Inlägg från: Celines Essence |Visa alla inlägg
  • Celines Essence

Min fru vill, men inget händer

Jag tycker Rosemarys inlägg är relevanta och värda att tänka över.

Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Anonym (Johannes) skrev 2014-12-26 15:33:03 följande:

Det de flesta beskriver här är sin egna situation, vilket är självklart, men jag tror inte på den typiska rollen att mannen kommer hem sent när frun lagat mat och tagit hand om barnen, och mannen vill knulla och frun vill mysa.

Jag har det mesta ansvaret kring barnen, lagar all mat (för jag vill), vi myser massa, pussas, kramas etc. Men det jag som trådstartare reagerar på, är att jag beskrivit gång på gång hur viktigt det är med sex för mig, hon håller med om allt, vi knullar ett par gånger och sen är allt som vanligt igen...

När hon beskriver något för henne som är viktigt så nog fan gör inte jag den grejen då en eller två gånger, utan då jobbar vi på att få det bättre.

Skulle min fru berätta att hon inte är så intresserad av sex, så skulle jag få köpa det. Men nu när vi pratar så är vi på precis samma nivå, vi vill ha rolig sex, och ofta. Men, så går det en dag eller två....

Vad säger hon då om sin sexuella längtan. Vad vill hon?
  • Celines Essence
    Andrew skrev 2014-12-28 15:49:28 följande:

Kollar man i djurvärlden så är det hannarna som uppvaktar honorna. Samma gäller även för oss. Ingen vill lämna ett förhållande som har stort värde. Relationen blir stark om det är tydliga manliga och kvinnliga sidor. Det kanske är så i vissa förhållanden att mannen får vara drivande och tydlig i rollen som sexuellt initiativtagande. Och ge frun en åktur utöver det vanliga ibland med känsla och uthållighet. Att vara just man och inte gnälla om jämlikhet och lika på initiativ och kräva samma tillbaka.

Att fortsätta utveckla sig själv, sin personlighet, styrka och vara mer gentlemannamässig. Att bevaka sin manlighet helt enkelt. Inte älta. Inte vara mjäkig. Förför istället.

Kvinnor lämnar inte förhållanden och utsätter sig heller inte för det patetiska och förnedrande som att knulla andra medelåldersmän på löpande band. De vill inte bli tillfälliga plastmorsor åt andra ungar BARA för att få leva ut en lust de har inom sig. Nej då hävdar jag att något har saknats hos mannen som har genomsyrat hela förhållandet.

Tack för ditt inlägg

Särskilt bra skrivet i sista stycket!

Jag har mycket kontakt med ett par där mannen är den som i regel står för initiativen. De har de pratat igenom upplägget och de trivs väldigt bra med den uppdelningen. De har ett rikt och experimentellt sexliv och båda njuter väldigt mycket och ofta. Så jag vet att det kan funka. Deras relation är för övrigt väldigt kärleksfull.

Jag tycker att en man kan vara extremt manlig även om han är jämställd och sköter hemsysslor. Jag tycker inte det på något sätt sänker hans attraktionskraft. Jag har själv en hög och naturlig sexdrift. Jag har ett långt äktenskap bakom mig. Vi hade ofta sex, i närmare 20 år, även fast sexlivet var ganska monotont. Jag lämnade relationen för det var många olika saker som jag inte trivdes med.

Efter att jag lämnat honom har jag insett hur mycket prestationsångest, stress och blockeringar jag blivit fri från. Jag och min älskade Anton pratar SÅ mycket om sex. Allt från detaljer, till känslor och tankar. För mig betyder det oerhört mycket för att kunna utvecklas och våga /vilja prova nya saker. Nu kan jag verkligen vara mig själv fullt ut och kan slappna av och släppa loss. Jag vet att han älskar mig lika mycket om det är något jag inte vill göra, eller om det blir "fel" på något sätt. Så har jag aldrig känt förr. Inte ens under nyförälskelsetiden. För mig handlar det mycket om att jag aldrig känt mig tillräckligt trygg sexuellt.

Enligt min uppfattning, när jag tex har pratat med folk här på fl, är de få som verkligen vågar prata på riktigt med sin partner. Tjat och krav räknas inte som kommunikation.
  • Celines Essence

Till signaturen "det händer"

Vi har förstått att ingen kvinna velat knulla dig i längden, och vi förstår att du, på ett väldigt desperat sätt, försöker skylla detta på kvinnors sexualitet. Vi har läst här hur du dömer ut kvinnor sexualitet som destruktiv och hur kvinnans sexualitet "ställer till det" för både män och kvinnor. Det säger mycket om din inställning till sex, kärlek och kvinnor. Det säger mycket om dig.

Du föreslår att en lösning för män med sexbrist i en relation kan vara att knulla kvinnan oavsett , tom om hon vore medvetslös. Det säger rätt mycket om dig. Dessutom uttalar du dig föraktfullt om att lösa sexuella problem genom samtal...jadu...vad säger man...

Tur att inte alla män är som du!

Extremt fegt av dig att inte använda ditt riktiga nick för övrigt.

• Celines Essence
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-29 12:12:16 följande:

För att genom att undvika en signatur så kan man fokusera på diskussionens innehåll istället för personen bakom och då slipper man en diskussion om personen istället för om ämnet. Eller hur? Och, i ditt fall nej.

En lösning i en sexbrist situation kan vara ha sex ändå ja. Medvetslös vet jag inte var du får ifrån. Det säger en del om dig att du kommer fram till det.

Att diksutera sexuella problem är ju bra, när det fungerar. Dock gör det väldigt sällan det.

Att blanda ihop det med sitt eget liv som du gör visar hur egocentrerad du är. För just det, att diskutera sex när det fungerar är ju hur kul som helst, men det är ju en helt annan sak som inte har med det här att göra. Att diskutera när inte fungerar innebär att prata om svåra saker som människor bär nära sig. Att tycka det har med dig visar hur svårt du har att förstå saker som du inte själv just nu upplever.

I inlägg 52 och 63 skriver du om att knulla medvetslösa kvinnor. Jag kan strax citera dem om du så önskar.

Jag anser att det är viktigt att prata om sex hela tiden. Både när det är bra och dåligt och det är en generell åsikt. Jag refererar ej till mig själv i det inlägg jag skrev till dig.
  • Celines Essence
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-29 12:25:03 följande:

Eftersom du öppnar upp och pratar om dig så vlir det ju rimligt att fråga om dig också.

Hur länge har du och Anton varit tillsammans?

Hur många gemensamma barn har ni?

Hur gamla är ni?

Det hade ju varit mer relevant att jämföra med ditt tidigare förhållande och under småbarnsåren om du nu ska tillföra något till de problem som diskuetrades i TS.

Jag skrev ett inlägg på hur kvinnor beter ungefär sexuellt (det som Andrew refererade till), jag konstaterar att du är en kvinna uppfyller den typiska kvinnan jag beskrev där, så din historia motsäger inte vad jag sa om kvinnor, tvärtom. 

Det är roligt hur kvinnor skyndar till och säger att jag har fel, men sen med sina levnadsval understryker hur rätt jag har.

Dessutom innehåller stycket du gillar helt extra detta.

"Kvinnor lämnar inte förhållanden och utsätter sig heller inte för det patetiska och förnedrande som att knulla andra medelåldersmän på löpande band"

Verkligen? Det är vad du tycker? Kvinnor som kommer ur förhållanden ogillar sex? Och de upplever sex "patetiskt och förnedrande"? Det här är nåt du verkliegn anser är extra skrivet?

Vi har nog olika smak. Och du vet nog inte vad du tycker. 

Att knulla män på löpande band känns väldigt främmande för mig.

Jag refererar gärna till min långa relation. Vi hade sex 2-3 går veckan i ungefär 20år och vi har flera barn. Jag behöver ha sex /orgasm minst så ofta. Får jag inte det går det för mig i sömnen och jag känner mig oerhört frustrerad. Min man ville ha sex ungefär lika ofta, så frekvensen var lagom. Däremot blev jag stressad över att det skulle gå så snabbt. Han hade inget intresse för att försöka hjälpa mig att få orgasm, så om jag inte hann med att smeka mig till orgasm under samlaget blev jag utan.(fast oftast lyckades jag hinna) Han ville inte prata om sex.Han hyschade åt mig. Jag njöt dock av hans kuk och föredrog att ha sex med honom framför onani. Allt efter åren gick kände jag mig förminskad i hans närvaro. Han skapade en osäkerhet hos mig och bestämde om det mesta så jag bestämde mig för att skiljas. Efter det har jag haft sex med en man förutom Anton, och de bästa med Anton är den kravlösa kärleken och att jag verkligen kan prata med honom... Öppna mig för honom. Han har tålamod med mig.

Vi har inte varit tillsammans länge. Har inga barn tillsammans och är i 40-50årsåldern.
  • Celines Essence
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-26 19:45:49 följande:

Du tänker för mycket. Det finns två lösningar.

1) Fler kvinnor. När man som man har alternativ kan inte en kvinna ställa krav längre, det tar ifrån henne den sexuella makten som eklusiv sex ger henne. Bästa alternativet, eftersom kvinnor är inställda på sexuell konkurrens och kommer att använda sin sexualitet för att vinna.

2) Ställ krav på ett sätt som inte går att säga nej till. Gör det helt övertydligt från dag ett att du tänker ha sex med den här kvinnan om hon så är medvetslös och ha sen det hela tiden och alltid. Kvinnor vänjer sig vid sånt över tid och sålänge det är en totalt oundviklig del av hennes förhållande så har hon det. Sämre alternativ för sexet blir inte nödvändigtvis speciellt roligt.

Här kommer citeringen till "det händer" ang uttalandet om medvetslösa kvinnor
  • Celines Essence
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-26 20:53:35 följande:

Därför det är en lösning på problemet som en del män säger sig ha. Nämligen att de får för lite sex.

Dessutom är det den överlägset vanligaste lösningen på det här problemet, både om man ser geografiskt och historiskt. Jag skulle säga att klassiska religiösa parförhållanden där par ingår giftermål unga fungerar ungefär så när de alls fungerar sexuellt. I alla fall i majoriteten av fallen. 

Här kommer citeringen på det inlägg "det händer" skrev för att förklara sitt inlägg om att knulla kvinnor när de inte vill och tom är medvetslösa
  • Celines Essence
    VanDerToffel skrev 2014-12-29 16:23:27 följande:

Det här är ju lite av ett problem eftersom det inte räcker med att den egna mannen uppskattar och  vill ha kvinnans kropp, det är dom (ofta av kvinnor ställda) ouppnåeliga kraven som måste matchas :-/

Vilka ouppnåeliga krav tycker du besvärar dig?
  • Celines Essence
    VanDerToffel skrev 2014-12-29 13:15:48 följande:

Stämmer, män är mer linjära på den där punkten. Om jag skulle märka att jag inte attraheras av min fru så skulle jag fundera att vill jag göra nåt åt saken eller inte. Om jag inte ville göra nåt åt saken så skulle jag inte vilja slösa bort mer av min frus eller min tid på förhållandet. Kvinnor verkar igen i många fall vara helt OK med att inte ha någon sexlust (för att damtidningar är fulla med bra bortförklaringar?). I slutändan är det ändå kvinnan (eller den som saknar lust) att göra nåt åt saken. 

Jag har personligen alltid undrat över termen "inte ha lust". Man "har inte lust med en kopp kaffe". Det måste ju vara en äcklan eller starkt motbjudande känsla om man inte kan "utstå" med det med en person som man påstår sig älska om man vet att den andra personen njuter av det. Kanske det är det att kvinnan har redan undermedvetet "gått vidare" till nästa förhållande och vill inte riskera en onödig graviditet som tar ner marknadsvärdet?

Jag känner inte igen mig. När jag pratat med män som inte tänder på sina fruar, eller män som har fruar som inte vill ha sex, är det väldigt få min som verkligen vill göra något åt situationen. Förutom att vara otrogen då. Varken skilsmässa eller samtal verkar aktuellt.

När jag berättade att jag ville skiljas hade vi inte haft sex på ett år. Ändå ville min man att vi skulle leva som gifta. Han lade till att jag inte skulle oroa mig över att han skulle försöka ha sex med mig. Min väninna var med om exakt samma. Mannen ville leva kvar i äktenskapet även om det inte innehöll sex.

Lusten var det dock inget fel på. Jag fortsatte att onanera i stället. Det var väldigt trevligt. Skönt att slippa stressen att skynda fram orgasmen. (så behöver jag dock inte känna med min nya man)
Svar på tråden Min fru vill, men inget händer