VanDerToffel skrev 2014-12-31 08:12:03 följande:
(finns det nån editeringsfunktion på forumet, irriterande att skriva nytt inlägg i onödan?)
Angående diskussionen om den gröna favoritfärgen så är det kanske så att kommunkationen är ett självändamål? Om sexet blir bättre efter ökad kommunikation så beror det endast på att kvinnan anser att kommunikation är per definition bra och så blir sexet bättre? Så det finns större chans att grönt blir favoritfärgen fast man pratar om grönt gräs och grön nallebjörnar huvudsaken *att* man kommunicerat *nåt*?
Hur är det med kvinnorna i tråder som anser sig ha ett bra sexliv, är ni alla på "andra varvet" med en ny man, har barnen redan vuxit upp eller har ni lyckats hålla igång sexlivet även då barnen var mindre? Ibland får man en känsla av att man under småbarnstiden lever i samma skyttegrav som den andra men man är bara upptagen av att överleva. Sen när kriget är över så är det bara att hoppas att man fortfarande känner den andra såpass bra att man vill fara hem tillsammans och inte till skilda hem. "För barnens skull"-förhållande är ganska ofta "På grund av barnen"-förhållanden, tror jag.
Jag har en "ny" man sen fyra år tillbaka. Mina barn var 1 och 2 när vi blev ett par (hade känt varann sen jag var 14 och var 26 när vi blev ett par). Inte nog med att det är jobb att få en nyfamilj att funka med tre barn, barnen hade alla sin fantastiska åldrar där vi ständigt stod inför nya utmaningar, svartsjuka ex samt problem inom familjen så jag är helt ärligt förvånad över att vi står där vi gör idag. Jag har en filosofi om detta, under dessa fyra åren har vi haft enorma utmaningar och en krokig väg att gå till där vi står nu, men när jag ser tillbaka på dessa åren känns det som "nu har vi ju fixat ALLT" det finns liksom inget kvar att gå igenom, ska krävas en hel del innan vi ger oss, och den känslan är så otroligt betryggande. För trots barn mellan 1-9 år, panikångest, alkoholism(nära anhörig), svartsjuka, utmattningsdepression, pengar, bråkiga ex (kan fortsätta i all oändlighet) så står vi nu här, och har aldrig Gett upp, vi är starkare nu än nånsin, och älskar varann mer för varje dag som går, har regelbundet sex(har haft regelbundet sex sen vi träffades, trots småbarn på heltid) har fortfarande pirret kvar.