BF september 2015!
Jag fick min tid idag, UL 27/4 och är då i 19+6 om jag räknat rätt, känns jätte sent! Och svinlångt dit!!
Jag fick min tid idag, UL 27/4 och är då i 19+6 om jag räknat rätt, känns jätte sent! Och svinlångt dit!!
Vikten har också varit ett tufft moment för mig pga matproblem för några år sedan. Försöker att inte tänka på det men det ÄR svårt. Jag försöker tänka att så länge jag mår bra så mår fisen bra och har gömt undan vågen..
Vi har en namnlista vi fyller på och stryker på. Hittills är det Lovis och Malte som ligger högst upp men även Gustav och Elsa ligger i topp.
Oj vad länge alls tänkt vara hemma.. Är det någon som tänker tvärtom?
Jag planerar att vara hemma 6 månader, sen sambon 6 månader och så delar vi på 6 månader innan fisen börjar på dagis :)
Förmodligen något liknande här. Upplever inte att vi har råd att vara hemma längre, även om jag gärna skulle vilja. Dock blir det nog deltid och styrning av arbetstider för att minimera tiden på förskola.
Jag tror inte heller att man kan generalisera huruvida dagis är bra eller inte. Mina barn trivdes superbra på dagis men jag har vänner som har haft det kämpigare med sina barn. Däremot kan jag hålla med helt i att dagis/förskola ska vara för att föräldrarna ska kunna jobba/studera och förstår inte hur man kan mygla in sitt barn på dagis en dag för att "få ledigt" eller liknande. Men det är ju en helt annan debatt :p
Lite drygt en timme kvar till första ultraljudet, snacka om att ha nerverna utanpå kroppen :D

Hej!!
Några erfarenheter av Emmaljunga Nitro? :)
Fy fan, ALLT jag tänker på är pengar.. I slutet på maj får jag sista utbetalningen från csn vilket innebär -8500kr/månad, sambon är sjukskriven sedan snart ett år och vi har gigantiska månadskostnader med bl a hyra på 8200kr, bilkostnader runt 4000kr + alla andra utgifter som mat, el, telefoner osv. Letar för fullt efter nytt boende men hittar verkligen inget som känns ok med bebis på väg.. Vet ni hur det funkar att ta hus-/ lägenhetslån utan handpenning? Några bankdirektörer med i gruppen?
Känner att det här verkligen stressar ihjäl mig..