• Andrew

Min fru vill, men inget händer

Ts, tycker inte du ska ta upp frågan/problemet mer. Du ska inte behöva känna att det är bara du som kämpar med ert sexuella förhållande.

Det du ska istället göra är att sluta tänka och analysera för mycket. För stora krav förstör. Du behöver bli mer manlig och göra saker för dig enbart. Men varannan gång tillsammans med din familj eller bara din fru. Men du behöver göra dig loss mer från "henne" Du behöver få upp din självkänsla. Det bästa sättet är träning och främst styrka. När du gör och fixar hemma så är det viktigt att du gör det på ditt sätt.

Sexet ska du verka som du har fullständigt gett upp. Visst, du masserar henne och ger henne uppmärksamhet som du vet hon mår bra av - men sex, skojar du! Du måste få henne att inse och förstå att även du kan nå en vägs ände när det gäller sex. Hon tror och vet att idag får hon sex bara hon viftar lite med lillfingret och du är redo på 2 sekunder. Du måste få henne jävligt osäker vad hon numera har dig sexuellt. Hon måste inse att hon måste kämpa för att överhuvudtaget väcka din kåthet och det innebär också att sexet måste utvecklas. Du måste säga att det är förbaskat trist och att du skippar det om hon inte vill möta dig på halva vägen i ert sexliv.

Det är dags att komma en bit över noll och det är dags att "ryta" ifrån på rätt sätt. Plocka ner henne från höjderna och visa att du har tröttnat helt enkelt. Låt henne upptäcka att du drar "vidare" och hon får finna sig i det. Felet jag tror många män gör idag är att vi bygger upp broar som hon bränner. Vi liksom hittar förklaringar som rättfärdigar hennes beteende. Vi gör oss till offer och hittar förklaringar som t.ex ostädat kök. För sanningen är att tjejer ligger gärna - även om det ser ut som Jerusalems förstörelse hemma. Men det viktigaste är att du får hennes tillit. Att du har stenkoll på barnens aktiviteter, möten, vad som finns i kylskåpet, när svärmor fyller år osv. Låt aldrig frun ge dig instruktioner, lappar mm om vad som händer eller du ska göra. Får du en sådan lapp så riv den och säg -"lita på mig istället för att ge mig lappar". Sen är det jävligt viktigt att du har stenkoll. Här måste du aktivt bygga upp ett system kring allt som händer i familjen/hushållet.

Men det jag vill säga är att du måste bryta dig loss från hennes övertag, ta tag i din manlighet (styrka), visa att du inte längre "väntar utan ditt liv pågår och hon får finna sig i detta. Sluta tassa på tå och sluta också med att ge henne 100% uppmärksamhet hela tiden men stanna inte av att ge för familjen. Öka där istället. För din skull.

• Andrew
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-28 13:20:44 följande:

Hon har naturligtvis tappat sin attraktion för honom. Som du säger, om hon var kåt på honom så skulle hon ju knulla med honom.

Om hon blir singel så kommer hon ju att ligga med män om och om igen där hon är kåt och villig.

Däremot behöver inte någon av de sakerna du radar upp vara sant. 

Kvinnor går igång på personlighet och de har en väldigt episodisk sexualitet. Samma man, med samma utseende, kan väcka helt olika lust i kvinnan beroende hur hon ser honom och vad han visat av sig själv för henne.

Under en tidig fas i förhållandet så ökar intimiteten mellan en man och en kvinna och man känner att den andre förstår en och man kan dela med sig av vad som helst. Det känns naturligt och äkta. 

Det är dock ett misstag. Kvinnors lust är omvänt proportionell mot intimitet på vissa sätt, och när mannen är extremt familjär för henne, kommer hon att tappa drivet för att ligga med honom, och när hon ändå gör det för att han inte ska märka något så dör hennes sexlust för honom mer och mer för varje gång de ligger utan att hon riktigt är på. Efter en tid så kommer förr eller senare hennes lust av vara nästan noll, FÖR HONOM. Hennes sexualitet har inte försvunnit, men hon vill inte knulla med just den här mannen. Eventuellt börjar hon nu mena att det beror på att han inte investerar nog, vilket är totalt osant, men smart om man vill ha mer investering som kvinna, och eftersom han inte förändrats och fortfarande vill ha henne lika mycket, så tror han att mer investering, mer intimitet, mer dammsugning, större hus, snyggare trädgård osv ska hjälpa. Samtidigt så längtar hans fru nu efter nåt KK hon minns från innan de träffades som inte investerade ett jota i henne utan bara knullade henne om och om igen, eventuellt letar hon upp honom på facebook eller fantiserar om honom och så vidare. Eftersom hon inte kanhjäkpa att hon fungerar såhär och inser att det hotar hennes livsstil så döljer hon det för sig själv och sin man och skäms eventuellt för det. Men lust växer oftast bara sånt och kontrasten mellan den lusten och olusten till sin nu totalt dominesticerade man blir så skriande stor att det hela tillslut brister och hon vill ut ur förhållandet. Väl ute ur det kommer hon att knulla okända män i strid ström, män som inte dammsuger en enda gång hemma hos henne.

Det finns inget vettigt att göra av det där som man, utan att inse att kvinnors sexualitet är rätt vansinnig, men det är de enda som finns. Så det bästa blir att investera i sig själv som du är inne på, att skaffa sig en het kropp och så mycket status som möjligt och bli bra på att plocka upp de här kåta kvinnorna när de kommer ur sina förhållanden och dryper av lust.

Kollar man i djurvärlden så är det hannarna som uppvaktar honorna. Samma gäller även för oss. Ingen vill lämna ett förhållande som har stort värde. Relationen blir stark om det är tydliga manliga och kvinnliga sidor. Det kanske är så i vissa förhållanden att mannen får vara drivande och tydlig i rollen som sexuellt initiativtagande. Och ge frun en åktur utöver det vanliga ibland med känsla och uthållighet. Att vara just man och inte gnälla om jämlikhet och lika på initiativ och kräva samma tillbaka.

Att fortsätta utveckla sig själv, sin personlighet, styrka och vara mer gentlemannamässig. Att bevaka sin manlighet helt enkelt. Inte älta. Inte vara mjäkig. Förför istället.

Kvinnor lämnar inte förhållanden och utsätter sig heller inte för det patetiska och förnedrande som att knulla andra medelåldersmän på löpande band. De vill inte bli tillfälliga plastmorsor åt andra ungar BARA för att få leva ut en lust de har inom sig. Nej då hävdar jag att något har saknats hos mannen som har genomsyrat hela förhållandet.
  • Andrew
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-29 12:25:03 följande:
    Eftersom du öppnar upp och pratar om dig så vlir det ju rimligt att fråga om dig också.

Hur länge har du och Anton varit tillsammans?

Hur många gemensamma barn har ni?

Hur gamla är ni?

Det hade ju varit mer relevant att jämföra med ditt tidigare förhållande och under småbarnsåren om du nu ska tillföra något till de problem som diskuetrades i TS.

Jag skrev ett inlägg på hur kvinnor beter ungefär sexuellt (det som Andrew refererade till), jag konstaterar att du är en kvinna uppfyller den typiska kvinnan jag beskrev där, så din historia motsäger inte vad jag sa om kvinnor, tvärtom. 

Det är roligt hur kvinnor skyndar till och säger att jag har fel, men sen med sina levnadsval understryker hur rätt jag har.

Dessutom innehåller stycket du gillar helt extra detta.

"Kvinnor lämnar inte förhållanden och utsätter sig heller inte för det patetiska och förnedrande som att knulla andra medelåldersmän på löpande band"

Verkligen? Det är vad du tycker? Kvinnor som kommer ur förhållanden ogillar sex? Och de upplever sex "patetiskt och förnedrande"? Det här är nåt du verkliegn anser är extra skrivet?

Vi har nog olika smak. Och du vet nog inte vad du tycker. 
    Det jag menar med mitt inlägg är att kvinnor (och även män) hoppar inte i säng direkt efter en separation / skilsmässa ( och nu utgår jag från att vi inte pratar förhållanden på gymnasienivå). Anledningen är att en skilsmässa är en kris och det är förbannat lätt att känna sig vilsen och personen fungerar inte normalt. De flesta går igenom flera olika kriser som chock och förnekelse. Känslor som ilska, förtvivlan och kaos är normala. Det är mer regel än undantag att det tar år att reparera och landa. Kanske finns det kvinnor/män som söker sex för att bli bekräftade men det är trasiga själar vi pratar om. Det handlar inte om att de inte gillar sex utan att de är inte redo, konsekvenserna av skilsmässan/separationen är inte klar. Många känner t.om. att de är otrogna eller att det är fel även om det har gått lång tid efter de har separerat. 

Men precis som du skriver - är man i en grupp där det är vanligt att singelkvinnor är fria och tar för sig så är det ju lätt att uppfatta att "detta är det normala". Men den erfarenheten jag bär på så vet jag många kvinnor som stängde av sig helt och såg inte åt någon man på lång tid. 
  • Andrew
    ingaenklaval skrev 2015-01-03 22:10:32 följande:

Antingen gör du som de andra föreslår och sätter på henne eller så får du välja en annan väg. I mina öron låter det som att du inte vill välja de andras alternativ och det är helt ok. Jag har full förståelse för det då jag är en man som valde den vägen men har insett att det bara är ett annat sätt att foga sig i hennes vilja. Numera tar jag inga initiativ och är faktiskt inte intresserad. Hon verkar inte veta hur hon ska ta några själv så det blir inget sex här. Jag skiter i det och hur hon känner det då hon är den som förväntar sig att jag ska fixa den delen. Det är jag inte intresserad av längre.

Så välj den väg som är du. Att bete sig på ett sätt som inte är du kan ge dig mer fitta men du betalar den med din integritet. Ingen fitta i världen är värd den minsta uns av din integritet. I detta kan och måste vi lära oss av kvinnorna för det är så de ser på det även det inte agerar efter regeln alla gånger. Både kvinnor och män kommer säga saker som ska antyda att du har en defekt manlighet, att du bara är bitter för ingen vill ligga med dig, att ingen vill ligga med dig för att du är bitter, att om du bara följer kvinnors råd så kommer de vilja ha dig och du kommer sluta vara bitter osv i all oändlighet. Kom ihåg att du agerar som du gör för att du är en hel och fullständig människa precis som du är och att du inte får ditt värde av kvinnor eller genom att ha intima relationer med kvinnor.

Nu håller jag på att avsluta relationen genom att helt enkelt inte agera om hon inte gör det. Jag kan säga att vårt umgänge är nästan obefintligt. För ett tag sedan klagade hon på att vi inte pratar med varandra, tyckte jag pratatde om ointressanta saker och sa att hon inte visste vad hon skulle prata om med mig som jag gillade. Tydligen gillar jag att prata om saker hon inte är intresserad av och när jag nu inte längre bara pratar om sånt hon gillar fattar hon ingenting.

Så när jag tagit mig ur det här kommer jag inte agera för att få till relationer med kvinnor. The Juice Isn't Worth the Squeeze

Hur vill du att det ska vara? Att hon visar initiativ till intimitet lika ofta som du gör?

Varför tar du inte på dig rollen som att initiera sex om hon är oförmögen att göra detta?
Svar på tråden Min fru vill, men inget händer