• IMHO

BF september 2015!

fyrklöver81 skrev 2015-06-23 11:36:10 följande:

Är det fler än jag som gått från massa energi till lika matta som i början av graviditet? Jag är sjukt trött och otålig på samma gång. Obehagligt.

Vissa dagar är sådana att jag somnar mitt på dagen. Andra är jag nästan som vanligt, fast lite långsammare och svagare. När jag handlar mat utan sambon måste jag tänka på vad jag orkar bära hem. Blir utpumpad om påsen är "normaltung" plus att jag får sammandragningar. På gymmet har jag slutat med styrkemaskinerna och att springa. Nu blir det raska promenader på löpbandet, sittcykel och peppa kompisen till stordåd. Jag går ändå dit så länge jag orkar för att det är ett skönt ställe (med SPA-avdelning ).
  • IMHO
    Mijjan skrev 2015-06-28 18:22:24 följande:

Öhm kanske bara jag som är dum men jag räknar med att jobba till bf? :-P har semester om tre veckor, sen ledig i fem och hoppas kunna jobba sista fyra om allt går bra. Dock har jag inte något fysiskt ansträngande jobb men håller sista veckans ryggont i sig vete katten om de kommer gå...

Du är inte ensam. Jag är ledig fram till 4 augusti och därefter jobbar jag så länge jag orkar. Jag och arbetsgivaren har anpassat arbetstid och arbetsuppgifter, plus att de är beredda på att jag kan föda när som helst. Fast helst inte förrän i september.
  • IMHO
    26number1 skrev 2015-07-03 23:04:22 följande:

Dagens besök hos BM blev verkligen inte så underbart som jag hade tänkt mig med hjärtljud och få se hur magen hade växt. Min prick hamnade lite lite över viktkurvorna pch vips så kändes det nästan som att jag var på besök hos en dietist med tips på bra mat och uppmaningar att motionera mer.. Någon som känt likadant?

Bloggar förresten på mama.devote.se om ni vill följa med där, vore skoj med fler mamma-följare :)

Läste blogginlägget. Jag har gått lika länge som du och ökat lika mycket i vikt. Trots det låg jag mitt på kurvan och bm var nöjd. Märkligt hur det kan skilja. Slappna av och tänk inte att bm:s ord är lag, tycker jag. Orkar du motionera, så gör det, orkar du inte, låt då bli utan dåligt samvete. Bebisarna mår nog bättre utan vår stress över att vi inte är "de perfekta gravida".
  • IMHO
    Mockingjay skrev 2015-07-11 15:44:25 följande:

Jag och mannen är nu incheckade på hotell i Stockholm. Imorgon ska vi gå kurs "nya tidens profylax, FUR-metoden " hoppas det blir givande ????. V.33 nu, igår ett extra ultraljud, allt såg kanoners ut.

Nu slappa lite innan dusch och middag på tu man hand ????

Vilken härlig uppladdning det låter som. Ha det så skönt och återkom gärna med recension.
  • IMHO

Ja, alla säger passa på att sova ut nu innan. Vadå innan? Den älskade bebisen har ju träningspass i magen så fort jag lägger mig ner redan nu. Fast jag ser det lite som att jag redan nu får träna på att sova i etapper. Tur att tredje trimestern kom mitt i semestern ändå. Jag har ju ändå rätt till fp direkt efter semestern även om jag helst jobbar om jag orkar.

• IMHO
    Stargi skrev 2015-07-21 12:08:09 följande:

jag är sjukt imponerad på alla er som planerat jobba fram till förlossningen jobbar själv på en akutavd och hade inte orkat jobba så länge, är tacksam för att man har möjligheten till grav ledigt då min kropp orkade inte stressen.

Planeringen ska väl mest ses som en ambition. Mina chefer låter mig gå ner i tid så mycket jag behöver och vi har gjort mig till en extraresurs som kan försvinna närsomhelst utan att verksamheten krisar. Hade jag behållit samma arbetsuppgifter som innan hade det blivit svårt. Vi har till och med utsett vilken kollega som kör mig till förlossningen om jag är på jobbet när det startar. Uppdraget var andrapris i en tävling på personalfesten i början av juni. Förstapriset var att slippa köra mig .

Jag kommer sakna mina underbara chefer och kollegor, men jag har en känsla av att den saknaden snart kommer att bli väldigt perifer.
  • IMHO
    Sopp skrev 2015-07-21 12:20:42 följande:

Var och shoppade idag med familjen. Hittade en snygg jacka men insåg att vad ska jag med en ny jacka till, kommer va inlåst i hemmet med blöjbyten resten av året - så började jag gråta!! Känslorna svämmar verkligen över nu, min annars så sparsamma sambo insisterade på att jag köpte jackan :)

Förhoppningsvis blir det några barnvagnspromenader att vara snygg på. Jag är också blödigare. Grät senast när vi kollade sista avsnittet på En klassiker på SVTplay härom kvällen. När deltagarna gick i mål i Vasaloppet blev det för mycket för mig. Sambon var inte fullt så berörd.
  • IMHO
    fyrklöver81 skrev 2015-07-25 16:21:14 följande:

Mina förvärkar börjar med att magen bli hård ofta ena sidan, ser ut som bebisens rygg pressas upp sen kommer värken som en våg ner mot underlivet. Allt som allt ca 30 sekunder. Men det gör inte ont emellan.

Jag hade mer sammandragningar precis innan semestern. Lite stressigt på jobbet då. Nu är det lugnare med just den biten. Går in i 33 i morgon.

Hur som helst sa min BM då att så länge det gick över om jag gick och vilade så kunde jag vara lugn. Hon frågade också om smärtorna kändes som menssmärtor, vilket de inte gjorde, så det verkar vara en relevant faktor. När det närmar sig förlossning kan smärtorna bli mer monstruösa, förlåt, menstruösa, eller ja... mensliknande. :-P

Sedan har hon iofs sagt att man inte ska skämmas för att ringa rådgivningen på förlossningen om man känner sig osäker. Det sitter ju faktiskt någon där och svarar i telefon just för vår skull.
  • IMHO
    lördagsgodis skrev 2015-07-25 18:42:41 följande:

Idag har vi tagit familjebilder som blev riktigt fina,tog dom ute i vår trädgård så ljuset blev fantastiskt:)

Jag har tänkt på att katterna inte kommer få sova i vårat sovrum på nätterna då dom gärna sover med barnen och inte skulle tveka att lägga sig rakt över en liten varm baby. Idag är det 18 dagar tills min igångsättning och jag känner mig rätt nervös men även förväntansfull!!!

Härligt! Alltså, när den första av oss föder kommer allt att kännas så sjukt verkligt för de andra av oss, tror jag. Just nu känns det som att vi långsamt är på väg uppför första backen i en berg- och dalbana. Så fort någon föder kommer jag känna det som att vi är på krönet och att det är dags när som helst att susa nedför den första branta backen. Får nästan lite svindel av att tänka på det.
Svar på tråden BF september 2015!