Inlägg från: MrsHeinerborg |Visa alla inlägg
  • MrsHeinerborg

BF september 2015!

Inorr02 skrev 2015-08-30 21:34:18 följande:

får se vad jag har för blodtryck i morgon. om de är högt vill jag bli igångsatt inte vill jag börja med blodtrycks medicin 7 dagar innan bf 

V.38+3 idag.
    Min dotter är född 39+3 o sonen 39+6

Jag hade oxå högt blodtryck hos bm sist, hon fick mäta en gång till men med damma resultat. Dock var det inget annat som pekade på havandeskapsförgiftning så hon släppte mig. Måste nog köpa nya järntabletter, knappt ätit under graviditeten men behöver nu, det känns i huvudet, blir liksom snurrig. Tänker att tröttheten är pga lågt järn.
  • MrsHeinerborg
    mimspims skrev 2015-08-31 08:44:06 följande:

Ni som redan har flera barn; vad kan man vänta sig av andra förlossningen? Går det snabbare? Lättare? Spricker man lika mycket? Snabbare återhämtning?

Min första förlossning tog 16 timmar från regelbundna värkar, krystade 15 minuter och sprack en hel del... Denna gång hoppas jag att det går snabbare och att jag inte spricker lika mycket

För mig gick andra både smidigare o snabbare, samma med återhämtningen.
    Vaknade av att Mitt vatten gick kl.2, vid tre var vi inne på fl, öppen 10cm men han var inte tillfälligt långt ner för att jag skulle krysta. Fick Eda o sov 3h. När jag väl fick krysta tog det 5 min. Han är född kl.7
    På em hämtade jag min dotter på fsk.
  • MrsHeinerborg

Regn o kallt idag.... Jobbigt att klämma i sig i ett par byxor....

Sovit som en stock inatt med endast ett besök på toaletten inatt!!!

• MrsHeinerborg
    Sopp skrev 2015-09-01 12:03:09 följande:

Allt såg bra ut hos BM! fick tid för UL på fredag och igångsättning nästa fredag. Hoppas jag slipper använda dessa tider.. :) vi pratade även om stanna på BB och då det var jobbigt förra gången så står det i journalen att jag ska få stanna minst tre dagar om jag vill - vilket känns jätteskönt. Jag är så himla orolig över att jag ska bryta ihop den här gången med, nu dessutom när jag kommer att ha två barn att tänka på

Skönt att allt såg bra ut o trevligt med inbokat UL. Hoppas dock att du slipper vänta sålänge....
    Ja stanna på BB, det vill jag oxå, får se om man får det.
  • MrsHeinerborg
    I Walk The Line skrev 2015-09-03 09:16:26 följande:

På väg in till igångsättning nu.
    Önska oss lycka till, och håll tummarna! :)

Åh härligt!! Lycka till!!!
  • MrsHeinerborg

Jag hade högt blodtryck hos bm sist men hon uteslöt havandeskapsförgiftning. Har haft lågt hela graviditeten annars. Så kan tyvärr inte hjälpa dig. Finns det ngt du kan göra för art undvika?

Min slempropp gick nog samtidigt som vattnet, minns inte att jag märkte den innan, lite extra kladdigt där nere men inget jag reflekterade mer över.

• MrsHeinerborg

Sovit som en stock inatt? Vaknade utvilad o undrade nästan om jag fortfarande var gravid?!? Idag har jag energi o fixar o donar.... :)

• MrsHeinerborg

Ja vi får se! Haft galen energi o rensat, städat barnens rum o bäddat rent i sängarna! :)
    Min dotter är född 39+3 o min son 39+6, idag går jag in i v.40 alltså 39+0

• MrsHeinerborg
    Sopp skrev 2015-09-04 13:33:59 följande:

Nu är ultraljudet avklarat. Allt såg bra ut, han hade tydligen massvis med fostercatten att simma runt i och plats att sträcka ut, varför han antagligen inte har någon brådska ut. Det är ju förvisso bra men KOM UT NU! förra startade "idag" i förhållande till BF

Härligt att allt såg bra ut! Håller tummarna för att han inte bosätter sig där inne allt för länge till!
Svar på tråden BF september 2015!