• IMHO

BF september 2015!

Unggravid16 skrev 2015-08-15 19:55:59 följande:

Åh vad roligt att läsa om alla och saker om deras graviditeter!

Är 16år och själv gravid, går in i v38(37+0) på måndag och hoppas verkligen lille killen i magen tittar ut innan bf, som är 6e september!

(Vet att många inte uppskattar unga gravida, men det är inget jag bryr mig om, är lika lycklig som vilken gravid som helst)

Kika gärna in min blogg --> alexsandrae.forme.se

Lycka till allihopa! :)

Lycka till själv! Det finns många unga mammor som motbevisat fördomar före dig. Nu är det ju barnet som är i fokus - inte andras fördomar, så njut allt du kan av att få göra ditt bästa för den nya stora kärleken du snart ska få träffa. Vi här delar alla samma förväntan (och otålighet ).
  • IMHO
    lördagsgodis skrev 2015-08-16 11:50:06 följande:

Iiik! Imorgon kl7.30 ska jag vara på bb och få första omgången gel... så spänd, förväntansfull och nervös, hoppas jag kan sova inatt. Idag är båda barnen hos kompisar och min man och mamma städar så det ska vara extra snyggt när vi kommer hem med nya syskonet. Måste handla lite gotta att ta med i bb-väskan bara.

Wow! Nu blir det verkligt!!!
  • IMHO
    malbjo skrev 2015-08-16 20:09:47 följande:

Någon mer än jag som tycker rörelserna i magen har förändrats. Bebis har tidigare rört sig massor så att det gått vågor på magen. Nu är bebis mycket mer stillsam och rör sig inte alls lika mycket nästan så man blir orolig ibland puttar på magen så jag får känna rörelser. Bebis har dock varit fixerad i flera veckor enl bm men har kanske sjunkit ännu längre ner nu:). Hoppas detta är ett tecken på att jag får föda snart.

Lördagsgodis: stort lycka till imorgon :)

Rörelserna ska väl komma lika ofta som förut, bara att de blir lugnare till sin karaktär eftersom det är så trångt därinne nu. Är det rörelser mer sällan så har jag uppmanats av bm att ringa förlossningen för att rådgöra.
  • IMHO
    Mockingjay skrev 2015-08-18 22:32:19 följande:

Vattnet gick för en halvtimme sen. Nu åker vi till förlossningen.

Lycka till!
  • IMHO
    Manik skrev 2015-08-20 15:09:18 följande:

Har inte varit aktiv i tråden på länge. Men har varit inne och läst ofta. Jag har en tuff grabiditet med nästan dagliga gallstensanfall som jag varit sjukskriven för.Jag har nu oxå mycket sammandragningar och förvärkar. Ska bli så skönt när bebis kommer. Vi har fått en tid för inplanerat snitt nu på onsdag. Längtan är stor här hemma nu. Barnen pratar mycket om fet kommande syskonet och funderar på hur allt ska bli. Är det någon mer som har jaft problem med gallsten?

Vad jobbigt med så mycket besvär. Jag har ingen erfarenhet av gallsten personligen men har märkt på anhöriga att det är en ordentlig pina. Hoppas allt går bra på onsdag och att du snart får njuta istället för att lida.
  • IMHO
    Mockingjay skrev 2015-08-23 17:20:34 följande:

Hur känner ni som väntar på bebis? Ska jag vänta med att skriva om min förlossning eller kan jag skriva nu?

Om någon inte vill läsa kan en ju skrolla förbi...

Mycket mys och hela världen precis som vanligt och samtidigt uppochner här hemma :P <3

Ja, skriv nu. Det är välkommen läsning medan vi väntar på att få uppleva det hela själva.
  • IMHO
    Inorr02 skrev 2015-08-24 16:31:36 följande:

ska man vara så här trött i slutet vill bara sov ta det lugnt 37+6 i dag 

Jag känner mig också tröttare. Kan hänga ihop med att det är svårare och svårare med kvalitetssömn när man är otymplig och har ont här och där (i mitt fall mest fötter och magskinnet/musklerna). Sen påverkar alla tankar inför den stora förändringen förmågan att somna också. Mycket som snurrar i skallen och mycket praktiskt som man undrar om man glömt eller kommer glömma...

Förresten, kom ihåg räkningarna nu i månadsskiftet allihopa!
  • IMHO
    Ritva skrev 2015-08-23 21:16:54 följande:

Tösabiten biten här fick bråttom ut. Efter att vattnet gick kl 3 så föddes en fin lite flicka vid 8. Lite jobbigt med andningen men annars fungerar allt fint trotts att hon är i vecka 35+2.

Nu gäller det bara att landa i allt, behöver åtminstone inte gå på visningen av förlossningen på tisdag ;) kan inte förstå att jag är mamma nu :)

Grattis! Vilken fart! Hoppas hon snabbt hittar andningen.
Svar på tråden BF september 2015!