Inlägg från: Anonym (Det händer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Det händer)

Min fru vill, men inget händer

VanDerToffel skrev 2014-12-31 07:46:00 följande:
    Kanske det där med livslång monogami bara är ett misslyckat experiment för mänskligheten som kommer att gå förbi? Dom samhällen som klarade sig tillräckligt långt för att utveckla religion och lagar som knöt en kvinna vid en man utan att mannen varje natt behövde vara rädd för att grannen stod där utanför grottan med en klubba för att ta henne klarade säkert sig bättre än dom andra. Eller kanske gruppen hade seriemonogami och dom böt partner efter 4-5 år sen när barnen började klara sig själv?
    Så är det säkert, ökenreligionerna med dess sexuella regler gav vissa kulturer en fördel i och med livslånga äktenskap och krav på monogami. En hel del kraft på frigörs och sublimeras in i andra handlingar när det inte längre behövs för sexualitet.

Det verkar som att vi tycker det var tråkigt dock, så tillslut försvinner de där reglerna när vi kan slappna av och vara oss själva som människor.

Vi är nog inget av de där sakerna du beskriver bara utan en blandning av alla, dessutom får du nog blanda in polygami, eftersom vi gärna ligger med flera om vi kan komma undan med det.
  • Anonym (Det händer)
    Anonym (erfaren kvinna.) skrev 2014-12-30 17:13:19 följande:
    Du har helt rätt så borde jag också göra, det är bara så svårt att låta hans gallimatias stå oemotsagd.Glad
    Då får du nog använda argument och inte bara emoticons

Kvinnor tror ofta att emos är samma sak som argument.
  • Anonym (Det händer)
    VanDerToffel skrev 2014-12-31 08:12:03 följande:

(finns det nån editeringsfunktion på forumet, irriterande att skriva nytt inlägg i onödan?)

Angående diskussionen om den gröna favoritfärgen så är det kanske så att kommunkationen är ett självändamål? Om sexet blir bättre efter ökad kommunikation så beror det endast på att kvinnan anser att kommunikation är per definition bra och så blir sexet bättre? Så det finns större chans att grönt blir favoritfärgen fast man pratar om grönt gräs och grön nallebjörnar huvudsaken *att* man kommunicerat *nåt*? 

Hur är det med kvinnorna i tråder som anser sig ha ett bra sexliv, är ni alla på "andra varvet" med en ny man, har barnen redan vuxit upp eller har ni lyckats hålla igång sexlivet även då barnen var mindre? Ibland får man en känsla av att man under småbarnstiden lever i samma skyttegrav som den andra men man är bara upptagen av att överleva. Sen när kriget är över så är det bara att hoppas att man fortfarande känner den andra såpass bra att man vill fara hem tillsammans och inte till skilda hem. "För barnens skull"-förhållande är ganska ofta "På grund av barnen"-förhållanden, tror jag.

Ja, det är ju något man reagerar på när det gäller alla kvinnor i tråden som nu är självutnämnda experter för att hjälpa TS och de andra männen som har relevanta frågor.

De här kvinnorna har själva komplett misslyckats i den situtationen, sen skilt sig och är nu inne på nästa man. Och hoppsan, men nu fungerar allt hur bra som helst och deras råd borde tas på största allvar. Och de vet precis hur de fungerar. Verkligen? Ska man ta råd av nån så får de ju bli av nån som inte komplett misslyckats, och inte skriver om något annat än sina egna erfarenheter.
  • Anonym (Det händer)
    Anonym (sexglad kvinna) skrev 2014-12-31 08:26:15 följande:
    Det stämmer faktiskt att kvinnors sexlust ökar med åren. Jag är inte 40 år ännu men för mig har min lust växt enormt. Kan ju bero på att jag fick trycka undan min sexlust så länge att jag nu verkligen lever ut den tillsammans med en annan man. Det är mycket som ändrasts till det mer positiva, självkänslan är bättre, man vågar ta för sig mera, visa att man njuter och ja....sexet och passionen är en annan än tidigare.
    Fast du är inte norm för kvinnor, kvinnor är olika här.

Det är ofta inte kvinnors sexlust som ökar när det ser ut sådär, utan att kvinnans bromsar på sin egen sexlust långsamt släpper över tid.

Sexlusten fanns säkert där hela tiden, men hennes sätt att leva ut det förändras.

Det finns många kvinnor som inte har så många spärrar från början och de tar för sig rejält också i unga år. Människor mognar olika fort, och bara för att du är långsam betyder inte att andra kvinnor måste vara det.

Det finns andra mekanismer här också, men just den här viktig.
  • Anonym (Det händer)
    VanDerToffel skrev 2014-12-31 08:33:43 följande:
    Så hemligheten till ett bra sexliv är ett längre, dåligt förhållande när man är ung (lika bra att skaffa barnen undan med detsamma om man tänkt ha dom) och sen byta?
    Hehe, jag om vi ska tro kvinnorna här.

Men ja, så är det, jag skrev ett inlägg här där jag gick igenom hur kvinnor fungerar där. Nämligen att de ofta har väldigt mycket sex, just efter de kommer ur långa förhållanden.

Det dök då upp en hel skock kvinnor som inte kunde vara mer överens om hur fel det var och det inte stämde alls.

Vad dessa kvinnor inte märker eller inser, är att när de sen sinsemellan får skrocka fritt om hur "just de är", så ser man hur sant det där inlägget är. Det borde printas och ramas in nånstans.

Grejen är att det ofta händer. Kvinnor i grupp hävdar med emfas att de absolut inte kan fungera på ett visst sätt sexuellt, men när de lämnas fria att beskriva sig själva så understyrker de exakt den bilden de precis hävdade va fel.

Dec kan inte hjälpa det, eftersom de inte förstår hur de fungerar. De ljuger egentligen inte, eftersom de faktiskt inte vet.
  • Anonym (Det händer)
    Anton Chigurh skrev 2014-12-31 09:22:41 följande:
    Nyckelordet här är "anta" Van Toffel, kvinnorna som skriver gör det av erfarenhet...du antar. "Lyssna" på dom, gör åtminstone ett försök att ta till vad dom säger/skriver. Istället för att gissa som du gör.

Kram //Anton
    Aha, Anton ger lektioner i att "lyssna" istället för "anta"

Jag kan bara anta att det är ironi, och som sådan rätt kul...
  • Anonym (Det händer)
    Anonym (Jimmy T) skrev 2014-12-31 19:10:08 följande:

Diskussionen här om att fördelningen av hushållssysslorna skulle göra skillnad för kvinnors sexlust stämmer då inte in på alla kvinnor. Själv har jag alltid varit den i mina relationer som har skött hushållet, lagat mat, handlat, hållit reda på släktingars och vänners födelsedagar, haft skafferiet i huvudet etc. etc. Men inte har det hjälpt för att öka sexlusten hos kvinnorna jag varit gift med (2 st).

Men jag tillhör väl kategorin män som är lite för mesig, eller för jämställd, eller hur man nu ska uttrycka det. Det ligger inte för mig att peka med hela handen när det kommer till sex. Jag är en givare, älskar att få en kvinna att njuta och ger t.ex. gärna oralsex. Jag har gärna het, ruffig sex, men är inte lagd åt dom/ug-hålllet.

Men jag vill ju inte hela tiden vara den som tar initiativ till sex. Jag vill också bli upphånglad, få gylfen neddragen och bli sugen i TV-soffan, bli bestigen på morgonståndet...

Nu råkar jag ha släpat med båda mina fruar till parterapeuter, så vi har försökt reda ut detta. Den ena hade egentligen inget ont att säga om mig. Hon kunde inte förklara varför hon inte ville sex med mig. Hon sa inte ens att hon inte var intresserad, hon njöt av det när vi väl hade sex. Men hon hade hunsat mig så länge på många plan så jag fann för gott att lämna henne.

Den andra, som jag fortfarande är gift med, kände sig berövad sin roll som hustru när jag tog en självklar plats i hushållsarbetet, så det var en orsak till att hon inte hade lust till sex. Hon är också mer beroende av att jag tar för mig sexuellt, och det kan jag väl göra då, men inte alltid. Hon har också beklagat sig över att det inte går att reta upp mig och få till ordentliga gräl, men jag funkar inte så.

Särskilt i mitt nuvarande äktenskap så har vi diskussionen levande och försöker överbrygga skillnader i våra beteenden, men det är inte lätt. Hela tiden faller vi in i oönskade mönster som är destruktiva. Frågan är väl om vi är menade för varandra. Det är inte helt självklart att vi ska fortsätta tillsammans. Vi har inga gemensamma barn.

Hur som helst kan orsakerna till att sexlivet inte funkar vara väldigt varierande. I början av de båda äktenskapen hade vi väldigt mycket och bra sex, men sen blev det sämre allt efter, men min egen lust har aldrig minskat, trots att även jag har haft det jobbigt på olika sätt, med jobb och ekonomi. Sånt påverkar inte mitt behov av sex.

Om du har släpat både dina två kvinnor i långa förhållanden till parterapeut och det visar sig att du ändå inte blir nöjd med hur saker fungerar sexuellt, så kanske det är dags att ändra kartan för att passa terrängen istället för tvärtom.

Kvinnors sexualitet är inte en produkt av kulturell bakgrund eller "princesstadier", kvinnors sexulaitet är medfödd och där hela tiden precis som mäns.

Ingen har sagt till kvinnor hur de ska fungera sexuellt på vissa fundamentala sätt, men ändå gör de det, ibland på ett sätt som är mot gällande kultur. Exempel på det där.

1. Kvinnors masshysteri vad gäller idoldyrkan. Det blev tydligt med Sinatra, Presley och sedan Beatles, där kvinnor gallskriker, svimmar och visar enormt intresse för en exponerad man som uppfattas som alfa.

Det här chockade samtiden eftersom ingen visste att kvinnor fungerar såhär, ingen hade sagt till kvinnorna att vara sådär utan de kommer naturligt. I ett sexuellt komprimerat samhälle som väst var på 50-talet och i början av 60-talet så blir utlopp för kvinnlig naturlig sexualitet ännu starkare. 

2. Kvinnors intresse för bad boys, även massmördare. Ingen har sagt till kvinnor att gå igång på bad boys, samhället har gjort/och gör fortfarande sitt bästa för att styra in kvinnlig sexualitet mot relativt trevliga pojkar, men det är som att försöka styra en naturkraft. Kvinnor gillar bad boys, helt naturligt. Der är vad de går igång på och vad som får det att kittla i vaginan. Sen kan samhället och de själva göra sitt bästa för att försöka säga något annat när kläderna är på och allt ska var normalt.

Dina kvinnor tröttnar på dig helt enkelt, men eftersom de inte kan säga det öppet, när du släpar med dem till en parterapeut, så säger de något annat, nåt mer lämpligt och rimligt, när de nu tvingas ha ett skäl. Och då låter det ungefär sådär som du säger, så låter en kvinna som trevar efter argument för att beskriva något hon inte vill/av sociala skäl kan besrkiva, samt hon helt ärligt faktiskt inte vet ibland, eftersom hon inte heller förstår vad som händer.
  • Anonym (Det händer)
    Celines Essence skrev 2015-01-02 10:01:07 följande:
    Det blir lite begränsat att beskriva sexuella problem så här. Oftast är problemen komplexa och man kanske inte ens med bästa vilja kan beskriva dem på tillräckligt bra sätt.

Hur som helst reagerar jag på några av de saker du skriver om din nuvarande fru.

Du skriver att din fru känt sig berövad sin roll i hushållsarbetet. Varför inte ge henne mer plats om hon så önskar?

Sedan kan man ju fundera på hur du beter dig hemmet eftersom hon känner så. Styr och ställer du och kör över henne. Hur tänker du ang den biten?

För övrigt undrar jag om du funderat över VARFÖR hon vill gräla? Det låter ju i första hand tråkigt att gräla, men är du en sådan som bara tystar ner henne, säger "vi släpper det där" på en gång som en konflikt uppstått? Då kan jag eventuellt förstå hennes frustration. Min förre man sa ibland något riktigt provocerande och elakt/sårande till mig... När jag då reagerade genom att bli ledsen eller arg kunde det vara oerhört frustrerande att han sekunden efter, bara tog tillbaka allt och förväntade sig att vi skulle vara goa och mysiga vänner. Här gäller det att förstå den andres reaktion och dennes behov att förstå och lösa en situation. Kväver man allt sådant lever man till slut med massa gammalt groll som ligger och pyr. Det kan säkert vara en relationsdödare och därmed också en lustdödare.

Så detta med att hon behöver/vill att du ska ta initiativ. Varför inte försöka jobba utifrån det. Det behöver inte betyda att du måste köra den hårdaste varianten av Bdsm...

Jag tycker att din fru har gett flera tydliga exempel som hon inte tycker funkar.

Du skriver att din sexlust inte påverkas av stress och annat yttre... Nähä... Men va bra då. Då har du väl utmärkta förutsättningar att fundera på olika sätt att ta initiativ på. Läs runt lite i sexbloggar så kan du säkert få tips på hur du kan variera och utveckla initiativen.

...Eller lämna om du absolut vill ha en kvinna som är bättre på att ta initiativ...Vill du att ni ska komma vidare måste du nog lyssna på vad hon vill. Jag tror det är svårt att ta initiativ till sex om man själv inte har lust. Visst kan man komma fram till ett beslut att inleda sex fast man inte har lust. En del terapeuter föreslår ju det sättet för att liksom väcka lusten, men då måste nog båda två vara medvetna om vad det handlar om. Jag tror inte du kan vänta på att hon plötsligt bestiger ditt morgonstånd.
    Exakt Celine, visst är det konstigt ändå. Hon säger att hon vill gräla, men de flesta tycker ju det är tråkigt att gräla. Det är nästan som...en motsägelse...

Det här dilemmat avhjälps dock, med en enkel insikt. Och lyssna nu noga. 

Hon vill inte gräla.

"Va?" Säger du. "Nej för fan. Det kan inte vara sant. Hon måste ju vilja det. Hon sa ju det. En kvinna kan ju inte säga nåt och inte mena det. Hon förstår ju precis vad hon vill. Lyssna på henne."

MMmm, men nej. Sanningen är, hon vill inte gräla.

Hon vet inte varför hon inte vill ha sex, hon har ingen insikt in i sin egen sexualitet, så när hon tvingas ur en förklaring inför sin man och en terapeut så säger hon vad hon tror, eller vad som faller in i hennes huvud när hon försöker. Och då låter kvinnor sådär.

"Vi grälar inte". "Om vi gjorde det skulle jag vilja ha sex direkt."

Sluta lyssna på vad kvinnor säger och se till vad de gör, och saker och ting faller på sin plats.
  • Anonym (Det händer)
    Alcyone skrev 2015-01-03 01:22:48 följande:
    Det måste kanske inte vara "Bad Boys" men gärna någon som betyder något, nån att se upp till, snygg, eftertraktad, betydelsefull, populär, viktig, känd, rik, har nåt speciellt osv. då kan hon vara stolt att få bli; den av den viktiga mannen utvalda kvinnan.
    Den kan förstås även vara personer som är kända, betydelsefulla på ett för oss flesta negtivt sätt t ex brottsingar, våldsmän. Alltså riktiga "Bad Boys"
    Nja, det är två olika delar i kvinnans sexualitet som man möter upp med som bad boy eller provider.

Tänk dig en bortskämd vek och lite bortkommen kille som är arvtagare till en magnatfamilj med massor av pengar och vars efternamn bär på status. Statusen ger honom massor av hjälp och om han bjuder in kvinnor så går de säkert.

Han har också en otroligt karismatisk kille som vän, som är vältränad, smart och har en charmig jerk boy attityd.

När kvinnor träffar de här två männen så kommer de bli våta i trosorna av den charmiga smarta killen men eventuellt fundera igenom ett förhållande eller åtmistone romantisk dejting med killen med pengar.

Om man vill ha het sex bortom all kontroll med kvinnor finns inga genvägar, man måste alltid kittla kvinnor med sin personlighet, attityd och sättet man får henne att känna sig som kvinna.

Sex är instinkt, ett genomtänkt statusförhållande är kognitivt. Som man vill man ju ändå ha sex, så pengar/status räcker inte hela vägen och för vissa män hjälper det inte alls. Däremot så ökar förstås chanserna eftersom man kan dra in fler kvinnor initialt.
  • Anonym (Det händer)
    ingaenklaval skrev 2015-01-02 20:18:39 följande:
    Har läst det mesta i tråden och du har så rätt så.
    Jag vet, konstigt att folk blir så sura över nåt så enkelt.
  • Anonym (Det händer)
    VanDerToffel skrev 2015-01-03 16:27:00 följande:

Konfronterade henne igår när jag föreslog att vi skulle ha sex och hon "inte orkade" och sen lade hon sig till sängs med en bok istället. Så följde en timme där hon drog upp gamla saker som hon hade blivit arg på mig och saker som störde henne. Summa summarum så borde jag bara acceptera att hon inte vill ha sex så ofta som jag och "det är så här i alla förhållanden" och att hon hade "tusen andra saker som snurrade i skallen på högre prioritet än sex" (såklart inget som jag fick avlasta). 

Fan det kan väl inte vara så att jag ska ha dåligt samvete för att jag vill ha sex med min fru? Att jag bara ska vara nöjd att få leva hennes vardag (och betala räkningarna) och vara nöjd att jag får tömma pungarna varannan vecka?

Men sluta prata med henne, och knulla henne istället.

Vad är du gjord av? Är du en halmgubbe? Är det allt ni har kvar däreuppe i norden numer? 

Är du rädd för henne? Knulla henne, och sen får ni se. Vad är det värsta som kan hända? Jag kan inte se att nåt kan vara mycket värre än situationen du är i redan ändå.
  • Anonym (Det händer)
    Anonym (sexglad kvinna) skrev 2015-01-03 20:54:20 följande:
    Men prova på att ta ifrån henne boken, säg att ikväll är det du som bestämmer och att du vill ha din kvinna och ta henne sedan hårt och bestämt. Sådant skulle i alla fall jag gå igång på.
    Tänk att vi skulle hålla med varandra om nåt.
  • Anonym (Det händer)
    Andrew skrev 2015-01-04 00:47:31 följande:
    Hur vill du att det ska vara? Att hon visar initiativ till intimitet lika ofta som du gör?

Varför tar du inte på dig rollen som att initiera sex om hon är oförmögen att göra detta?
    För att han inte vill det, du får ju i princip vara analfabet för att inte se det från den texten.
  • Anonym (Det händer)
    ingaenklaval skrev 2015-01-03 22:10:32 följande:
    Antingen gör du som de andra föreslår och sätter på henne eller så får du välja en annan väg. I mina öron låter det som att du inte vill välja de andras alternativ och det är helt ok. Jag har full förståelse för det då jag är en man som valde den vägen men har insett att det bara är ett annat sätt att foga sig i hennes vilja. Numera tar jag inga initiativ och är faktiskt inte intresserad. Hon verkar inte veta hur hon ska ta några själv så det blir inget sex här. Jag skiter i det och hur hon känner det då hon är den som förväntar sig att jag ska fixa den delen. Det är jag inte intresserad av längre.

Så välj den väg som är du. Att bete sig på ett sätt som inte är du kan ge dig mer fitta men du betalar den med din integritet. Ingen fitta i världen är värd den minsta uns av din integritet. I detta kan och måste vi lära oss av kvinnorna för det är så de ser på det även det inte agerar efter regeln alla gånger. Både kvinnor och män kommer säga saker som ska antyda att du har en defekt manlighet, att du bara är bitter för ingen vill ligga med dig, att ingen vill ligga med dig för att du är bitter, att om du bara följer kvinnors råd så kommer de vilja ha dig och du kommer sluta vara bitter osv i all oändlighet. Kom ihåg att du agerar som du gör för att du är en hel och fullständig människa precis som du är och att du inte får ditt värde av kvinnor eller genom att ha intima relationer med kvinnor.

Nu håller jag på att avsluta relationen genom att helt enkelt inte agera om hon inte gör det. Jag kan säga att vårt umgänge är nästan obefintligt. För ett tag sedan klagade hon på att vi inte pratar med varandra, tyckte jag pratatde om ointressanta saker och sa att hon inte visste vad hon skulle prata om med mig som jag gillade. Tydligen gillar jag att prata om saker hon inte är intresserad av och när jag nu inte längre bara pratar om sånt hon gillar fattar hon ingenting.

Så när jag tagit mig ur det här kommer jag inte agera för att få till relationer med kvinnor. The Juice Isn't Worth the Squeeze
    Googla mgtow, om du inte redan vet vad det är. Där hittar du själsfränder.

Jag vet kvinnor är en djävla stress, så jag förstår. Jag klarar mig inte mer 24 timmar utan sex, inte ens 12 egentligen, så det där är inget för mig, men annars kan jag förstå det.
Svar på tråden Min fru vill, men inget händer