Inlägg från: fyrklöver81 |Visa alla inlägg
  • fyrklöver81
    Hemlighetenshemlis skrev 2015-06-11 18:11:47 följande:

Pratade med min bm idag. Berättade att jag får som mensvärksliknande ont som kommer och går. Hon tyckte inte det lät sådär jättebra. Tyvärr har de ingen läkartid förrän på tisdag men hon sa att jag ska vara hemma och ta det lugnt ändå. Vill inte föda redan! Nästa vecka är det dags för tillväxtultraljud. Spännande och skrämmande!

Är det första graviditeten?
    Idag fick jag riktiga förvärvar som kraftig Mensvärk när jag promenerade. Har förstått att så länge de går över i vila
    Är det inget att oroa sig för
  • fyrklöver81
    Mijjan skrev 2015-06-12 13:29:39 följande:

Igår fick vi äntligen komma till barnmorskan igen. Vi "känner" henne eller hon är en bekant så känns som man inte vill besvära i onödan. Borde nog tagit en annan med facit i hand... För två veckor sen skrev jag att det nog var dags att ses igen eftersom jag inget hört sen vecka tio. Hon svarade då att " ja vi ses i vecka 24" . Jag svarade att jag var i vecka 24 så tror hon glömt bort mig. Så igår skulle vi dit ( vecka 25 hann det bli innan hon hade tid) men då var hon inte där och hade gett oss fel tid :-P ringde henne och fick tid på eftermiddagen istället. Suck... Men allt såg väl bra ut men blev förvånad att jag låg i övre delen av kurvan trots att jag bara gått upp fyra kilo och inte ser så stor ut.. Men blir väl en gigantisk mage innan det är klart om jag ska följa min egen kurva :-P

Jag har gått upp 12 kilo och ligger på kurvans nedersta del så det är nog olika hur vi bär våra barn????
  • fyrklöver81
    Mijjan skrev 2015-06-13 13:19:31 följande:
    Hur var du byggd innan då? Visst börjar jag få lite mage men inte så farligt tycker jag så antar den "passar" in på min kropp ändå. Är ju inte direkt trådsmal men var lite paff att höra att jag låg i övre delen av kurvan. Hoppas inte jag behöver bli gigantisk bara...
    BMI 24???? så övre gräns för normalviktig.
  • fyrklöver81
    lizanilander skrev 2015-06-23 07:29:33 följande:
    usch jag känner med dig, har samma problem men däremot en nästan 2-åring så han kräver inget bärande direkt heller. Går med kryckor allt som oftast och inatt måste jag ha legat illa för känns rejält mkt idag. Mår för övrigt väldigt märkligt, vaknade vid fyra och kände mig olustig i kroppen och kunde inte somna om. Provade att ligga lite i sidoläge men blev inte bättre. Mår typ illa på nåt sätt men kan inte riktigt ta på vad det är.....märkligt.
    Ingen aning om när slemproppen kan börja släppa, men det är väl inte helt omöjligt, den återbildar sig ju om delar av den släpper tidigt. Har jag hört iaf :P
    Så jobbigt med sådan foglossning. Angående olustkänslan, äter du dureferon/ järn? Jag blir olustig av dessa. Men kan såklart vara vad som.
  • fyrklöver81

Är det fler än jag som gått från massa energi till lika matta som i början av graviditet? Jag är sjukt trött och otålig på samma gång. Obehagligt.

Svar på tråden BF september 2015!