• Anonym (Hjälp!)

Tänk om jag är med barn

Jag är en tjej på 17 år. Har en kille som jag varit ihop med ett tag. För några månader sen så var vi båda fulla och råkade ha sex utan kondom (dumt jag vet). Först blev jag jätteorolig att jag kunde bli med barn men när jag fick min mens så sa min kompis att det absolut inte kunde ha blivit något barn eftersom man inte har mens då.

Men nu har jag gått upp i vikt och inget jag gör hjälper. Jag har nästan slutat äta men jag går upp i alla fall. Jag är hela tiden astrött och tuttarna gör ont. Igår så sa en annan kompis att det såg ut som jag var på smällen

Snälla hjälp. Kan man vara gravid även om man har mens? När jag googlar så står det att man inte kan det, men jag kan inte släppa det. Jag har ju inte ens gått ut skolan

• Svar på tråden Tänk om jag är med barn
  • Anonym (Testa dig)

Ta ett test! Ja man kan va gravid och ha mens samtidigt

• Anonym (Hjälp!)

Jag bor i världens minsta by med bara en mataffär där min mamma jobbar. Jag vägrar gå dit och köpa test hon får reda på det direkt då.

Jag vill gärna höra om man kan vara gravid och ha mens samtidigt för om det är så får jag åka in till stan på söndag och köpa ett test där.

Någon som haft det?

• Anonym (bella)
    Anonym (Hjälp!) skrev 2014-12-26 16:08:28 följande:

Jag bor i världens minsta by med bara en mataffär där min mamma jobbar. Jag vägrar gå dit och köpa test hon får reda på det direkt då.

Jag vill gärna höra om man kan vara gravid och ha mens samtidigt för om det är så får jag åka in till stan på söndag och köpa ett test där.

Någon som haft det?

Jodå man kan blöda trots att man är gravid så jag råder dig att köpa ett test.
  • Anonym (Hjälp!)

Fy fan, jag mår illa av att läsa det här. Hur fan kan jag vara så jäkla dum att jag inte skyddar mig. Tänk om jag aär med barn!! Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har inte ens sagt någo till min kille och min mamma skulle mörda mig. Hon bara väntar på att jag ska flytta hemifrån. Jag har inte råd att ta hand om något barn.

Ja jag ska köpa test på söndag.

• Anonym (D)
    Anonym (Hjälp!) skrev 2014-12-26 16:08:28 följande:

Någon som haft det?

Har du ingen kompis som kan handla åt dig?
  • Anonym (Hjälp!)
    Anonym (D) skrev 2014-12-26 16:19:33 följande:
    Har du ingen kompis som kan handla åt dig?
    Nej vi bor här allihop så jag får ta bussen. Usch vill knappt ens veta.

Kan man gå till typ skolsköterskan? Måste hon berätta för mamma?
  • Anonym (Suck)

1. Gå till ett apotek.

2. Köp ett graviditetstest.

3. Gå hem och följ instruktionerna som står på pappret som kommer mer testet.

4. Inom 10min vet du om du är gravid eller inte. Tadaaaaaaa!!!

• Anonym (Hjälp!)
    Anonym (Suck) skrev 2014-12-26 16:27:33 följande:

1. Gå till ett apotek.

2. Köp ett graviditetstest.

3. Gå hem och följ instruktionerna som står på pappret som kommer mer testet.

4. Inom 10min vet du om du är gravid eller inte. Tadaaaaaaa!!!

Men läs gärna vad jag skriver. Jag ska köpa test men jag kan inte göra det förrän på söndag. Och fram tills nu visste jag inte ens att man kunde vara med barn och ha mens samtidigt. Suck.
  • Anonym (D)
    Anonym (Hjälp!) skrev 2014-12-26 16:20:59 följande:

Nej vi bor här allihop så jag får ta bussen. Usch vill knappt ens veta.

Kan man gå till typ skolsköterskan? Måste hon berätta för mamma?

Har du ingen ungdomsmottagning? Där får man ta test gratis och de säger inget till din mamma. Skolsöterskan kanske också har, men du har väl jullov nu?
  • SjuksköterskaN

Ja, sök upp en ungdomsmottagning! All sjukvårdspersonal har tystnadsplikt. Du kan även göra abort utan att din mamma behöver få reda på det (vet ju inte vilken relation ni har) men det kan nog kännas skönt att tala om det för någon vuxen du står nära. På ungdomsmottagningen kan du också få tips på preventivmedel.

• 2pågar

Ungdomsmottagning e ju gratis och ingen får veta att du varit där :)

• MxMeNow

Varför människor har sex utan att veta hur kroppen fungerar kommer jag aldrig att begripa!

• Anonym (man kan blöda)

Jag blödde lite med båda barnen jag har, Så visst kan du vara gravid

• Anonym (876)

Första månaden av graviditeten är de inte ovanligt att man får mens iallafall. Då får man de för att kroppen inte har hunnit med att förstå att man är gravid.

Den mensen är ofarlig och oftast kortare än den vanliga. Du vet om att man kan beställa via internet få de i diskret förpackning hem i brevlådan.

• Anonym (Tjej)

Jag hade mens medan jag var gravid, men det visade sig att "mensen" var ett missfall. Jag fick dock lära mig att det är vanligt att blöda under graviditeten.

Hur gick det med testet?

• Anonym (D)

Hur går det TS, har du fått tag i något test?

• VickyHurtig

Jag hade mensliknande blödning ett par månader in i första graviditeten, så ja - man kan vara gravid trots att man blöder.

Svar på tråden Tänk om jag är med barn