Inlägg från: Celines Essence |Visa alla inlägg
  • Celines Essence

Min fru vill, men inget händer

Anton Chigurh skrev 2014-12-30 13:39:18 följande:

Jag tror nog att Celine klarar av att läsa, utan några som helst problem med att ta till sig innebörden av dina inlägg...

Citerat från inlägg nr 52. Ditt...inlägg, Dh

Notera min kursivering, fetmarkering, och framför allt, min understrykning.

Inlägget då:

"Du tänker för mycket. Det finns två lösningar.

1) Fler kvinnor. När man som man har alternativ kan inte en kvinna ställa krav längre, det tar ifrån henne den sexuella makten som eklusiv sex ger henne. Bästa alternativet, eftersom kvinnor är inställda på sexuell konkurrens och kommer att använda sin sexualitet för att vinna.

2) Ställ krav på ett sätt som inte går att säga nej till. Gör det helt övertydligt från dag ett att du tänker ha sex med den här kvinnan om hon så är medvetslös och ha sen det hela tiden och alltid. Kvinnor vänjer sig vid sånt över tid och sålänge det är en totalt oundviklig del av hennes förhållande så har hon det. Sämre alternativ för sexet blir inte nödvändigtvis speciellt roligt."

Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Anton Chigurh skrev 2014-12-30 14:10:22 följande:

Inlägg 206

Varför ignorerar du det !!!

Han kan inte svara
  • Celines Essence
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 14:09:54 följande:

Gjorde du det med din exman? Vad kom ni fram till?

Min man ville inte prata om sex. Han tyckte inte att man skulle "prata sönder" sex.Ibland försökte jag berätta om olika orgasm, men då hyschade han åt mig. Så vi kom ingen vart. Han sa att han var nöjd som det var. Jag frågade om jag kunde ändra på mig själv på något sätt, men han hade inget förslag. Ibland bråkade vi om att han inte ville ha sex på kvällen när jag hade lust, och att han inte lät mig vakna riktigt på morgonen när vi hade sex. Ibland skärpte han sig lite ett tag, men snabbt gick det tillbaka till samma sak. Leksaker pratade vi inte om. Jag köpte däremot en sådan där sexkräm så att jag kanske kunde komma igång lite snabbare på morgonen. Kanske hade den lite effekt, så han var snabb med att vilja använda den. Det var ju bra ibland, men helst hade jag velat haft mer tid... Men som jag förstått har vissa män svårt att ha sex länge så jag ville inte pressa honom. Jag ville göra mitt bästa...och så länge jag ändå oftast fick orgasm kändes det okej.
  • Celines Essence
    VanDerToffel skrev 2014-12-30 14:23:21 följande:

Det är ju helt klart att den enda *konkreta* saken som jag helt själv kan göra för att förbättra mitt sexliv är att ta ut skilsmässa (dock finns det ju ingen garanti men saken är i alla fall i egna...händer). Vi lever i ett fritt samhälle och så länge man inte tänker på dom emotionella konstnaderna för barnen etc så kan man ju göra vad man vill.

Jag vet att jag måste ställa "hårt mot hårt" men så länge som min fru antar att jag inte är färdig att verkställa ett ultimatum så är det ju mest tomma tunnor som skallrar. Dom flesta problem i världen kan lösas med algoritmen

1) Identifiera ditt största problem

2) Lös det

3) Om du inte är lycklig, hoppa till 1)

4) Lycka!

Verkställandet är sen en annan sak

Så var det för mig också. I min relation. Även om problemen var av olika slag. Det är skitjobbigt.
  • Celines Essence
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 14:40:52 följande:

Alltså exakt den situationen jag beskrev i det där inlägget som alla var så emot:)

Nej, nej nej så kan kvinnor inte fungera. Sen när kvinnor bara naturligt beksriver och berättar vad de gjort så är det nära nog exakt:)

Skillnaden mot ditt inlägg är att även min man valde att ha sexet på detta sett. Jag gjorde inte det mot hans vilja om du tror det..

Så du tror alltså att jag ljuger? Hur då?
  • Celines Essence
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 14:43:58 följande:

När man säger till någon som vill vara ihop med en att man tänker göra slut så behöver man visa lite empati, om man har nån.

Att tro att den andra personen och vad den säger vid det tillfället är speciellt balanserat är så dumt så det låter som att man behöver en lätt psykopatisk störning för att inte förstå det.

Jag tror de flesta förstår det.

Han ville leva kvar med mig även fast vi slutat ha sex, ja. För övrigt visade jag honom mycket empati. Men jag hade inte sex med honom.
  • Celines Essence
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 14:51:41 följande:

Ingen aning vad det där var för dravel.

Men du håller alltså med om att kvinnor inte förstår sin egen sexualitet nu och har ändrat sig och sett ljuset.

Läs om ditt eget inlägg där du ifrågasätter varför en kvinna inte tänder på en man hon inte gillar, eller har tappat känslor för.

Så bara för att jag inte vill leva med samma man i hela livet förstår jag inte min sexualitet? Enligt ditt sätt att se saken är varje kvinnas önskemål om skilsmässa ett tecken på att hon inte förstår sin sexualitet...?!
  • Celines Essence
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 15:07:59 följande:

Bra, då vet du att det är knepigare att prata om sex när det inte fungerar än när det fungerar i en relation. Då slipper vi råd baserade på fel saker.

Jag har aldrig sagt att det är lätt, men det är värt ett rejält försök . Jag tror ibland att det hjälper. Jag skrev dessutom att nästa steg skulle vara skilsmässa.
  • Celines Essence
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 15:19:36 följande:

Jag säger inte att du ljuger, jag säger att du inte förstår din sexualitet. 

Hur har det med mitt inlägg att göra? Jag nämnde aldrig ens manlig sexualitet där.

Jag skulle beskriva min sexlust som att jag har en hög och naturlig drift. När jag inte fått orgasm på tre dagar ungefär, känns behovet plockade.(och jag får orgasm i sömnen om jag inte får orgasm på ca en vecka) När jag inte fått orgasm på några dagar går det snabbt att onanera eller ha sex. Behovet av sex varierar lite över månaden och är som högst före mens och under ägglossning.

Om jag är trött minskar sexlusten, men om jag tar en powernap, eller sover, kan jag lättare bli kåt igen.

När jag har sex med en man som jag älskar(Anton) ökar alla känslor. Då njuter jag av all närhet och beröring och kan ta sex till en ny nivå. Då kan jag utveckla njutningen långt över det som enkel onani ger. Samtidigt njuter jag att ge honom njutning.

För att nå hit behöver jag känna mig trygg att få ta den tid det behövs. Jag och Anton pratade mycket om sex innan vi väl hade det. Han lyssnade noga och ställde frågor. Någon av de första gångerna vi hade sex bad jag om att pausa mitt i sexet. Då kramades vi bara ett tag och pratade. Efter en stund var känslorna tillbaka. Så kan man inte göra om man inte är helt trygg. Inför honom känner jag mig älskad oavsett vad som händer. Han är intresserad av vad jag känner och tänker och hur min kropp fungerar och det gör att jag vågar öppna mig helt. Ibland är han dominant mot mig, men även jag kan ta initiativ och leda utan att behöva känna mig dum. Jag rör mig utan att oroa mig att se ful ut. Tvärtom känner jag mig sexig. Det gjorde jag inte med min förre man.

Så. Hur menar du att jag fungerar du som vet bäst?
  • Celines Essence
    Rosemary skrev 2014-12-30 16:05:12 följande:

Fint, tycker jag Ett enkelt och konkret råd.

Och många gånger kan det också vara så att man tror att man kommunicerar med varandra men det kan finnas massor av områden som man tassar på tå runt och inte vågar ta upp. Sådant tror jag kan vara väldigt skadligt för förhållanden. 

Absolut!... Och kanske inte jag och min man inte heller vågade prata om de allra viktigaste.
Svar på tråden Min fru vill, men inget händer