• Cessely

BF september 2015!

Tejasmamma skrev 2015-02-05 04:09:17 följande:

Jag plussade i natt =) senaste mensen 13/12 så bf beräknas vara 18/9, vi lyckades efter något försök så känns bra eftersom att jag haft lite svårt att bli gravid tidigare! 

Har gjort en höstmamma grupp på fb om ni vill vara med där =) 

www.facebook.com/groups/789791567736055/

Grattis :)

Men vad sent du plussade?? Eller? Hade med senaste mens 13/12 men har BF 16 september efter vul så är i vecka 8+0 idag och plussade själv 2 dagar innan BIM.. För mig du skrev i en annan tråd att du fick din mens? Men var det inte mens då alltså?? :)
  • Cessely
    Tejasmamma skrev 2015-02-05 20:49:40 följande:

Nej det blev bara en svag ljusrosa flytning den 11e jan och samma sak den 17e, kollade på förra månadens test nu och det är ett plus där =) 

Häftigt :) och grattis igen! Vad kul :)
  • Cessely
    lördagsgodis skrev 2015-02-11 17:44:07 följande:

Nu vet farmor och resten av manens släckt och alla glada och idag när jag hämtade på dagis så fick jag många grattis från personalen:).

Så nu ska jag ha ett möte med chefen på måndag och har tänkt berätta då vilket känns jätte jobbigt då jag velat komma till den här arbetsplatsen och dom arbetat för att det ska bli så och så kommer jag med det här:/ fruktar och längtar till måndag så det är över!

Är med lite rädd att berätta på jobbet. Vad de andra ska säga. Är ny på jobbet och har bara jobbat där 5 månader. Så att man ska gå hem i slutet av sommaren är kanske inte jättepoppis. Chefen vill även att jag ska börja gå kurser nu i vår för att jag ska ansvara för ett visst område. Men när det blir tal om det igen så måste jag ju säga att jag inte kan pga graviditet. Så de får sätta någon annan på det istället. Men ja..nervös då jag inte jobbat där så länge eller kan alla arbetsuppgifter som rinnande vatten än.
  • Cessely
    26number1 skrev 2015-02-11 20:44:44 följande:

Jag håller på att söka nya jobb för fullt. Jobbar på konditori nu och blir färdigutbildad ekonom i juni, hade gärna bytt jobb innan mammaledigheten :/ Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det hela men sanningen är ju att de inte får neka mig jobb pga graviditet.

Ja söka kan man ju alltid, får du tjänst nu behöver man ju inte säga man är gravid. Men visst sanningen är ju det bästa. Vill de ha just dig så anställer de dig trots graviditet. Men förstår ditt dilemma. Alltid så krångligt det där och det dåliga samvetet som gnager. Även om det är en väldigt naturlig sak...att få barn som kvinna :) Inte alltid man kan planera sådant heller :)
    26number1 skrev 2015-02-11 22:07:01 följande:

Hur tänker ni med gravidförsäkring? Har tecknat Länsförsäkringar gravidförsäkring bas, är det värt att betsla 1200kr för Plus?

Bra du tog upp det. Inte en tanke på det nu. Minns inte när från vilken vecka man tecknar? Jag har alltid haft en sådan gravidförsäkring som varit gratis (tror jag) med mina två andra barn.

Var bas på länsförsäkringar gratis? Eller vad kosta den?
  • Cessely
    I Walk The Line skrev 2015-02-12 09:00:44 följande:

Ang försäkring så är enligt undersökningar Folksam och trygghansa de bästa.

Trygghansa var de enda som tog barnens diagnoser. Så dem har vi.

De tar det mesta.

Fanns någon sida man kunde jämföra på, så det ska jag göra. Men hela familjen har trygghansa som försäkring så blir nog det för bebis med. Vi hade en folksamsnubbe hemma en gång som försökte sälja in sig. Men det slutade med att han sa...ska jag vara ärlig så har ni den bästa försäkringen genom trygghansa. Men ni får göra som ni vill. Så det kändes ju bra :)
  • Cessely

Ni som väntar barn nr 3?? Har ni fått någon mage än?? Jag är i v.10 och tycks ha en liten kula när inte magen är uppsvälld ;) Tänker att magen syns snabbare nu då magmusklerna inte är de bästa??

• Cessely
    lördagsgodis skrev 2015-02-12 09:48:45 följande:

Jepp väntar barn nr 3 och la in en bild lite tidigare där jag helt klart fått lite mage:)

Kikade bakåt i tråden :) Ja det syns ju :) Så ser det ut för mig med. Skönt med flera som redan fått liiiten mage :) Men mest känner jag mig fet just nu. Hihi!
  • Cessely
    sagofröken skrev 2015-02-12 11:59:44 följande:

Är det nån som kan se om man redan kan se var moderkakan sitter på den här bilden? Och hur vet man vad som är upp och ner? ;) Jag gissar att det ojämna under fostrets rygg är moderkakan och att det är i riktning ut mot min mage, alltså bukväg/framvägg? Hade hoppats på bakvägg så att man slipper vänta så himla länge på att känna rörelser, men men :)

Sicken söt liten en.

Med första hade jag moderkakan i framvägg och med andra bakväggen. STOR skillnad tyckte jag och önskar moderkakan denna gången är i bakvägg :) Man känner ju bebis mer då :) Mysigt
  • Cessely
    sagofröken skrev 2015-02-12 12:29:55 följande:

De ser ut som små aliens så här tidigt <3 

Kommer du ihåg hur det såg ut på ultraljudet med dina? Tänker jag rätt att det som är uppåt på bilden är in mot min ryggrad och det som är neråt på bilden är ut mot min buk? 

Åh nej det har jag faktiskt inte tänkt på :( Men bra tanke...på kub ska jag fråga. Kan ju va kul att veta :)
    Manik skrev 2015-02-12 13:11:32 följande:

Ja här har det blivit en liten mage som tittar fram, barnen tycker att mina tröjor är för små ;) Det är mer synligt på kvällen än på dagen.

Haha sött :)) Ja min e med mer synligare på kvällen :)
    Emeralda skrev 2015-02-12 12:56:53 följande:

Ingen mage där det borde puta med tanke på var livmodern ligger. Men däremot en bilring och "muffintop" ovanför jeanslinningen. Jag har inte ätit mer eller onyttigare än innan så jag antar att det är mycket vätska. Gissar att jag kommer dra på mig ordentligt med vätska i kroppen om det fortsätter såhär. Känner mig bara plufsig :( Är i V8.

Då kommer din nog snart med :) jag är i v. 10.
  • Cessely
    Marian03 skrev 2015-02-16 12:02:09 följande:

Är det nån mer som är i vecka 10? (9+...)

Hur mår ni? Jag känner mig inte lika gravid nu ;)

Mår inte illa mer och är piggare än vanligt. Inget som drar och växer, vad jag kan känna iaf. Trycker man på sidan av brösten så känns det men de är inte sådär supersvullna som föregående veckor.

Skönt att man får må lite bättre, men man kan ju likväl må sämre imorgon redan antar jag, det är ju tvära kast när man är preggo har man märkt ;)

Är med i v 10 (9+4) och har ingen molvärk längre. Illamåendet är lite bättre. Men fortf trött, hehe! Men känner mig i varje fall piggare till och göra saker. Innan bara låg ja och orka inget. Brösten ömmar inte lika mycket längre. Men känner mig lika svullen :) Längtar ju efter riktig bebismage :)
  • Cessely
    Sopp skrev 2015-02-16 13:29:15 följande:

Någon fler som måste skaffa ny vagn? Vi köpte en begagnad emmaljunga till första som vi har nu. Den fyller sitt syfte men inte mycket mer. Den gigantiska sittdelen är kanske mer dimensionerad för en 3åring än en 10månaders. Tror vi ska beställa en donkey från holland nu eftersom det blir så tätt mellan barnen

Vilken sida beställer du ifrån då?? :)
  • Cessely
    Marian03 skrev 2015-02-16 20:15:48 följande:

Då ligger vi rätt lika till :)

Ja jag är med svullen! Så jag tröttnade och köpte mamma jeans från H&M ;)

Ett par svarta och ett par blå och Gud CAD skönt det var :D

Har nån lite större tröja till så ser ingen på jobbet och jag behöver inte gå runt och känna mig som en uppstoppad korv...

Ja jag längtar med efter den "riktiga" bebismagen även om man ser helt gravid ut redan ;)

Åh ja...ska med unna mig att köpa mammabyxor i helgen :)
  • Cessely
    Sopp skrev 2015-02-17 12:13:20 följande:

Jag ska fira ett eventuellt lyckat KUB imorgon med att köpa mammabyxor! Finns någon annanstans än HM?

Härligt :) Hum...Lindex kanske?? Annars är det nog bara mer dyrare sidor som Glammom tex :) (även om de har snygga saker där).
  • Cessely
    paddi84 skrev 2015-02-17 19:32:25 följande:

Urk, börjar bli nervös för att berätta för chefen för vill inte att det sprider sig hos kollegorna riktigt ännu... Tänkte spara det till efter RUL då jag sett att allt är ok tror nämligen jag kan dölja magen till dess eftersom jag jobbar inom landstinget med tillhörande tält-kläder ;) men måste nog

Säga till chefen eftersom de vill veta sommarsemesterplanering redan sista februari och vet inte hur jag ska planera... Får jag havandeskapspenning så kan jag ju inte ha sen semester... Någon mer som behövt berätta för chef ännu?

Jobbar med inom Landsting, dock på kontor så kommer inte få beviljat HP. De vill veta semestrar här men vet inte hur jag ska lägga min?? Ingen vet om grav än. Svårt. Hur tänker du om du inte skulle få HP?
Svar på tråden BF september 2015!