Rosemary skrev 2014-12-30 23:49:17 följande:
Att prata mycket om sex innan man ens går och lägger sig med varandra är ingenting folk brukar göra, i varje fall inte folk jag känner. Det verkar vara en rätt utbredd uppfattning bland både män och kvinnor att man på något vis skulle kunna förstöra sexlivet genom att prata om det. Mitt ex tyckte så, och jag känner många andra som är av samma uppfattning. Att pausa är inte heller självklart. Många män blir nervösa av det, de vill köra på och vet inte vad de ska göra om knullet plötsligt avbryts, eller också tappar de sugen och blir sura. Att lyssna noga och ställa frågor är verkligen inte heller något som alla gör. Det är bara att se sig omkring i vardagen, på jobbet, bland folk i allmänhet. Hur många är bra på att verkligen hålla tyst själva och lyssna på andra, ens utanför sängen?
Jag skulle anta att pratet om sex blir vanligare när personerna i det nya förhållandet är lite äldre(?)
Personligen skulle jag blir nöjd om min fru skulle på något sätt visa vad hon vill i sängen, vad som är extra skönt etc. Nu kommer det bara irritatation när det något som är fel, obekvämt etc. Vilket ju är lite konstigt med tanke på att hon kör micromanagement på allt annat i hushållet. Hon tycker inte om att jag smeker brösten (ömma) eller att jag använder fingrar eller tunga där nere (kittlar). Hon har tammefan en Ferrari som hon använder för att köra till mjölkbutiken!
För övrigt tror jag att myten om att kvinnan skulle aktivera sig sexuellt vid 40+ är en myt som dom berättar män för att dom ska ha nåt att klänga fast vid, typ sådär som himmelriket för martyrdöden i Islam

Biologiskt är det väl föreståeligt.