BF september 2015!
Är det fler än jag som gått från massa energi till lika matta som i början av graviditet? Jag är sjukt trött och otålig på samma gång. Obehagligt.
Är det fler än jag som gått från massa energi till lika matta som i början av graviditet? Jag är sjukt trött och otålig på samma gång. Obehagligt.
Öhm kanske bara jag som är dum men jag räknar med att jobba till bf? :-P har semester om tre veckor, sen ledig i fem och hoppas kunna jobba sista fyra om allt går bra. Dock har jag inte något fysiskt ansträngande jobb men håller sista veckans ryggont i sig vete katten om de kommer gå...
Dagens besök hos BM blev verkligen inte så underbart som jag hade tänkt mig med hjärtljud och få se hur magen hade växt. Min prick hamnade lite lite över viktkurvorna pch vips så kändes det nästan som att jag var på besök hos en dietist med tips på bra mat och uppmaningar att motionera mer.. Någon som känt likadant?
Bloggar förresten på mama.devote.se om ni vill följa med där, vore skoj med fler mamma-följare :)
Jag och mannen är nu incheckade på hotell i Stockholm. Imorgon ska vi gå kurs "nya tidens profylax, FUR-metoden " hoppas det blir givande ????. V.33 nu, igår ett extra ultraljud, allt såg kanoners ut.
Nu slappa lite innan dusch och middag på tu man hand ????
Ja, alla säger passa på att sova ut nu innan. Vadå innan? Den älskade bebisen har ju träningspass i magen så fort jag lägger mig ner redan nu. Fast jag ser det lite som att jag redan nu får träna på att sova i etapper. Tur att tredje trimestern kom mitt i semestern ändå.
Jag har ju ändå rätt till fp direkt efter semestern även om jag helst jobbar om jag orkar.
jag är sjukt imponerad på alla er som planerat jobba fram till förlossningen jobbar själv på en akutavd och hade inte orkat jobba så länge, är tacksam för att man har möjligheten till grav ledigt då min kropp orkade inte stressen.
Var och shoppade idag med familjen. Hittade en snygg jacka men insåg att vad ska jag med en ny jacka till, kommer va inlåst i hemmet med blöjbyten resten av året - så började jag gråta!! Känslorna svämmar verkligen över nu, min annars så sparsamma sambo insisterade på att jag köpte jackan :)
molande mens värk då och då är de förvärkar?
Mina förvärkar börjar med att magen bli hård ofta ena sidan, ser ut som bebisens rygg pressas upp sen kommer värken som en våg ner mot underlivet. Allt som allt ca 30 sekunder. Men det gör inte ont emellan.
Idag har vi tagit familjebilder som blev riktigt fina,tog dom ute i vår trädgård så ljuset blev fantastiskt:)
Jag har tänkt på att katterna inte kommer få sova i vårat sovrum på nätterna då dom gärna sover med barnen och inte skulle tveka att lägga sig rakt över en liten varm baby. Idag är det 18 dagar tills min igångsättning och jag känner mig rätt nervös men även förväntansfull!!!