Tack så mycket för att ni tagit er tid att svara.
Anledningen till att jag undrar lite kring min crohns och IBS är att jag tycker att magproblemen ändrat lite karaktär. Det skulle kunna bero på att det nu är trångt i den inflammerade delen av tarmen men jag funderar också på IBS.
Om jag beskriver lite hur det är så kanske någon känner igen det eller kan säga lite vad ni tror.
Som nu t.e.x så började problemen ett par dagar innan julafton och det började såhär: uppblåst i HELA magen, gasig, ont på båda sidorna av magen samt i övre delen av magen, illamående, lös avföring.
Sen följde två dagar av fortsatt ömhet i HELA magen (som att hela tarmsystemet är ömt), grymt illamående och diarré. Känner även av värk lite till och från från det inflammerade men det är inte det centrala. Fruktansvärd stelhet och värk långt. långt ner i ryggen,
I skrivande stund är jag så sinnesjukt trött och har så varit i ett par dagar, ÖM i HELA magen, konstant illamående vilket tilltar i intensitet så fort jag äter något. Inte särskilt lös avföring längre. Ryggen är lite bättre.
Känns det här igen som skov för er andra eller skulle ni säga att det kan vara fråga om IBS utöver crohns?
Mycket tacksam för svar. God fortsättning!