Inlägg från: MrsHeinerborg |Visa alla inlägg
  • MrsHeinerborg

BF september 2015!

Jag har haft molvärk varje morgon den här veckan. Nån morgon vaknade jag även av sammandragningar!!

• MrsHeinerborg

Haft typ förvärkar så åkte in till förlossningen, som tur var har ingen förlossning satt igång o alla hinnor var intakta. Lättnad! Jag har jobbat lite för mkt o står upp mkt, fått galen foglossning som spridit sig fram o tynger ner magen något fruktansvärt, som i sin tur gett denna smärta. Nu är jag sängliggandes 3:e dagen, känner mig lite piggare. Tror att jag är nära utbrändhet oxå då jag sovit konstant sedan onsdagskväll när vi kom hem från sjukan.

F.a.n. Säger jag bara. Varför tar jag det inte lugnt! 17 veckor kvar....

• MrsHeinerborg
    fyrklöver81 skrev 2015-05-04 21:15:30 följande:

Vecka 22 och 10 kilo upp. Underbart. All inklusive i två veckor är inte att rekommendera:)

Hade fått besked om beviljad gravpenningen från 15 juli. Känns sååååå bra:)

Har ni andra fått besked? Skickade in för 2 veckor sen och redan besked!?!?:)

Åh det gick snabbt! Bra!

Jag har inte skickat in, tänkte jag skulle klara mig ändå men med den här foglossningen vet jag inte.... Ska träffa bm imorgon o se om vi kan göra ngt!
  • MrsHeinerborg

Nu har jag fått lite bättre koll på foglossningen med hjälp av sjukgymnast. Jag jobbar några veckor till, sålänge jag orkar eftersom jag får ont men är verkligen inte redo att gå hem på heltid än, skulle bli sönderstressad av att inte få sysselsätta mig. Tillbaka till läkaren om 3 veckor o då lyckas jag nog inte undan sjukskrivning.

Jag får oxå sammandragningar efter sex, helt normalt o vi lyckas nog få till det 2-3ggr/vecka. :) Brukar lägga en stor kudde under rumpan, så slipper magen få tryck, rekommenderar.

• MrsHeinerborg

Ja dubbla filtar är smart. Min som hade en favoritfilt, lyckades få tag i en till innan dem gjorde om dem. De nya modellerna fungerade inte så han har slitit på 2 filtar dag o natt under tre år. Tillslut var det bara remsor kvar av dem, tack o lov klarar han sig utan nu. :)

Jag har inte köpt ett enda plagg än.... Ovanligt för att vara mig. Tänkte köpa lite kortärmade bodys nu för till hösten är allt med lång ärm. Jag tokshoppar nog när pyret är här, har inte kollat kön så får vänta med att fylla garderoben.

Börjar väl bli tid att kolla vagn, tror dock att det blir en Bugaboo Buffalo, nån annan som beställer en sån?

• MrsHeinerborg

Jag gillade öppna med mina andra barn, skönt att sysselsätta sig lite. Dock hade jag massa vänner som var hemma samtidigt som mig så hade många andra att fika med oxå.

Den här föräldraledigheten kommer jag ta det lugnt, bara njuta. Eftersom jag inte har många vänner hemma samtidigt så kommer nog förskolan vara en skön plats att vara på.

• MrsHeinerborg

Namn är skitsvårt. Vi har en Nathalie o Frank, har inte kollat kön på bebben men tror det blir en Isabelle om det blir tjej o Henry eller Oscar om det blir en kille. Charlie är favorit oxå men det heter kusinens barn så det blir lite konstigt. Gillar även Philip men det fick sonen i 2:a namn....

• MrsHeinerborg
    Hemlighetenshemlis skrev 2015-05-17 18:57:27 följande:

Alltså det här med föräldraledighet. Behöver era jobb veta hur länge ni ska vara borta?

Ja dem vill veta, mest för planeringen men tror man kan säga till om du blir längre eller kortare med tiden.
  • MrsHeinerborg
    Inorr02 skrev 2015-08-24 16:31:36 följande:

ska man vara så här trött i slutet vill bara sov ta det lugnt 37+6 i dag 

Jag är oxå fruktansvärt trött! 37+4
Svar på tråden BF september 2015!