Inlägg från: Anonym (Flaggan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Flaggan)

Min fru vill, men inget händer

Detta med sex är ju svårt. Det kan bli krystat när man pratar och pratat men inget händer.

Jag vill också flagga för oss som trots småbarn och heltidsjobb faktiskt har ett levande sexliv. Jag och min man har levt tillsammans i fyra år och har det precis lika bra som första året. Vi håller vårt sexliv levande och spännande med leksaker, olika platser hemma, oralt och att vi fortfarande är lika attraherade av varann som i början av vårt förhållande, vi bekräftar varann. Visar och tar på varann, säger hur sexig den andra är, ger komplimanger. Jag får fortfarande höra VARJE dag att jag är den sexigaste kvinnan han vet. Utöver det kan massage hjälpa så man efter en stressig dag får slappna av.

• Anonym (Flaggan)
    Anonym (erfaren kvinna.) skrev 2014-12-26 18:27:57 följande:

Jag tror att kvinnor har precis lika stark sexlust som männen, men att den kanske ser lite annorlunda ut.
    Som jag förstått det så är mäns sexlust något väldigt fysiskt och som sker i dom nedre regionerna.
    Medan kvinnans sexlust startar i hjärnan, börja där, med lek, fantasi, sensualism, leksaker, rollspel, små mininoveller av erotisk karaktär.
    Mindre fokus på könsorgan och mer på det mentala, då kommer kvinnorna igång.
    Då kan kvinnor mycket väl gå omkring uppkåtade och längta i dagar. 
    Se på den stora hypen runt 50 shades of grey, den fick igång kvinnor.
    För den fokuserar på mind over body. 

Ett vanligt knull, in och ut är sådär lagom upphetsande liksom, bättre kan ni. 

• Anonym (Flaggan)
    Anonym (Förälskelse) skrev 2014-12-27 10:41:02 följande:
    Fast, helt ärligt, efter fyra år är man ju fortfarande i förälskelsefasen av en relation, då är det inte speciellt svårt att hålla sitt sexliv spännande.
    Förälskelsefasen är helt klart olika i alla relationer. Efter fyra år med tidigare partners har jag aldrig haft det så här. Och det beror väldigt mycket på respekt och omtanke om varann. Vi har haft våra upp och nedgångar men aldrig förlorat respekten för varann och ta hänsyn till varandra. Att förälskelsefasen fortfarande skulle finnas i vårt förhållande är isfall helt otroligt eftersom vi har två småbarn som konstant kräver uppmärksamhet och gör att vi båda är helt slut emellanåt. Att vi fortf har sex flera ggr i veckan har ju snarare att göra med att vi inte glömmer bort varann och konstant finns där för varann, inte att vi fortfarande är i någon förälskelsefas
  • Anonym (Flaggan)
    Anonym (Flaggan) skrev 2014-12-27 14:54:36 följande:
    Förälskelsefasen är helt klart olika i alla relationer. Efter fyra år med tidigare partners har jag aldrig haft det så här. Och det beror väldigt mycket på respekt och omtanke om varann. Vi har haft våra upp och nedgångar men aldrig förlorat respekten för varann och ta hänsyn till varandra. Att förälskelsefasen fortfarande skulle finnas i vårt förhållande är isfall helt otroligt eftersom vi har två småbarn som konstant kräver uppmärksamhet och gör att vi båda är helt slut emellanåt. Att vi fortf har sex flera ggr i veckan har ju snarare att göra med att vi inte glömmer bort varann och konstant finns där för varann, inte att vi fortfarande är i någon förälskelsefas
    Och helt ärligt, att generalisera så tycker jag är heltgalet. Det finns ju ingen som vet vad ett par har gått igenom vare sig man varit ihop i ett eller 10 år.
  • Anonym (Flaggan)
    Anonym (Förälskelse) skrev 2014-12-27 16:05:08 följande:

Du skriver t ex att ni "fortfarande är lika attraherade av varandra" och det är väl nyckeln här? Jag tycker det är arrogant att anta att andra inte ger varandra fysisk närhet, ger varandra bekräftelse, är lekfulla, och att det på något sätt skulle vara ett magiskt sätt att hålla relationen och attraktionen levande. Vad kom först - hönan eller ägget?

Jag förstår vad du menar, och det är inte min mening alls att verka arrogant. Små irritationsmoment är det minsta problemet jag och min partner haft, vi har haft betydligt större problem än så, och jag kan bara utgå ifrån mig själv när jag skriver. Naturligtvis är inte mitt svar, svar på alla problem. Men i mitt fall med två mycket krävande småbarn, så funkar det. Jag önskar iaf ts lycka till med detta och hoppas det löser sig :)
  • Anonym (Flaggan)
    Anonym (green cargo) skrev 2014-12-28 18:20:25 följande:

@Det händer ; mycket dravel ska man läsa. När mannen är för familjär så vill kvinnan inte ligga?

Hm jag är väldigt familjär med min karl efter 25 år ihop men han är fortfarande sexig och jag vill ha sex med honom hellre än med någon annan.

Du kanske blivit lämnad av din fru / sambo, jag beklagar i så fall men det betyder inte att alla kvinnor eller män fungerar på det skruvade vis du beskriver. Jag har då ingen singelvän som " knullar okända män i strid ström " . Det finns säkert många tjejer som gillar det men då finns ju också en strid ström av män som vill knulla en okänd kvinna så det kan ju inte vara specifikt för kvinnor det heller.

• Anonym (Flaggan)
    Anonym (sexglad kvinna) skrev 2014-12-30 11:05:37 följande:

Det stämmer rätt bra det jag läst här inne på mig, jag vill ha hårda tag av en man. Min exman var en sådan som gjorde precis allt vad jag sa han skulle göra, städade hemmet, lagade mat och passade upp mig jämt, var kärleksfull och öm, en jättefin man och partner och min bästa vän. Jag ville ha sex med honom men han var rätt sval på sexbiten. Saknade lust. Och när vi väl hade sex var han osäker på sig själv, visade ingen lust utan mer rädd över att göra fel. Det funkade inte för mig. Min lust försvann och jag blev mest irriterad och arg av att se honom.

Idag har jag en man som vet att ta för sig. Han är dominant och säger ifrån. Han låter inte mig styra och ställa fastän jag är dominant och viljestark. Han kan trycka mig mot väggen och slita av mig kläderna och ta sin kvinna som han vill ha och jag älskar det. Så kåt som jag är nu har jag aldrig varit förr och vi är inne på femte året. Får inte nog av honom även om vi också kan ha intensiva gräl. Passionen dör inte ut.

Mitt tips är alltså att sluta vara menlösa män som går omkring och är försiktiga och snälla.....utan ryt till, var bestämd och ta det ni vill ha. Spela inte utan var detta fullt ut så tror jag många kvinnor blir överraskade - och kåta!

Ja samma här. Men enligt några här är man fortfarande i förälskelsefasen efter den "korta" tiden så vi har inte kommit in i de problemen än vilket gör oss arroganta som skriver som vi gör (vi=du och jag). Enligt mig är det skitsnack. Vi har det precis som ni, men också haft våra tuffa perioder, vilket gjort oss än starkare tillsammans. Vårt motto har t.o.m blivit "så länge vi har sex, så löser sig allt" med glimten i ögat så klart, men det är ändå en del sanning i det :)
  • Anonym (Flaggan)
    Anonym (sexglad kvinna) skrev 2014-12-30 11:21:45 följande:
    Nej jag menar inte att mannen inte ska göra något i hemmet. Denna man jag är med nu gör mycket MEN han gör det av eget initiativ och många manliga sysslor. Jag blir tänd av att se honom göra olika saker, bygga terrass, fixa taken, men även då han kokar gröt och dukar av. Det är en kombination av handlingskraft, självförtroende och viljestyrka...som gör att han utstrålar sådan manlighet. Att han vågar säga emot mig, att han står upp för sin egen åsikt....och också visar tydligt sina sexuella lustar och vet att ta för sig även när det gäller sex.  
    Lever vi med samma man? :) låter precis som min man. Gör allt på eget initiativ, händig, men också skötsam, lagar mat, bestämd men ödmjuk, självsäker och tar för sig. Helt perfekt med andra ord :)
  • Anonym (Flaggan)
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 15:56:24 följande:
    När började du uppleva ett du är frigid?

Är en retorisk fråga beroende på sammanhang.

"Konkret" för dig är att vara "dominant" men samtidigt "lyssnande", hård men mjuk, stark men kan visa svagheter, osv....

Du tror du är konkret för du har en bild i ditt huvud när säger det där, men eftersom män inte har den bilden, så blir det verkligen bara blaha.
    Jag kan ju inte tala för alla andra här, men min man och jag kommunicerar med varann. Det är väl så man lär känna varann?, på riktigt menar jag. Jag tror även att dagens samhälle med allt som tar mycket tid och energi (sociala medier, tillgång till allt via nätet te.x) påverkar förhållanden dåligt i många fall. Man sitter inte ner och umgås på samma sätt som förr, utan sitter med varsin telefon, eller framför tv, dator m.m.

För oss har det hjälpt att plocka undan sånt på kvällen och faktiskt föra en kommunikation med varann
  • Anonym (Flaggan)
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 16:05:37 följande:
    Ja, fast igen.

Ligger du med alla män som kommunicerar med dig?

Grejen är att attraktion är något annat, mer underliggande än du själv förstår. Det är det som gör det så svårgripbart, speceiltl frö dig som kvinna. Så när du försöker fånga det med ord, så går du fel. Du säger saker som du tror är rätt men som egentligen missar målet.

Många kvinnor har sitt absolut bästa sex med KKs där det endast och bara handlar som sex. Och många kvinnor känner sina män utan och innan men är inte speciellt tända på dem.
    Jag skrev " jag kan ju inte tala för alla andra här". Du skriver saker som nedvärderar mina Åsikter och menar att dom är Fel. Nej attraktion är inte samma sak. Men det var inte det jag skrev om i mitt inlägg. Jag menar att det är så mycket som prioriterar bort kvalitetstiden med varann att man glömmer bort det viktiga. Och jag menar också att brist på sex inte behöver ha att göra med attraktionen alls att göra. Snarare massa andra saker i vardagen som gör en slut som människa så att lusten försvinner.
  • Anonym (Flaggan)
    Anonym (erfaren kvinna.) skrev 2014-12-30 16:58:45 följande:
    Är du igång och spekulerar igen?
    Du börjar bli lite tjatig med dina hemmasnickrade teorier, som inte stämmer överhuvudtaget.
    Ett litet tips såhär är att kvinnor inte är homogena, vi funkar inte likadant allihop, bara för att det ska bli lättfattligt för dig.
    Du får helt enkelt ta dig tid att lära känna en kvinna innan du har sex med henne om du vill förstå, fast det vill du ju egentligen inte, du vill bara sprida din galla och ditt kvinnoförakt. 
  • Anonym (Flaggan)
    VanDerToffel skrev 2014-12-31 08:12:03 följande:

(finns det nån editeringsfunktion på forumet, irriterande att skriva nytt inlägg i onödan?)

Angående diskussionen om den gröna favoritfärgen så är det kanske så att kommunkationen är ett självändamål? Om sexet blir bättre efter ökad kommunikation så beror det endast på att kvinnan anser att kommunikation är per definition bra och så blir sexet bättre? Så det finns större chans att grönt blir favoritfärgen fast man pratar om grönt gräs och grön nallebjörnar huvudsaken *att* man kommunicerat *nåt*? 

Hur är det med kvinnorna i tråder som anser sig ha ett bra sexliv, är ni alla på "andra varvet" med en ny man, har barnen redan vuxit upp eller har ni lyckats hålla igång sexlivet även då barnen var mindre? Ibland får man en känsla av att man under småbarnstiden lever i samma skyttegrav som den andra men man är bara upptagen av att överleva. Sen när kriget är över så är det bara att hoppas att man fortfarande känner den andra såpass bra att man vill fara hem tillsammans och inte till skilda hem. "För barnens skull"-förhållande är ganska ofta "På grund av barnen"-förhållanden, tror jag.

Jag har en "ny" man sen fyra år tillbaka. Mina barn var 1 och 2 när vi blev ett par (hade känt varann sen jag var 14 och var 26 när vi blev ett par). Inte nog med att det är jobb att få en nyfamilj att funka med tre barn, barnen hade alla sin fantastiska åldrar där vi ständigt stod inför nya utmaningar, svartsjuka ex samt problem inom familjen så jag är helt ärligt förvånad över att vi står där vi gör idag. Jag har en filosofi om detta, under dessa fyra åren har vi haft enorma utmaningar och en krokig väg att gå till där vi står nu, men när jag ser tillbaka på dessa åren känns det som "nu har vi ju fixat ALLT" det finns liksom inget kvar att gå igenom, ska krävas en hel del innan vi ger oss, och den känslan är så otroligt betryggande. För trots barn mellan 1-9 år, panikångest, alkoholism(nära anhörig), svartsjuka, utmattningsdepression, pengar, bråkiga ex (kan fortsätta i all oändlighet) så står vi nu här, och har aldrig Gett upp, vi är starkare nu än nånsin, och älskar varann mer för varje dag som går, har regelbundet sex(har haft regelbundet sex sen vi träffades, trots småbarn på heltid) har fortfarande pirret kvar.
  • Anonym (Flaggan)
    VanDerToffel skrev 2014-12-31 09:37:10 följande:
    Klart jag "antar", skulle jag "veta" skulle jag inte vara här. Och skulle jag inte "anta" så skulle det betyda att jag inte kunnat dra härledningar av ny information. Eller? 

En "40-åring trebarnsmamma i ett 13-årigt förhållande" kan i verkligheten vara en lurvig gubbe som bor i sin mammas källare så jag föredrar att lite sparra folk som kommer med åsikter och påståenden. På det sättet kan även den lurviga gubben ha nåt att bidra om han råkat snubbla på nåt tänkvärt smile5.gif
    Haha sant!!!
  • Anonym (Flaggan)
    VanDerToffel skrev 2014-12-31 09:39:20 följande:
    Det kan vara en aspekt i vårt förhållande att vi aldrig haft några större problem: barnen har varit friska, vi har haft jobb, våra föräldrar lever och mår bra etc.
    Jag tror att har man haft ett förhållande där att flutit på, (nu spekulerar jag bara) så blir det en helt ny värld när allt inte är som vanligt, det blir svårare att hantera, för man inte varit i sitsen tidigare, och kan därför inte sätta fingret på var problemet ligger?

Vad tänker du om det?
  • Anonym (Flaggan)
    Anonym (Jimmy T) skrev 2014-12-31 14:24:19 följande:

Som så många har påpekat så är vi alla olika och grova generaliseringar av män eller kvinnor blir aldrig rättvisa. Men jag kan tänka mig att om man ser till hur flickor och pojkar uppfostras och vad som formar deras syn vad man kan förvänta sig av en relation så finns det vissa avgörande skillnader.

Flickor går t.ex. igenom princess-stadier och drömmer romantiska drömmar som nog allt för sällan saknar inslag av erotik, medan pojkar tidigt får lära sig att deras roll i en relation är att förföra med målet att få sex. (Ja, detta är en väldigt grov generalisering, jag vet!)

För många tror jag att den första långa relationen, som också innehåller barn, blir en kulturkrock som gör att relationen inte alls fungerar som nån av parterna tänkt sig. När de sen skilt sig och hittar en ny partner så har de fått ett annat perspektiv på relationer och den hårda lektionen i första rundan gör att de kan gå in i en ny relation med helt andra föresatser och förutsättningar.

Det här tror jag är en orsak till att framför allt kvinnor upplevs som att de får en nytändning i sexualiteten när de blir äldre. De har under sin första relation konfronterats med en helt annan syn på sex än flicktidningarna och de romantiska filmkomedierna gav dem och nu har de liksom på vissa plan "kommit ikapp" männen och deras förväntningar.

Män å sin sida har förhoppningsvis fått en mer realistisk syn på sex än den de fått via de porrfilmer de flesta killar konsumerar.

Eftersom jag under några år dejtade kvinnor mellan 40 och 55 som hade skilt sig och funnit en ny lust till sex så fick jag höra lite olika tankar de hade om varför det hade blivit så. Helt klart var att det blev låsningar i relationen som inte gick att få upp, men när de träffade nån annan så kunde de våga vara en person som de aldrig lyckades plocka fram förut. Några sa att de nu, när de upptäckt hur kul det kunde vara med sex, skämdes en smula för att de varit så "besvärliga" i äktenskapet. Men de saknade förmåga att ta sig ur den där tråkiga rollen trots att de ibland kunde inse att de borde försöka. Men andra hade naturligtvis också haft en tråkig karl.

Hur som helst. Att slippa dela ekonomi och smutstvätt kan också vara ett nog så kraftfullt afrodisiakum, så bara att träffa nån under mindre kravfyllda förhållanden kan vara det som krävs!

Nu är jag ju 50+ och jag har förstått att dagens ungdomar konsumerar mer likartad kultur och även flickor ser på porrfilm i större utsträckning, så det där kanske håller på och ändras, vad vet jag?

Precis så var det för mig. När mitt gamla förhållande tog slut, visste jag precis vad jag var ute efter och vad jag inte ville ha i ett förhållande. Genom erfarenhet lär man sig otroligt mycket, även om det ibland är onda läxor
Svar på tråden Min fru vill, men inget händer