Min fru vill, men inget händer
Ts, tycker inte du ska ta upp frågan/problemet mer. Du ska inte behöva känna att det är bara du som kämpar med ert sexuella förhållande.
Det du ska istället göra är att sluta tänka och analysera för mycket. För stora krav förstör. Du behöver bli mer manlig och göra saker för dig enbart. Men varannan gång tillsammans med din familj eller bara din fru. Men du behöver göra dig loss mer från "henne" Du behöver få upp din självkänsla. Det bästa sättet är träning och främst styrka. När du gör och fixar hemma så är det viktigt att du gör det på ditt sätt.
Sexet ska du verka som du har fullständigt gett upp. Visst, du masserar henne och ger henne uppmärksamhet som du vet hon mår bra av - men sex, skojar du! Du måste få henne att inse och förstå att även du kan nå en vägs ände när det gäller sex. Hon tror och vet att idag får hon sex bara hon viftar lite med lillfingret och du är redo på 2 sekunder. Du måste få henne jävligt osäker vad hon numera har dig sexuellt. Hon måste inse att hon måste kämpa för att överhuvudtaget väcka din kåthet och det innebär också att sexet måste utvecklas. Du måste säga att det är förbaskat trist och att du skippar det om hon inte vill möta dig på halva vägen i ert sexliv.
Det är dags att komma en bit över noll och det är dags att "ryta" ifrån på rätt sätt. Plocka ner henne från höjderna och visa att du har tröttnat helt enkelt. Låt henne upptäcka att du drar "vidare" och hon får finna sig i det. Felet jag tror många män gör idag är att vi bygger upp broar som hon bränner. Vi liksom hittar förklaringar som rättfärdigar hennes beteende. Vi gör oss till offer och hittar förklaringar som t.ex ostädat kök. För sanningen är att tjejer ligger gärna - även om det ser ut som Jerusalems förstörelse hemma. Men det viktigaste är att du får hennes tillit. Att du har stenkoll på barnens aktiviteter, möten, vad som finns i kylskåpet, när svärmor fyller år osv. Låt aldrig frun ge dig instruktioner, lappar mm om vad som händer eller du ska göra. Får du en sådan lapp så riv den och säg -"lita på mig istället för att ge mig lappar". Sen är det jävligt viktigt att du har stenkoll. Här måste du aktivt bygga upp ett system kring allt som händer i familjen/hushållet.
Men det jag vill säga är att du måste bryta dig loss från hennes övertag, ta tag i din manlighet (styrka), visa att du inte längre "väntar utan ditt liv pågår och hon får finna sig i detta. Sluta tassa på tå och sluta också med att ge henne 100% uppmärksamhet hela tiden men stanna inte av att ge för familjen. Öka där istället. För din skull.