• Jossan21

gravid trots negativt test samt mens

Hej! är det någon härinne som varit gravid trots "mens", blödning samt negativt test?? jag har mått så illa senaste veckan så vet inte vad det är... mensen kom en dag för tidigt, blödde under 3 dagar... negativt gravtest! men finns det någon chans att man är gravid ändå?? helt förvirrad.. och varför visar inte testet positivt isfåfall?? hur vanligt är det att mensen kommer trots graviditet?

• Svar på tråden gravid trots negativt test samt mens
  • Jw83

Det finns tusen olika anledningar till att man får problem med illamående, graviditet är inte ens den vanligaste.

Jag känner igen ditt nick från andra trådar och förstår att du haft lite problem med att du fått "symtom" ofta. Det blir lätt så om man verkligen önskar och hoppas och går och känner efter :(

Somliga kan få blödningar tidigt i graviditeten men då får man iallafall plus. Får du inget plus så har du inte några graviditetshormoner i kroppen.

Illamåendet som somliga känner i en graviditet beror på höga hormonnivåer. Har man symtom (och är gravid) så visar det sig på ett graviditetstest.

• MrsC74

Men att må illa en vecka innan mens är inte en tecken på graviditet. För tidigt för det då

kroppen knappt producerar HCG ännu.

Att må illa innan mens är däremot vanligt.

Att vara gravid utan positivt test är väldigt ovanligt. Blöda under graviditet kan man göra men ofta inte så länge eller färskt blod.

Tror dessvärre inte du är gravid.

Lycka till

• Jag är bara jag
    Envira skrev 2014-12-26 08:03:27 följande:
    är testet negativt är du inte gravid. 
    5% av alla på min klinik testar negativt med kissetest 4+5,men positivt på blodprov så minus betyder inte alls definitivt att man inte är gravid. Dock innebär minus och mens mest troligt att ts inte är gravid.  
Svar på tråden gravid trots negativt test samt mens