• Angelique

Fler äldre som ska göra ivf?

Jag är 39 år och hoppas få göra syskonförsök efter jul. Finns det fler, så kan vi följas åt.

• Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?
  • JenJoh5

Hej!
    Idag var vi på första besöket på den nya kliniken. Kändes bra och vi blev väl bemötta. vi kommer köra igång det långa protokollet den 28/1. Vi kommer göra som vi gjorde vid vår första ivf då den lyckades, men eftersom jag fick ut 21 ägg den gången så kommer jag få spruta med en lägre dos, trots att jag är 4 år äldre nu. fick göra vul idag och allt såg bra ut och vi fick bättre odds att lyckas än vad man brukar få i min ålder, så det kändes bra det! Vi hoppas ju så klart att det ska gå bra nu men det finns ju aldrig några garantier. Men jag tycker att 2015 ska bli ett bra år för oss alla! Känns nervöst att snart få börja spruta igen, var ju trots allt 4 år sen sist. men förhoppningsvis är det ett steg på vägen mot ett syskon till vår dotter.

• Helendi

JenJon5, vad skönt att ni fick en bra känsla på den nya kliniken. Håller med att 2015 ska bli vårt år

Hur går det för trådens ETare? lisodan och zasu?

Amanda 2011.11.04
  • lisodan

De har inte ringt iaf...så ett av äggen borde ha befruktats. :):):) Sitter på buss på väg till sjukhuset....Insättning kl 13...

• Supers
    lisodan skrev 2015-01-15 12:18:24 följande:

De har inte ringt iaf...så ett av äggen borde ha befruktats. :):):) Sitter på buss på väg till sjukhuset....Insättning kl 13...

Spännande! Lycka till.
  • lisodan

Ja, då var man ruvare igen! Det blev 1 befruktat embryo, så ingen duoinsättning. Men tydligen är det ett tiptop exemplar så nu får vi hålla tummarna i ett par veckor...Känns jättebra!

• Helendi

Hurra lisodan för lyckat ET Skål!

Angelique - hur går det för er? Har ni varit i kontakt med någon klinik eller har ni en paus nu?

Viola78 - visst borde du ha sprutat nån vecka nu? Hur har det gått för dig? Har du varit inne på någon koll än?

Usch, vilket busväder det är ute. Hoppas ni inte blåser bort Förvånad.

Amanda 2011.11.04
  • Angelique

Åh lisodan! Det låter ju jättebra!! Håller tummarna, det kommer gå fint. Skönt att ha en bra känsla.

Jenjoh: kul att det känns så bra, grattis till fina chanser. Vilken klinik går ni på? Och hur gammal är du? (Kanske missat något tidigare inlägg).

Vi har inte kontaktat någon klinik än, maken är inte riktigt redo än. Men jag hoppas det kan bli snart!

• lisodan

Tack alla! <3 Ska bli kul att följa när ni andra också kommer vidare! Har det varit många ET o FET i tråden?Osäker på om jag lusläst hela tråden....

• JenJoh5

Grattis till att vara ruvare igen lisodan. Hoppas det går bra nu!
    Ja, Helendi, det var skönt att det kändes bra på nya kliniken och jag tycker verkligen att det ska vara ett bra år för oss alla nu!
    Angelique vi går på Nordic IVF i Malmö och det var vårt första besök på den kliniken nu i onsdags. Jag har precis fyllt 37 år och det är drygt 4 år sedan vi sist gjorde en IVF. Jag trodde ju att det skulle ha viss påverkan att man blivit äldre men så var det tydligen inte i vårt fall. Jag ska ju till och med ha lägre dos på sprutorna mot vad jag hade för 4 år sedan. Jag fick ju göra VUL i onsdags och mina äggstockar såg tydligen mycket bra ut och fin slemhinna som är bra inför det här försöket. Hoppas verkligen det ska funka med den här behandlingen så vi lyckas få ett syskon till dottern. Hoppas ni kommer igång snart ni med. Jag måste åka och hämta ut medicinen snart så vi har den hemma tills det är dags, det går fort till den 28/1 då jag ska börja med sprutor för nedreglering. Pirrigt!

Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?