Inlägg från: gladtjeej |Visa alla inlägg
  • gladtjeej

Helammad bebis med blodstänk i avföringen

Hej!

När dottern var 3 veckor började det att komma blod, bara lite men de återkom. Testade med samråd med barnläkare att köra mjölkfritt men blev ingen skillnad. nu har det (peppar peppar) inte varit så ofta, men hon har diarré så försöker sluta amma.

Men tänkte på din medicin, vet att man tar den vid kronisk tarminflammation, gör det det av den anledning eller någon annan? (är nyfiken för har själv en sån sjukdom)

• gladtjeej

Okej! Jag äter medicin som kan ge diarrer. När hon har haft blid så har det varit lite stänk och någon strimma, inte mycket men synligt. Man blir såklart orolig. Tyvärr vill hon inte ha flaska heller.. Men vi provar och provar.. Vad ska man göra? Vill inte köra med att "hon äter när hon blir hungrig" och vägra henne bröstet. Så, vi får truga med flaskan och hoppas att hon accepterar den. Jag har inte gott råd att ge på den fronten.

Jag tror det tar ett en vecka, två innan man märker skillnad. Jag körde sammanlagt mjölkproteinfritt i sammanlagt 5 veckor.

Det är jobbigt när man inte vet vad det beror på.

• gladtjeej
    Rinkan skrev 2014-12-26 02:15:21 följande:

Gladtjeej- hur märkte du att det var diarreer? Det är ju så svårt när de är så små. Det är ju löst hur som haver då.

Hjärtat brister när hon är alldeles utom sig och inte vill ta flaskan. Jag vill inte heller vara så hård att vänta tills hon ger upp liksom. Hoppade över mina mediciner igårkväll. Kanske rent av struntar i dem tills vi fått ordning på ersättningen. Även om det kanske inte är dom som spökar.

Verkligen tråkiga lägen både för dig och mig.

Det är väldigt utspritt i blöjan och är inte så kornigt.. Aldrig krämigt liksom.

Vi har försökt aktivt en vecka nu med flaska utan resultat.. Men har bara kört nan1, har köpt Semper idag så ska testa det i morgon.. Men hon blir sååå ledsen. :(
  • gladtjeej

Vad händer för dig om du slutar med medicinen? Jag är rädd att det är på grund av min medicin hon får detta och jag kan inte sluta med den, för då är de risk att sjukdomen sprider sig längre upp i tarmen :(

• gladtjeej
    Rinkan skrev 2014-12-27 07:11:06 följande:

Gladtjeej-om jag slutar riskerar jag ett skov i min sjukdom och kanske får problem att bära. Därför bör jag inte sluta med dom.

Anonym2245- Måste få ordning på ersättningen! Ska testa att pumpa ur mjölk och blanda ner. Har försökt det en gång men blandade i lite för lite bröstmjölk tror jag.

Okej :/ ja då är det inge bra att sluta med den heller!

Kommer det blodstänk 'ofta?'
  • gladtjeej
    Rinkan skrev 2014-12-27 10:55:16 följande:

Gladtjeej-ja det kommer nästan varje dag i en eller ett par blöjor. Men inte varje gång. Hon bajsar ca 5-6 ggr per dag. Det känns som att när det går ca 6 timmar mellan bajstillfällena kommer inget blod men om det bara hunnit gå ett par timmar kommer det.

Vad är nutraamigen?

Okej! De gånger de har kommit blod för vår dotter så har de också varit dom gångerna hon bajsat ofta.

Vad säger läkarna?
  • gladtjeej
    Rinkan skrev 2014-12-28 15:14:19 följande:

Gladtjeej-de säger att det är så lite så de tror inte det är medicinen utan att det kan vara vad som helst. Omogna tarmar eller mjölkproteinallergi.

Det jag har märkt sen jag tog bort mjölk är att hon bajsar mer sällan (de senaste dagarna). Vi får se om det håller i sig. Mycket luft dock fortfarande. Hur går det för er?

Okej! Ja mjölkproteinallergi är ju det allra vanligast, och växer väldigt ofta bort.

Det jag upplevde som skillnad jag tog bort proteinet var att hon kräktes mindre, och gör fortfarande fast jag äter mjölkprodukter nu.
  • gladtjeej

När jag skulle tillsätta mjölkprodukter igen så skulle jag ta lite i taget för att se reaktion. Typ bara börja med vanligt smör på mackan och lite mjölk i kaffet.

Dotterns mage är (peppar peppar) bättre, dels har vi börjat med gröt också.

Hur mår du när du inte tar medicinerna?

Det låter jättejobbigt :/ hur gammal är barnet nu? Säger läkarna något mer?

Kram till dig!

• gladtjeej

Men fy vad jobbigt :( Jag vet faktiskt inte hur lång tid det kan ta innan de blir reaktion :/ men bör ju inte ta lika lång tid att få ur dig all protein eftersom att du bara har ätit/druckit det två dagar..

Be att få prata med barnläkare, kanske bra att få göra en undersökning?

Håller tummarna för dig och ditt barn! Du kämpa på bra utan medicin, tänk vad vi gör för våra små!

Kämpa på, kram!

Svar på tråden Helammad bebis med blodstänk i avföringen