Inlägg från: Pemma88 |Visa alla inlägg
  • Pemma88

Första barnet och BF september 2015 i Göteborg!

Hej.
    Jag bor också i Göteborg och väntar första barnet i september. Skoj att dela lite tankar och höra hur det går för andra.

• Pemma88

Tack :) antar att några mer kommer hitta hit snart.

Jag mår nog väldigt bra, är lite illamående ibland bara. Men går runt och tänker på det hela tiden :)

• Pemma88

Jag bor i masthugget. Har som tur är inga sådanna krämpor vad jag vet men skönt att du kommer ihåg vad de sa angående graviditet när du var 16 :) hoppas allt går bra hos BM

• Pemma88

Härligt med snabb tid. Jag har riktig dålig koll på hur allt fungerar, gick snabbt. Men när ringer man BM och när gör man i vanliga fall första besöket?

• Pemma88

Tack då får man göra det om ett tag :)

• Pemma88
    PaLo skrev 2014-12-30 23:04:27 följande:

Känt mig sjukt orolig hela dagen. Inte haft några symptom alls.. men för någon timma sedan kom den efterlängtade? halsbrännan tillbaka. Blev hur glad som helst.

Skönt PaLo :) läser runt en massa på denna sida, gör mig oftast lite lugnare när jag läser om alla son inte känner så mycket symptom med mera. Men jag mår oftast bra på dagarna, mwn illamående på kvällen. Ser lagom mycket fran till att det är nyår ikväll :)
  • Pemma88

Skönt. Mår hellre dåligt på kvällen så kan man gå till jobbet normalt :)

Skoj att dina streck blir starkare. Hoppas ni får det trevligt ikväll. Vi ska ha fest hemma så har tyvärr inte möjligheten att gå vid 12 men det ska nog bli skoj ändå :)

• Pemma88

Jag har heller inte berättat för någon. Känns mysigt på något sätt att det är bara jag och min sambo som vet om det. Men ska bli skoj att berätta om några veckor:)

• Pemma88
    PaLo skrev 2015-01-02 09:01:07 följande:

Har de senaste två dagarna känt av ungefär som en lätt träningsvärk i de nedre bukmusklerna. Alltså inte runt livmodern utan lite högre upp och mer ytligt liggande. Är det någon som upplever samma sak?

Jag kan känna nått liknande ibland, men mest har jag som mensvärk långt ner i magen. Men antar att det är normalt

Grattis till plusset karro 2014 och välkommen hit
  • Pemma88
    stjärnan skrev 2015-01-04 09:23:45 följande:

Jag hakar gärna på er i tråden här!

Bor i göteborg och beräknas också föda i september mitt första barn spännande.

Träffas gärna för promenad eller fika nån dag så man kan prata och umgås :)

Väkommen. Jag ses gärna och pratar någon dag :)

Har nu bokat tid hos BM och berättat för min sambos systrar. Vi spenderade helgen där och mitt humör svänger lite och kändes skönt att ha någon att prata med angående det :)
  • Pemma88
    PaLo skrev 2015-01-04 22:07:17 följande:

Imorgon ska jag på inskrivning hos BM!!!!

Får se om hon kommer fram till samma BF som jag gjort.

Och jag hoppas verkligen att hon kan dämpa min oro inför nytt MA/MF.. :-/

Spännande PaLo, hoppas att allt kändes bra. Du får gärna berätta lite vad ni gjorde så vet jag vad jag har framför mig :)
Svar på tråden Första barnet och BF september 2015 i Göteborg!