Inlägg från: Anonym (green cargo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (green cargo)

Min fru vill, men inget händer

Jag blir så trött på detta tjat om hur kvinnlig resp manlig sexualitet ser ut. Jag är kvinna , min lust är inte komplicerad eller dold.

Inte heller är jag någon sexgalning.

Jag har onanerat , hånglat , haft sex i ungefär samma jämna takt hela mitt liv från tidig tonår till medelålders. Ibland mer, som nykär eller på semester , ibland mer sällan som dödstrött småbarnsmamma.

Jag har inte riktigt tänkt på hur viktigt sex var eftersom det alltid funkade, vi var synkade i variationen.

När min mans lust minskade pga stress och medföljande potensproblem så blev jag förvånad över hur frustrerad och sexfixerad jag blev. Jag trodde inte att det kunde påverka mej så starkt, att en detalj som saknades blev så stor.

Det blev bättre men jag blev nog avvisad bortåt gånger under ett par tre år. Det krävdes emvishet och lite bekräftelse från andra män för att stå ut med det men det gick.

Om jag ska ge dej ett tips ts så är det att acceptera att du är en initiativtagare och att du är bättre på det än din fru.

Jag vet, man vill bli förförd ibland, luta sej tillbaka och bli igångsatt , rentav åka lite snålskjuts på den andras kåthet. Men om man inte tar initiativ så glesar sexet ut och sexlivet och det sensuella och erotiska dör.

Så ge inte upp och sluta inte ta initiativ. För egentligen är det mycket roligare att vara den med lust och en som ser till att det blir sex , än att vara en sån som bara glömmer att sex finns.

Om jag inte skulle få sex alls eller alldeles för sällan så skulle jag vara otrogen, det insåg jag när det var som värst, men jag har accepterat att det är min roll att hålla igång vårt sexliv , jag tar den rollen och därför får jag skön sex nästan varje vecka. (Med min egen man som jag inte har tröttnat på sexuellt på)

• Anonym (green cargo)

Dela på arbetet hemma gör man för att båda ska få vila sej och för att hinna med allt.

För mej har det inte med sexlivet att göra.

Jag vill inte att min man ska börja moppa golv istället för att lägga sej med mej när jag vill hångla. Men inte för att det är omanligt att moppa golv , det skulle vara lika trist om han satt och spelade tv spel eller meckade med bilen eller vad som nu anses macho.

Det är en fråga om att prioritera sex och lek , det går före golvmoppning och väldigt mycket annat helt enkelt.

• Anonym (green cargo)

Anonym (Det händer) skrev 2014-12-27 11:21:22 följande:[]Du börjar med att säga att mäns och kvinnors sexualitet inte är så annorlunda, sen beskriver du din egen sexualitet som ser precis ut som en kvinnas, och du råkar vara kvinna. Jag ser inget annat än att du understryker vad som redan sagts.

Att sex skulle vara en detalj är säkert en kvinnlig uppfattning som kommer av att vara omgiven av sexualitet.[/quote]

Alla män jag pratat om detta med har också tyckt att sex är en del av livet som blir större när den inte fungerar. Typ hälsan tiger still.

När sexet funkar bra så ger det energi , när det inte funkar så tar det energi att sakna det.

Men visst , känns det bättre att trycka in alla människor i kön och andra små prydliga fack så gör det. Det kanske blir för komplicerat annars.

• Anonym (green cargo)

]Anonym (Det händer) skrev 2014-12-27 22:53:39 följande:Obegripligt inlägg.

Ja, exakt så brukar män säga. Jag har aldrig hört en man beskriva sex som en detalj.[/quote]

Men det var otroligt vad du märker ord. Det viktiga jag vill få fram är att i mitt och många andra förhållanden så är det mannen som vill mindre och kvinnan som vill mer. Då är det ganska jobbigt att läsa eviga genusklicheer om män som alltid vill och kvinnor som vill ha dammsuget först. Det är inte kul för män med mindre lust heller att inte kunna skaka fram lusten.

Eftersom jag och andra ändå stannar för att vi älskar våra partners och många bra saker som fungerar så är se uppenbarligen inte det enda som spelar roll. Om man använder ordet detalj eller del eller faktor eller parameter eller aspekt eller något annat är inte huvudpoängen. Grejen är att man inte reser sej och går med en gång för att det finns andra detaljer/ delar /valfritt jävla ord som är väldigt bra i förhållandet och man hoppas på ändring. Oavsett kön!

Varför har du ett behov av att fastställa att jag och min man inte alls har det som vi båda tror utan egentligen tvärtom ?

Jag struntar i vad du tror om mej personligen men de här generaliseringarna i kön förstör för både kvinnor och män.

• Anonym (green cargo)

@Det händer ; mycket dravel ska man läsa. När mannen är för familjär så vill kvinnan inte ligga?

Hm jag är väldigt familjär med min karl efter 25 år ihop men han är fortfarande sexig och jag vill ha sex med honom hellre än med någon annan.

Du kanske blivit lämnad av din fru / sambo, jag beklagar i så fall men det betyder inte att alla kvinnor eller män fungerar på det skruvade vis du beskriver. Jag har då ingen singelvän som " knullar okända män i strid ström " . Det finns säkert många tjejer som gillar det men då finns ju också en strid ström av män som vill knulla en okänd kvinna så det kan ju inte vara specifikt för kvinnor det heller.

• Anonym (green cargo)

Det är en balansgång mellan allt. Å ena sidan om ena parten ligger i tv soffan medan den andra sliter med barn hushåll övrrtidsarbete eller bilreparation så blir den andra parten tröttare och trötthet slår hårdare mot lusten för vissa.

Å andra sidan kan man ju överdriva behovet av städning och heminredning och hemlagat och tycka det är skönare att jobba över än att komma hem och laga middag. Prioritera ner sex för långt för att man tror att det alltid finns kvar till en annan gång.

Det är optimistiskt att tro att ens partner sen många år ska bli kåt varje gång man smörjer in sej i hans åsyn. Men man kan behålla en öppenhet så att man ibland lägger märke till sin partner i vardagen och faktiskt njuter av att titta på den andra och känna efter om det kanske är läge för sex om man lägger undan mobilen.

• Anonym (green cargo)

]Celines Essence skrev 2014-12-30 12:03:06 följande:[]Lite lyhördhet skadar inte. En bra man vill göra sin kvinna kåt och vet när hon är det. Varför vill man sätta på en kvinna när hon inte är kåt? Är det för att det blir så himla trångt?[/quote]

Man vill att den andra ska vilja.

• Anonym (green cargo)

Bra att du får ta paus i sexet om du vill Celine men jag blir förvirrad. Du brukar låta klok och vettig men nu beskriver du rena självklarheter som om det vore speciellt.

Det var ditt gamla förhållande som var dåligt och jag blir förvånad att en kvinna som jag uppfattat som smart , stått ur i 20 år utan att kunna ta en paus i sexet och känt dej ful när du rört dej. Jag vill absolut inte förringa ditt nuvarande förhållande , härligt att det är bra men du verkar inte förstå att du hade väldig otur med exet eller så var du mer osäker då.

För det låter helt förfärligt förtryckt att inte våga be om paus.

• Anonym (green cargo)

Nej det är ju tur att man utvecklas.

Och inte måste man vara perfekt för att vara klok. Du verkar vara reflekterande nu och det är bara svårt att förstå att du fann dej så länge i ett förhållande med så dålig tillit men jag antar att det går att vänja sej.

Tänk efter vad du själv vill nu då , så att inte din nuvarande "är dominant mot dej " och du bara anpassar dej igen.

Menar inte att kritisera, har bara sett sånt på nära håll.

• Anonym (green cargo)

Ok , du skrev det där om dominant i inlägget 280. Men visst, det finns många nivåer och skillnad på lekfull switch eller att bli pushad.(har en väninna som pushades alldeles för långt för hennes egna preferenser eller snarare hade för svårt att säga nej, och for illa.)

Det där med utseende kan jag tyvärr hålla med om. Jag har varit missnöjd i onödan i sorgligt många år , men som tur är så är jag för glömsk för att minnas det vid sex....

• Anonym (green cargo)

]VanDerToffel skrev 2014-12-31 08:12:03 följande:

Hur är det med kvinnorna i tråder som anser sig ha ett bra sexliv, är ni alla på "andra varvet" med en ny man, har barnen redan vuxit upp eller har ni lyckats hålla igång sexlivet även då barnen var mindre? I[/quote]

Första varvet. Småbarnsåren var helt ok. (Fast inte just veckorna med kräksjuka och öroninflammation .)

Svackan för oss kom långt senare pga stress.

Angående ökad kvinnlig lust efter 40 så tror jag på det. Sista chansen för förökning liksom.

• Anonym (green cargo)

]Anton Chigurh skrev 2014-12-31 09:22:41 följande:]Nyckelordet här är "anta" Van Toffel, kvinnorna som skriver gör det av erfarenhet...du antar. "Lyssna" på dom, gör åtminstone ett försök att ta till vad dom säger/skriver. Istället för att gissa som du gör.

Kram //Anton[/quote]

Men Anton , det är väl bra av van Toffel att inte dra alla kvinnor över en kam eller generalisera slutsatsen. En del kvinnor ( och män )som pratar sex bättre som äldre har väl blivit säkrare och klokare. Andra har träffat en man som i sin tur har lättare att prata. Eller en man de klickar bättre med. Eller bara gett sej fan på att inte upprepa gamla misstag.

Och många av oss har pratat sex hela tiden.

• Anonym (green cargo)

Det förekommer misshandel och all möjlig skit psykiskt och fysiskt men ok; självklart i vanliga fungerande förhållanden och för alla jag pratat sex med. Om man kommer från ett dåligt förhållanden eller varit hämmad så har det inte fungerat men det är inte normaltillstånd att bli nedtryckt och stressad även om jag fattar att det tyvärr inte är ovanligt.

Gott nytt år förresten. Försvann ts eller är du här under annat nick ?

• Anonym (green cargo)

]Anton Chigurh skrev 2015-01-07 10:35:44 följande:[Du har inte fått många goda råd i din tråd, Toffeln...du har fått JÄVLIGT MÅNGA goda råd.

Använd dig av dom. Och sluta gnälla så förbannat. Gör nåt istället.

Kram //Anton[/quote]

Vilket oempatiskt svar. Toffeln har rätt, såna övningar och utforskande är fantastiska råd när personen VILL bli utforskad och själv vill ta ett steg mot mer njutning. Men om hon känner press och motvilja kommer hon inte vara open minded.

Det är klart det funkar på din kvinna som vill. Och det är klart toffeln har anledning att vara skeptisk till att hans fru vill prova om hon är skeptisk till allt. Visst ska han försöka göra något men att föreslå nya sensuella övningar som ska lära frun att känna mer lust är nog svårt, då måste hon först själv VILJA ha mer lust.

Det är inte gnäll att beklaga sej över en partner som inte vill försöka själv. Jo om man klagar till partnern hela tiden men att skriva negativt sin upplevelse i en tråd kan man gott få göra.

• Anonym (green cargo)

Handskarna var faktiskt lite creepy....

• Anonym (green cargo)

Anton Chigurh skrev 2015-01-07 14:15:22 följande:Nädå, det var inte oempatiskt, det var ett rakt och tydligt svar, fast jag vet, Gc, vissa har problem med att tugga i sig ett rakt svar, men sånt är livet, vi ÄR alla olika, jag kan ta hur mycket skit som helst utan att bry mig ett jävla jota, och det är jag tacksam för.

Ha en fortsatt skön eftermiddag, Gc.[/quote]

Ja rakt var det men oempatiskt och otrevligt ändå , Ac. Det går utmärkt att kombinera.

Svar på tråden Min fru vill, men inget händer