Anonym (Jimmy T) skrev 2014-12-31 19:10:08 följande:
Diskussionen här om att fördelningen av hushållssysslorna skulle göra skillnad för kvinnors sexlust stämmer då inte in på alla kvinnor. Själv har jag alltid varit den i mina relationer som har skött hushållet, lagat mat, handlat, hållit reda på släktingars och vänners födelsedagar, haft skafferiet i huvudet etc. etc. Men inte har det hjälpt för att öka sexlusten hos kvinnorna jag varit gift med (2 st).
Men jag tillhör väl kategorin män som är lite för mesig, eller för jämställd, eller hur man nu ska uttrycka det. Det ligger inte för mig att peka med hela handen när det kommer till sex. Jag är en givare, älskar att få en kvinna att njuta och ger t.ex. gärna oralsex. Jag har gärna het, ruffig sex, men är inte lagd åt dom/ug-hålllet.
Men jag vill ju inte hela tiden vara den som tar initiativ till sex. Jag vill också bli upphånglad, få gylfen neddragen och bli sugen i TV-soffan, bli bestigen på morgonståndet...
Nu råkar jag ha släpat med båda mina fruar till parterapeuter, så vi har försökt reda ut detta. Den ena hade egentligen inget ont att säga om mig. Hon kunde inte förklara varför hon inte ville sex med mig. Hon sa inte ens att hon inte var intresserad, hon njöt av det när vi väl hade sex. Men hon hade hunsat mig så länge på många plan så jag fann för gott att lämna henne.
Den andra, som jag fortfarande är gift med, kände sig berövad sin roll som hustru när jag tog en självklar plats i hushållsarbetet, så det var en orsak till att hon inte hade lust till sex. Hon är också mer beroende av att jag tar för mig sexuellt, och det kan jag väl göra då, men inte alltid. Hon har också beklagat sig över att det inte går att reta upp mig och få till ordentliga gräl, men jag funkar inte så.
Särskilt i mitt nuvarande äktenskap så har vi diskussionen levande och försöker överbrygga skillnader i våra beteenden, men det är inte lätt. Hela tiden faller vi in i oönskade mönster som är destruktiva. Frågan är väl om vi är menade för varandra. Det är inte helt självklart att vi ska fortsätta tillsammans. Vi har inga gemensamma barn.
Hur som helst kan orsakerna till att sexlivet inte funkar vara väldigt varierande. I början av de båda äktenskapen hade vi väldigt mycket och bra sex, men sen blev det sämre allt efter, men min egen lust har aldrig minskat, trots att även jag har haft det jobbigt på olika sätt, med jobb och ekonomi. Sånt påverkar inte mitt behov av sex.
Om du har släpat både dina två kvinnor i långa förhållanden till parterapeut och det visar sig att du ändå inte blir nöjd med hur saker fungerar sexuellt, så kanske det är dags att ändra kartan för att passa terrängen istället för tvärtom.
Kvinnors sexualitet är inte en produkt av kulturell bakgrund eller "princesstadier", kvinnors sexulaitet är medfödd och där hela tiden precis som mäns.
Ingen har sagt till kvinnor hur de ska fungera sexuellt på vissa fundamentala sätt, men ändå gör de det, ibland på ett sätt som är mot gällande kultur. Exempel på det där.
1. Kvinnors masshysteri vad gäller idoldyrkan. Det blev tydligt med Sinatra, Presley och sedan Beatles, där kvinnor gallskriker, svimmar och visar enormt intresse för en exponerad man som uppfattas som alfa.
Det här chockade samtiden eftersom ingen visste att kvinnor fungerar såhär, ingen hade sagt till kvinnorna att vara sådär utan de kommer naturligt. I ett sexuellt komprimerat samhälle som väst var på 50-talet och i början av 60-talet så blir utlopp för kvinnlig naturlig sexualitet ännu starkare.
2. Kvinnors intresse för bad boys, även massmördare. Ingen har sagt till kvinnor att gå igång på bad boys, samhället har gjort/och gör fortfarande sitt bästa för att styra in kvinnlig sexualitet mot relativt trevliga pojkar, men det är som att försöka styra en naturkraft. Kvinnor gillar bad boys, helt naturligt. Der är vad de går igång på och vad som får det att kittla i vaginan. Sen kan samhället och de själva göra sitt bästa för att försöka säga något annat när kläderna är på och allt ska var normalt.
Dina kvinnor tröttnar på dig helt enkelt, men eftersom de inte kan säga det öppet, när du släpar med dem till en parterapeut, så säger de något annat, nåt mer lämpligt och rimligt, när de nu tvingas ha ett skäl. Och då låter det ungefär sådär som du säger, så låter en kvinna som trevar efter argument för att beskriva något hon inte vill/av sociala skäl kan besrkiva, samt hon helt ärligt faktiskt inte vet ibland, eftersom hon inte heller förstår vad som händer.