Inlägg från: Anonym (Provat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Provat)

Min fru vill, men inget händer

Anonym (Malin) skrev 2014-12-26 10:44:02 följande:

Jag är just en sån här kvinna/fru med lågt intresse för sex.

Problemet för mig är just precis det ni män beskriver ovan - att ni tassar på tå för att få sex. Det är vansinnigt omanligt och avtändande. Min man är precis likadan. Den svenske mannen har blivit alldeles för snäll. Jag skulle önska att han nån gång bara tog tag i mig och liksom förmedlande känslan av att du är min kvinna, jag vill ha dig och nu tänker jag ta vad jag vill ha - utan att fråga och tassa på tå. Jag vill INTE ha den här mannen som dammsuger och diskar hela dagen i förhoppningen om att få komma till på kvällen. Lite j-a manlig beslutsamhet och handlingskraft är vad som saknas. Var tog den vägen? 

Jag har provat det där, men efter sju år med missnöje över vårt sexliv och ständiga avvisanden har man liksom förlorat tron på sig själv och har inget "sexuellt självförtroende" kvar. När de där "nu jävlar ska här knullas" mottas kyligt och hon säger stopp ett par gånger i rad så är man ju bara korkad om man tror det ska ge utdelning nån mer gång och man ger helt enkelt upp.
  • Anonym (Provat)

Jag har stött och blött det där med separation i mitt huvud i mer än tre år nu. Flera gånger har jag varit på väg att säga orden, men så har en strimma hopp tänts innan jag kommit till skott för att sedan släckas igen.

Det jag just nu funderar på är hur man får henne att förstå att jag kommer lämna henne om vi inte löser det, men utan att lägga upp det som ett "hot". Jag vill att hon av egen vilja ska ta tag i det...

Anonym (Malin) skrev 2014-12-26 11:33:48 följande:

Tror tyvärr att det kan bli svårt att uppnå. Jag tror inte att kvinnor har samma fysiska behov av sex som män har. Min man och jag har sex en gång i månaden ungefär och det räcker mer än väl för mig (ärligt talat så gör jag det mest för hans skull). Som gift kvinna är tryggheten att leva i ett förhållande det viktigaste för mig. Jag tycker att vi har det bra tillsammans. Jag vet iofs att han skulle vilja ha sex oftare men jag vet också att ytterst få män tar steget och lämnar ett etablerat förhållande med fru och barn p g a sexbrist. 

Svar på tråden Min fru vill, men inget händer