Inlägg från: VanDerToffel |Visa alla inlägg
  • VanDerToffel

Min fru vill, men inget händer

Anonym (sexglad kvinna) skrev 2014-12-31 08:26:15 följande:
    Det stämmer faktiskt att kvinnors sexlust ökar med åren. Jag är inte 40 år ännu men för mig har min lust växt enormt. Kan ju bero på att jag fick trycka undan min sexlust så länge att jag nu verkligen lever ut den tillsammans med en annan man. Det är mycket som ändrasts till det mer positiva, självkänslan är bättre, man vågar ta för sig mera, visa att man njuter och ja....sexet och passionen är en annan än tidigare.
    Så hemligheten till ett bra sexliv är ett längre, dåligt förhållande när man är ung (lika bra att skaffa barnen undan med detsamma om man tänkt ha dom) och sen byta?
  • VanDerToffel
    Anonym (sexglad kvinna) skrev 2014-12-31 08:39:17 följande:
    Jag tror man behöver ha en partner som har samma lust som en själv i stort. Lusten kan variera under livets gång självklart och kan helt försvinna i perioder utan att det är onormalt. Sådant kan man nog som partner ha förståelse för så länge man vet att det inte är en permanent förändring och att partners själv vill ha en förändring. Det är när man har helt olika behov av sex som det blir ett problem. Finns viljan så går det mesta att lösa, det vill jag tro på. Har man en partner som vägrar göra något åt sin brist på lust och som struntar i sexet och därmed sin partners känslor och behov så är det nog så att förhållandet kommer att dö förr eller senare.
    Det är ju ett problem det där att man som ung (oftast) ska välja en partner för livet(?). Båda ändras när dom blir äldre så det krävs antingen tur eller målmedvetet arbete för att båda ska röra sig i samma riktning. 

Som jämförelse med sexliv blir det lite som att du går omkring och äter på många restauranger för att välja en var du ska äta resten av ditt liv. Så du hittar ett ställe som serverar gratis mat från en meny på 200 rätter. Sen när du skrivit under ett livslångt kontrakt så kommer "alternativmenyn" var du får ett paket havregrynsflingor för 250 kronor och du får koka själv i mikrovågsungnen. Skällor får du också för att du klagar för kocken har annat att göra
  • VanDerToffel
    Anton Chigurh skrev 2014-12-31 09:22:41 följande:
    Nyckelordet här är "anta" Van Toffel, kvinnorna som skriver gör det av erfarenhet...du antar. "Lyssna" på dom, gör åtminstone ett försök att ta till vad dom säger/skriver. Istället för att gissa som du gör.

Kram //Anton
    Klart jag "antar", skulle jag "veta" skulle jag inte vara här. Och skulle jag inte "anta" så skulle det betyda att jag inte kunnat dra härledningar av ny information. Eller? 

En "40-åring trebarnsmamma i ett 13-årigt förhållande" kan i verkligheten vara en lurvig gubbe som bor i sin mammas källare så jag föredrar att lite sparra folk som kommer med åsikter och påståenden. På det sättet kan även den lurviga gubben ha nåt att bidra om han råkat snubbla på nåt tänkvärt
  • VanDerToffel
    Anonym (Flaggan) skrev 2014-12-31 09:27:26 följande:
    För trots barn mellan 1-9 år, panikångest, alkoholism(nära anhörig), svartsjuka, utmattningsdepression, pengar, bråkiga ex (kan fortsätta i all oändlighet) så står vi nu här, och har aldrig Gett upp, vi är starkare nu än nånsin, och älskar varann mer för varje dag som går, har regelbundet sex(har haft regelbundet sex sen vi träffades, trots småbarn på heltid) har fortfarande pirret kvar.
    Det kan vara en aspekt i vårt förhållande att vi aldrig haft några större problem: barnen har varit friska, vi har haft jobb, våra föräldrar lever och mår bra etc.
  • VanDerToffel

Konfronterade henne igår när jag föreslog att vi skulle ha sex och hon "inte orkade" och sen lade hon sig till sängs med en bok istället. Så följde en timme där hon drog upp gamla saker som hon hade blivit arg på mig och saker som störde henne. Summa summarum så borde jag bara acceptera att hon inte vill ha sex så ofta som jag och "det är så här i alla förhållanden" och att hon hade "tusen andra saker som snurrade i skallen på högre prioritet än sex" (såklart inget som jag fick avlasta). 

Fan det kan väl inte vara så att jag ska ha dåligt samvete för att jag vill ha sex med min fru? Att jag bara ska vara nöjd att få leva hennes vardag (och betala räkningarna) och vara nöjd att jag får tömma pungarna varannan vecka?

• VanDerToffel
    Anonym (Det händer) skrev 2015-01-03 20:33:26 följande:
    Men sluta prata med henne, och knulla henne istället.

Vad är du gjord av? Är du en halmgubbe? Är det allt ni har kvar däreuppe i norden numer? 

Är du rädd för henne? Knulla henne, och sen får ni se. Vad är det värsta som kan hända? Jag kan inte se att nåt kan vara mycket värre än situationen du är i redan ändå.
    Kanske lite macho örfilar också och sen ta med våld?

Frågan är inte hurudan man jag är eller att jag skulle vara för mesig för det, jag skulle kunna dela alla mina gångna förhållanden i två grupper, dom vilket det skulle funka för och dom det inte skulle funka för. Mina fru är i kategorin "skulle inte funka". På listan finns bl.a en som skulle ha blivit direkt avtänd av att jag skulle fråga "hur skulle det vara...", hon ville själv närmast bli kastad över axeln och buren till sovrummet.
  • VanDerToffel
    Alcyone skrev 2015-01-04 10:24:17 följande:

Men i en relation så kan man ju växa ifrån varandra. Tröttna. Stagnera.
    Alltså, fy fan vad hemskt! Skälver av skräck...
    Det ultimata relationshelvetet på Jorden måste väl ändå vara Det Stagnerade Förhållandet. Ett fucking mentalt, känslomässigt fängelsestraff som kan vara en livstid om man inte kan bryta sig ut.

Att stagnera är väl inte så långt ifrån att stabilisera förutom att stabilisering inebär oftast att status quo är på en nivå som båda är nöjda med? Alternativet är ett förhållande hela tiden ska ändra sig (helst ännu till det bättre) vilket jag tycker leder till orealistiska förväntningar i många fall. Vilket 40-år långt förhållande är en serier av år som alla överträffat det förra?
  • VanDerToffel

Jag tror inte att kvinnoförakt är rätt ord men jag har en viss förståelse över män som är bittra över kvinnors makt vad gäller kontroll över deras sexliv. OK, mer specifikt - den person som har mindre behov av sex kan använda det som ett vapen och ha i praktiken samhällets fulla stöd för det (inte kan du väl förvänta att en trebarnsmamma ska orka...)

Med att föreslå sex menar jag inte att jag skulle säga åt min fru att "Härmed anmäler jag mitt intresse för samlag" utan avvisningarna kommer oftast om vi ligger och spoonar (som vi för övrigt brukar göra när vi lägger oss även om det inte är sex i tankarna) och jag försöker tex. skrafsa henne på ryggen så kan det komma det klassiska "inte ikväll, jag är trött". Såklart jag kan fantisera att jag ryter "nu, kvinna" och river pyjamasen av henne och efter det är det fritt fram men så funkar hon inte. Ni får bara lov att tro mig - efter att vi varit tillsammans i 15+ år så vet jag vad som *inte* funkar (man kan inte känna den andra speciellt bra om man lyckas bli överraskad på den punkten). Det är inte det att jag skulle vara för feg för det.

Dock kan jag anta att det är "säkrare" för en man att bli avvisad genom att försiktigt pröva isen. Om man tar "nu kvinna"-attityden så antar jag att fallet är ännu högre. Om en kvinna skulle klä sig i spetstrosor och försöka förföra sin man och han skulle titta upp från datorn och säga "nah, tror jag ska porrsurfa istället" så skulle FL-mafian korsfästä honom- ingen skulle säga åt kvinnan att "du borde kanske närma dig mannen krypande och suga av honom under bordet först"(?)

Igen kan det vara jag som är naiv men jag tror att min fru inte är missnöjd med mitt förhållande (med undantag av vissa "standardförbättringar" som dom flesta fruar önskar) och jag skulle vara överraskad om hon skulle kräva skiljsmässa. Hon verkar nöjd med sexet då det blir av och hon pratar ofta om framtiden tilsammans.

Problemet är att hon inte har samma behov av sex som jag - jag vill ha sex kanske var tredje dag och hon tycker att "efter 2, 3 veckor känns det som om det skulle vara helt trevligt". Och eftersom hon tycker att det är helt OK så kan det ju läggas på lågprioritet där efter jobbstress och allt annat "som måste fixas". Och det är ju som sagt inte så mycket rum man har att jobba med i "förhandlingarna". När ungarna frågar som vuxna varför vi gjorde slut ska man säga "vi hade olika sexbehov"? Igen, koka groda. Ibland undrar jag hur folk utan barn ens kan säga sig ha relationsproblem. Om det inte funkar bra så går man skilda vägar.

Det som för mig fortfarande är ett stort frågetecken är hur det är möjligt för en kvinna som gillar sex (då när det passar henne), och som ser att mannen njuter av hennes kropp, och som ser att förhållandet blir bättre efter sex, och som ser att förhållandet blir sämre utan sex kan tycka att det är så moybjudande att "ställa upp" med sex? Min fru skulle få tammefan ge mig en rungande örfil var tredje dag om hon skulle få sexuell njutning av det etc. Och med "ställa upp" menar jag inte att man ska ligga där som en flundra och inte att man ska behöva vara störtkåt, bara att ge sig själv en chans att uppnå det dät tillståndet man kanske självmant först skulle ha uppnått efter två veckor.

• VanDerToffel
    Celines Essence skrev 2015-01-05 13:31:57 följande:
    Du skriver att du tycker att det "verkar" som att hon är nöjd när ni har sex. Tidigare skrev du att hon "nog" njuter och "nog" får orgasm.
    "verkar" och "nog" är uttryck som visar att det verkar vara så men jag kan inte bevisa det. De få gånger vi har pratat om det explicit så påstår (igen ett vagt uttryck) hon att det är bra men det bara är att hon inte vill så ofta och att hon inte kan tvinga fram det. Tror jag ska föreslå parterapi om det skulle gå enklare att prata med en "förmedlare" emellan för att få lite andra synvinklar. Jag har föreslagit en gång tidigare men då var hon ganska negativt inställd till det.
  • VanDerToffel
    Rosemary skrev 2015-01-05 14:24:17 följande:
    Vill du verkligen veta eller frågar du bara för att säga att du tycker att kvinnor är konstiga? 

Om du verkligen vill veta så kommer några tankar du kan fundera på här: Du skrev i ett annat inlägg att du hade konfronterat din fru och att hon då tog upp en massa saker som hon är arg på dig för. Hur kan du tro att sådant inte skulle påverka ert sexliv? Om ni har diverse fnurror mellan er och olösta konflikter så är det väl självklart att det påverkar hennes lust till att ligga med dig. Varför lyssnar du inte på henne? Hon har ju faktiskt givit ett bra svar på varför hon inte vill ha sex med dig? Ta henne på allvar, försök lösa konflikterna och se om det blir bättre sedan. 

Det handlar alltså inte om att det är omöjligt att "ställa upp" för din fru, det handlar om att hon inte vill "ställa upp" för att hon är arg på dig. Och du kan välja att se detta i termer av att "kvinnor är listiga och lömska och använder sex som ett maktmedel", för det är tydligen en del av sanningen i din frus fall, men du kan också, om du verkligen på allvar vill förbättra ert förhållande, välja att se det som "det finns olösta problem mellan mig och min fru som påverkar hennes lust och vilja att vara nära mig". 
    Jag tycker att kvinnor är konstiga *och* jag vill verkligen veta

Vi har grälat om det tidigare och då var det en annan sak som var "problemet". Det problemet "fixades" men så dyker följande sak upp. Och om hon drar upp något tillfället där jag under jullovet har sagit nåt som hon tolkade på ett sådant sätt att hon blev sur så det förklarar väl inte dom fem senaste åren? En kvinna som *vill* och *behöver* bli arg på sin man brukar nog oftast hitta orsaker.

Men som sagt, jag ska föreslå parterapi och försöka hitta om det är nåt annat som ligger under. På brandsläckaren står det att man ska rikta mot brandhärden och inte mot lågorna.
  • VanDerToffel

Videon låter bra men det kräver ju att partner är ganska öppen. Jag tror att dom flesta män skulle gå med på leken om frugan säger att "vill du ligga där och njuta, jag vill prova en sak?" Själv skulle jag inte vilja nåt hellre än att se/höra/känna att frun njuter men det är lite problematiskt eftersom hon knappt vill att jag rör henne genom trosorna för tillfället

• VanDerToffel
    Rosemary skrev 2015-01-07 10:54:43 följande:
    Men hallå nu då ... Kan du inte tänka dig ett annat sätt att presentera en sådan här övning på än att säga "vill du ligga där och njuta, jag vill prova en sak?"

Och: Det krävs att båda är öppna. Mannen i filmen är ju väldigt avslappnad, lyhörd, kommunikativ och mottaglig för kvinnans känslor. Det här med att tala om för din fru hur hennes kön ser ut, skulle du klara det? Många män jag vet skulle vara rädda för en sådan sak, de skulle inte hitta ord, de skulle bli generade och känna sig dumma. 
    Jag menade närmast att män i många fall är mer öppna för nya saker. 

Videon bör dock tas med en nypa salt eftersom den i praktiken är OneTouch reklamvideo (big time yankee-business)

Och jo, säkert skulle jag känna mig generad, kräver ju att partnern är med på noterna och man litar på henne så mycket att man inte blir utskrattad. Precis som all "manlighet", om kvinnan skrattar bort den och förlöjligar den så pyser lyften ur alla (även Anabolisen) om han inte i slutändan tar till den ultimata machoakten och våldtar kvinnan.
  • VanDerToffel
    Anton Chigurh skrev 2015-01-07 10:35:44 följande:
    Du har inte fått många goda råd i din tråd, Toffeln...du har fått JÄVLIGT MÅNGA goda råd.

Använd dig av dom. Och sluta gnälla så förbannat. Gör nåt istället.

Kram //Anton
    Puh-lease, säg nåt som du har problem med i ditt liv så kan jag säga samma saker åt dig. "Lösningen" är en lång process (varav råden som jag läst om är en del), betyder väl inte att man kan prata om problemet så länge lösningen inte är nådd?
  • VanDerToffel
    Anton Chigurh skrev 2015-01-07 11:41:19 följande:
    Jag har problem med förhårdnader under fotsulorna....

Men faktiskt, Toffeln, du har fått skitmånga riktigt goda råd här, av riktigt seriösa skribenter. Följ dom råden. 

Jag önskar dig all lycka till på vägen. På riktigt.
    Gå till en ortoped/pedikyrist eller fila bort dom själv. Gnäll inte här. Samma sak om du är i en bilolycka och måste amputera din snopp - då har du inte andra alternativ än att ta livet av dig eller lära dig att leva med det. Gnäll inte här, du har fått råd

Jo, har kommit många råd som är helt vettiga. Fastän det skulle komma fram att både du och CEssence är samma lurviga gubbe i mammans källare som skriver med två konton

Lycka till med fötterna.
  • VanDerToffel
    Anonym (green cargo) skrev 2015-01-07 12:55:29 följande:

Det är inte gnäll att beklaga sej över en partner som inte vill försöka själv. Jo om man klagar till partnern hela tiden men att skriva negativt sin upplevelse i en tråd kan man gott få göra.

Det är ju del som hela Internet är här för: delvis för att klaga på saker och delvis för att måla upp bilder av sig själv som man vill att andra ska ha! Och kattvideon.
  • VanDerToffel
    Rosemary skrev 2015-01-07 13:13:32 följande:
    Jag tror du har rätt i detta med att "vara där". Hade jag visat filmen för mitt ex så hade han troligen bara sagt "nä, det där verkar konstlat och krystat och amerikanskt och varför måste man ha handskar på sig?" Och då hade det ju blivit konstlat och krystat och amerikanskt och kliniskt om vi hade försökt. Men det som jag ser som så inspirerande och lärorikt i filmen är egentligen inte själva metoden utan parets inställning till det de gör och till varandra: den totala tilliten, den allvarliga lekfullheten, öppenheten, kravlösheten, lyhördheten osv. 

Vad gäller inställningen till manligt-kvinnligt så välkomnar jag den sortens förändringar i roller som du beskriver: fler bögar i brudklänning, fotbollsspelare i balettkjol, Hell's Angels i läppstift och nagellack
    Jo, tror inte att det där "boet" med dynor och saker och musfeedback etc är det som är det viktiga. Kan väl lika bra funka med båda nakna i sängen och kvinnan i vilken som helst bekväma ställning. Huvudsaken att hon litar så mycket på partnera att hon låter honom ta ansvar för njutningen(?).

Kanske den där amerikanska versionen med mannen påklädd är för feministerna för att han bara ska vara där som tjänare vid Orgasmens Altar?
  • VanDerToffel
    Anonym (green cargo) skrev 2015-01-07 13:57:46 följande:

Handskarna var faktiskt lite creepy....

Enligt OneTaste så behöver ju partnern inte ens vara ens man/fru/sexpartner utan kan vara "vem som helst man litar på" vilket ju kan förklara handskarna. Dock tycker jag att det är en lite konstig friend zone att hamna på
  • VanDerToffel
    Anton Chigurh skrev 2015-01-07 14:15:22 följande:
    Nädå, det var inte oempatiskt, det var ett rakt och tydligt svar, fast jag vet, Gc, vissa har problem med att tugga i sig ett rakt svar, men sånt är livet, vi ÄR alla olika, jag kan ta hur mycket skit som helst utan att bry mig ett jävla jota, och det är jag tacksam för.Glad

Ha en fortsatt skön eftermiddag, Gc.
    Från wikipedia: "Empati betecknar förmågan att uppleva och förstå andra personers känslor". Dvs. om någon kommer till mig och säger "jag har blivit diagonisticerad med långt framskriden levercancer, vad ska jag göra?!" och jag säger "you're fucked" så är det ett rakt svar som inte visar speciellt stor empati. Så dom är inte varandra uteslutande
  • VanDerToffel

Fint att du i alla fall lyckades plocka ut det viktiga ur postningen, det är ett klart tecken på intelligens

Men eftersom du också tycks vara färdig(?) så föreslår jag att den av oss som har behov att ytterligera ventilera den här aspekten så kan öppna en ny tråd på passligt område?

Peas,
      da Toffel

• VanDerToffel

Jag skrev "långt gången" eftersom jag trodde att exemplet var klart utan att jag skrev "samt metastaser i alla körtlar och organ kända av den västerländska medicinen"

Men igen, bra plockat. Ny tråd?

Svar på tråden Min fru vill, men inget händer