BF september 2015!
Har alla september mammor gått på gravledigt nu? :D själv tog jag ut semester innan min gravledighet så att jag fick lite extra ledigt.
Har alla september mammor gått på gravledigt nu? :D själv tog jag ut semester innan min gravledighet så att jag fick lite extra ledigt.
Hur långt innan går ni hem från jobb? Jag hade tänkt jobba till bf (lämpligt schema med 2-3 längre pass i veckan) men har börjat få så ont av foglossning att jag inte tror jag kan jobba så länge. Har två veckor kvar till semester, sen semester i fem veckor och räknade med att jobba sista fem veckorna om bebisen inte kommer tidigt... Har inte fler semesterdagar att ta ut så kan inte ta semester och såklart om jag har lika ont av foglossningen så kan jag ju kanske bli sjukskriven men hur funkar det med att vara föräldraledig innan bebisen kommer? Är föräldrapenningen lika hög då som efter? Antar de 60 dagar man kan ta ut i så fall dras av från de totala dagarna? Känns som jag inte vet någonting om det här *suck* Byråkrati och regler hit och dit :(
Här blev det visst fullt pådrag... Stor propp ovanför ljumsken! Jag som trodde på foglossning och gått med de i flera dar! Jaja. Bara att vänta och se vad som händer. Några med erfarenhet av proppar under graviditet? #isjukhusetsväntsal
proppar är inge att leka med. du bör få börja äta eller ta sprutor med blodförtunnande. samt att de bör kolla lungor efter proppar och ev rensa bort proppen i ljumsken
Får jag fråga vad för symptom du hade (det du alltså trodde var foglossning)?
Bara så man själv kan vara medveten om hur det kan visa sig =/
*markerad inte maskerad
Är det bara jag som är tokorolig för ekonomin efter att bebisen kommer? Jag har ingen aning om hur mycket en bebis kostar eller hur mycket pengar vi kommer få från Försäkringskassan - stressar mig att allt känns så ovisst! Hur tänker ni som har barn sedan tidigare?
Vi ska byta till en billigare lägenhet och så kommer vi också laga den mesta maten när vi kommit så långt, vad mer kan man spara in på? Tygblöjor är inget alternativ för oss som det känns nu då vi kommer få tvättstugan i ett annat lägenhetshus, vagn lånar vi tills vi hittar någon vi fastnar för till rätt peng. Tänker också försöka sälja en av våra bilar så får vi klara oss på en men det är ingen direkt dyr bil.. Just nu skulle jag göra vad som helst för en vinst på lotto :P
blodtryck bra frisk ännu dock gravid krämpor fogar sammandragningar om jag inte tar de lugnt.
dock står jag still i vikt 7,4 kg upp fattar inte varför jag inte går upp har gått upp 0.4 på 4 veckor. ny bm i dag hon fråga om de var med flit jag gått upp så lite. jag vilar mycket tycker jag borde gå upp då men har dålig mat lust man äter 3 gånger om dagen i alla fall. är som inte sugen på nå.
Bara jag som INTE känt av några sammandragningar? Jag går in i vecka 33 imorgon..