• Sopp

BF september 2015!

fyrklöver81 skrev 2015-02-17 22:07:14 följande:
    Jag känner inte min heller. Är i vecka 11. Har inte känt den i tidigare graviditeter heller. Vet att jag aldrig fattade hur barnmorskan mätte SF mått då jag aldrig kände :)
    Ok vad bra =) Då är jag inte ensam. Jag hade inga cravings förra graviditeten, men den här gången har jag varit besatt av apelsinjuice och - den första riktiga cravingen tror jag - smörgåsgurka. Jag fick sambon att gå o köpa och sedan åt jag smörgåsgurka direkt från burken.. Hah!
  • Sopp

Hen mår utmärkt! 55 mm stor, BF 30/8. Förstår inte hur det kan vara 30/8 då det inte sammanfaller med något samlag. Dock gick jag över 8 dagar med sonen så lär bli en septemberbebis nu med

• Sopp

Det finns dock inte tillräcklig forskning kring ultraljuds effekter på fostret då det kan orsaka vävnadsskador pga höga energinivåer, därför finns rekommendationer att enbart göra ultraljud i medicinskt syfte (doppler är icke visuellt ultraljud). En ovan behöver dessutom använda utrustningen längre för att hitta rätt. Alla får givetvis göra som dom vill, men ha det i åtanke innan man gör valet att utsätta fostret för UL allt för ofta!

www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx

• Sopp
    Nydahl skrev 2015-02-23 14:19:33 följande:

Här är en blid :) någon som är bra på de här med kön så tidigt ?

Är ingen expert men det är kul att gissa! Tycker att nubben ser lite nedlutande ut i förhållning till ryggraden och isf kanske dt är en tjej? ;) kanske bara är strunt men så spännande att spekulera i väntans tider! Själv hoppas jag på en tjej men tror det är en till kille
  • Sopp
    lördagsgodis skrev 2015-02-23 21:44:14 följande:

Välkommen till er nya i tråden och grattis:)

Nydahl, din bild har två nubar... Jättesvårt att tyda då den ena pekar neråt och den andra lite uppåt. Jag gillar att gissa och jag hoppas jag har fel men gissar ändå på kille om detta är nuben.

Jag tycker att även om den pekar lite uppåt så är vinkeln ändå mindre än vad vinkeln på ryggraden är så jag tror ändå tjej! Fast det kanske är för att min bild såg lite liknande ut och jag så gärna vill att det ska vara en tjej också :D
  • Sopp
    lizanilander skrev 2015-03-04 10:29:06 följande:

Många som skriver nu att magen börjar komma, jag som aldrig är direkt orolig börja nu fundera på om det verkligen växer nåt där inne, haha! Jag gick ner 5 kilo i början, illamåendet försvann runt vecka 11, superskönt, nu äter jag igen, inga mängder men ändå, går inte upp ett gram och magen är obefintlig....fler i samma sits? är ändå andra barnet och 14 fulla veckor på lördag. men det är väl individuellt, med första syntes det knappt utåt i vecka 20, men då kände jag en liten bulle på magen vid denna tid när jag låg på rygg. Ja ja, snart ul så då ger det sig :)

Beror nog på hur du ser ut i kroppen. Jag är lång och har nog ganska mycket plats i mitt bäcken för livmodern innan den tvingas upp. Skonsamt för ryggen även om det hade varit mysigt med en gravidkula! :)
  • Sopp

Vi hade tänkt att köpa mycket begagnat men sen var det så rackarns kul o köpa bebiskläder! Första barnbarnet på båda sidor minskade inte heller konsumtionen :) nu har vi dock sagt åt våra familjer att lugna sig med gåvorna så de har börjat ge sparpengar istället. Är det en tjej i magen nu lär det dock slinka ner en klänning eller två i shoppingkassen.. :)

• Sopp

...jag känner för övrigt ingenting mer än oroliga tarmar än så länge, 14+5 idag. Med förra kände jag första sparken i v23. Dock kände jag lite fosterrörelser, min BM och sambo kände med handen utanpå men jag kände ingenting..hah!

Svar på tråden BF september 2015!