• Marian03

BF september 2015!

Cessely skrev 2015-02-17 12:02:33 följande:
    Åh ja...ska med unna mig att köpa mammabyxor i helgen :)
    Det var så värt! :)
  • Marian03
    rosali84 skrev 2015-02-19 15:50:35 följande:

Nu var KUB avklarat! Fick äntligen se vår fina lilla bebis för första gången! Ett hjärta som slog och en bebis som levde runt och sparkade och gav BM en liten utmaning ;) Fick bra siffror (1:5219 på DS och 1:20000 på de andra trisomierna) och nu känner jag att jag äntligen kan slappna av! Jag har en bebis i magen!!! Blev flyttad till 28/8 så nu väntar vi egentligen en augustibebis istället, men tänkte hänga kvar här ändå (blir säkert en septemberbebis iaf tror jag).

Mysigt att få se :) Vad skönt att allt såg bra ut! :)
  • Marian03

Jag har nästan vant mig lite för mycket vid att hålla det här med graviditeten hemligt så det känns inte som att det ska bli roligt att berätta för folk, känns lite hysch hysch typ. Vad tröttsamt för precis i början kunde jag knappt bärga mig och nu är det helt försvunnet, tycker bara det känns jobbigt att säga. Typ som att man ska berätta nåt som är så oerhört intimt. Har berättat för en vän och en förälder medan det är några veckor sen nu.

Är jag dum i huvudet eller? Hehe...

• Marian03
    lördagsgodis skrev 2015-02-23 08:59:15 följande:

Gör något roligt av att berätta det, vi har bjudit på god mat och barnen fick rita kort och vi limmade fast en bild från första ulet som barnen fick ge vid efterrätten.

Ja det är sant, få rnog prova det :) Det har blivit så laddat bara när man hållt det hemligt så länge, jag blir toknervös av att bara tänka på att berätta det för folk
    :) Men om man försöker göra det ihop med middag och lite lättsamt så kanske dret blir bra förhoppningsvis :)
  • Marian03
    sagofröken skrev 2015-02-23 11:39:28 följande:
    Har du eller sambon något syskonbarn ni kan låna som budbärare? Barn är skitbra på att sprida nyheter på ett odramatiskt sätt... Först tyckte jag det var jobbigt att min fyraåring berättade för alla, nu inser jag plötsligt hur skönt det är :) och för fyra år sedan var min systerson lika hjälpsam :)
    Ja min sambo har ett syskonbarn, kanske det skulle funka bra att berätta för hans sida :) köpa nån tröja till han kanske hihi... Han är bara 2 år :)
  • Marian03
    89an skrev 2015-02-23 12:13:38 följande:
    Verkligen inte dum i huvudet! Känner också igen det där lite. Nästa torsdag är det dags för KUB. Ser allt ut som det ska då (blir första gången vi förhoppningsvis får se livet i magen) så har vi sagt att vi ska börja berätta. Våra föräldrar och syskon vet redan, men inga andra. I början var det jobbigt att hålla det hemligt, men nu tycker jag det bara är mysigt och vill hålla på det lite längre. Men vi får se hur vi gör. De närmsta vännerna och släkten vi umgås med ska få höra det personligen tror jag, sen om det blir mms, telefonsamtal eller "IRL"-möte får vi se (en del bor ju väldigt långt bort). Sen blir det väl någon form av "announce:ande" på diverse sociala medier lite längre fram. Tror jag kommer vilja berätta när jag väl fått se livet, men nu är det skönt och mysigt att hålla det hemligt.
    Ja det är ju en bra ide då vet man att allt är ok och blir mer verkligt när man får se bebisen :) vi ska på ul i vecka 13, (v.11 nu) och efter det ska vi nog med börja berätta. Ja det är nog lite grejen med att man får ha det lite mysigt att bara veta med sin sambo och ev nån mer nära i början.

Jag funderar på att köpa typ nån mugg till mamma där det står mormor eller nåt sånt, då slipper man sitta och ladda för att säga det så man blir så nervös ;) det känns så konstigt att säga "vi ska ha barn" "jag ska bli mamma" det är jättekonstigt. Känns som man säger nåt skumt som inte stämmer hehe. Gud vad lustig man är ibland... På jobbet vet jag inte alls men måste snart säg det innan semestern bestäms helt överallt då jag nog vill ha ett par dagar ledig i sommar (är säsongsjobbare typ, heltid sommar och timvikarie på vintern) för på sommarn är det så galet högt tempo.

Ja som sagt, kommer nog bli lättare art berätta när man fått se bebisen för då blir det nog mer verkligt :)
  • Marian03
    sagofröken skrev 2015-02-23 20:43:51 följande:
    Ordet "kusin" kanske är svårt att uttala när man är två, så en t-shirt blir nog bra :) Och så får tvååringen vara i centrum och de vuxna slipper, win win-situation :) Och vad härligt med en kusin i nästan samma ålder!
    Ja det är roligt, alltid kul med en kusin i samma ålder nästan :)
    Ja ska se om jag kan hitta någon tröja till honom ;)
    Maila kunde vara nåt faktiskt, ska fundera på det.
    Åh jag önskar jag kunde sluta nojja över detta (som egentligen är en av de roligaste sakerna, att berätta) och bara njuta lite.. men jag tror att det har blivit mycket planerande och tänk på vagn och hur man ska ha råd med allt som kan tänkas behövas osv och hur man ska berätta, när och bla bla. Det har blivit för mycket praktiskt. Plus att jag mår lite bättre nu med illamåendet så man känner sig knappt gravid, och när ingen typ vet förutom sambon i stort sett så känns det inte som att det är på riktigt ibland. Jag hoppas hoppas att det går över efter ultraljudet om 3 veckor. Jag vill liksom börja njuta av min första graviditet och vara sådär superlycklig som jag var de första dagarna. Vad komplicerad man kan vara ;) ...
  • Marian03
    1StoltMamma skrev 2015-02-24 08:32:38 följande:

Har ni fått någon känsla på kön ? Vet att de är tidigt men har ni någon magkänsla?

Jag tror på tjej. Så länge som jag har funderat på barn så har jag alltid "vetat" att jag ska få en pojk när jag väl får barn, och nu när jag väl är gravid så är jag nästan säker på flicka. men så har jag drömt det med :) konstigt.
  • Marian03
    Pluppla skrev 2015-02-24 13:01:51 följande:
    Hm vad konstigt då att du får vänta så länge eller konstigt att jag fick de så tidigt, hur man nu vänder på det :) Ja jag tänkte faktiskt på de i dag när jag var där att stackars alla dom som mår jätte lilla, som måste äta ofta osv. Jag mår ju jätte bra. Såg att du har fler barn så du är ju mer rutinerad :) men min BM sa till mig att ta en citron med mig så smakade de bättre.. Och jag är ju grön i allt detta men jag tyckte faktiskt de var gott.. Smakade söt citron saft. Så de är ett tips :)
    Gör alla glukosbelastning eller? Söt citron saft låter ju gott :)
  • Marian03
    Mijjan skrev 2015-02-25 09:07:57 följande:
    Jag känner som dig.. Drar mig för att berätta. Har berättat för två vänner men trivs med att ha vår lilla hemlighet och drar mig för att berätta för familjen. Dom kommer bli så på. Mina föräldrar har tjatat om barnbarn i tio år och kommer bli så odrägliga att det inte ens känns kul att berätta för dom :(
    Hehe ja preics så känner jag med, rädd för att det ska bli lite för hysteriskt. Berättade för min mamma + småsyskon igår och det blev inte alls så hysteriskt som jag trodde? Mina föräldrar har med tjatat i typ 10 år så jag vet vad du menar... Men är förvånad att det inte blev som jag hade trott :) Var sååå skönt. Jag känner mig lättad för jag trodde det skulle vara jobbigt men inte alls faktiskt. Vi berättade igår för att jag kände att jag var tvungen att få lite glädje över det hela, och det hjälpte lite ändå. Jag behövde nog få känna att det faktiskt är verkligt :) Även när jag sa det till Pappa så reagerade han inte heller som vi hade trott, han var mer samlad men självklart väldigt glad. jag trodde att han skulle stissa runt och  bli helt till sig haha, precis som jag trodde mamma skulle bli, typ nästan svimma haha... Men så var det inte alls :) Men - jag tänker att det kanske kommer sen ;) när de har fått smälta hela grejen så kanske de stimmar en himla massa över det och så? Vem vet?  ;)
Svar på tråden BF september 2015!