line

Vi har drabbats av dödsfall i familjen, strax begravning och det känns inte alls kul.
    Sist jag var gravid så dog min morfar :(
    Jag har foglossning och förvärkar från hell. Är hemma ändå, men har nu blivit sjukskriven så mannen kan vara hemma och hjälpa till med allt.
    De pratar om tidigare igångsättning, men när gör de det då isåfall? Är i v 35+6 idag.
    Hoppas allt är bra med er alla ❤️

• I Walk The Line

Lördagsgodis, ett tips är att läsa om dyktekniken. Finns här på fl bla.
    All rädsla är som bortblåst. Förra förlossningen var helt underbar tack vare den, och jag ser fram emot nästa.
    Jag blev igångsatt sist, och det gick jättebra och snabbt. Mycket, eller allt, tack vare dyktekniken :)

• I Walk The Line

Idag pratade jag med fl, och det blev bestämt att den 3:e sep ska jag dit och bli igångsatt. V 39+0 då.
    Känns overkligt. Men skönt att kunna se ett slut på detta.

• I Walk The Line

Jag blev op för karpaltunnnel. De sa att det var jätteviktigt, farligt att inte göra det, och att det kommer inte gå över.
    Op ena handleden, de ville andra med, men jag väntar med den. Får ta det senare....

• I Walk The Line

Vad olika det är! På mig startade de det genom att första sätta gel, men det funkade inte, så då tog de vattnet istället, trots att jag inte var öppen.. De tog det vid 10, å satte dropp vid halv 12, strax efter 13 började det göra ont, och vid 14 är han född.
    Jag hoppas att denna fl går lika smidigt...

• I Walk The Line

På torsdag är det så dags. V 39+0 då.

Känner mig nervös, inget jag känt förr, men har antagligen med att göra att jag mått så dåligt och haft så ont.

Får panikkänsla av sjukhusmiljön, men hoppas allt går bra.

Har använt mig av dyktekniken, och mindfullness, och det hjälper massor.

Ska försöka packa och förbereda mig.

Mår inte alls bra :(

Första fl tog lång tid och var inte så kul, andra gick snabbare och betydligt lättare, tredje var en igångsättning och jag använde mig då av dyktekniken och den gick jättefort och lätt. Fjärde får vi se hur den går.....

• I Walk The Line

Igår kom vår lilla kille ut.

Tack dyktekniken, ännu en förlossning som blev smidig och fantastisk tack vare den!

Latensfasen sov jag mig mest igenom, öppningsfasen tog 20 min och jag blev ärligt överraskad när jag kände att krystfasen var här, 1 krystvärk och han var ute.

Helt fantastiskt.

Jag är så enormt tacksam över att jag upptäckte dyktekniken!

Svar på tråden BF september 2015!