Inlägg från: LauraPalmer |Visa alla inlägg
  • LauraPalmer

Tråden för endast barnfria! :-)

Hej och välkommen till tråden för barnfria!

Här kan vi prata med likasinnade om vårt val, vårt liv, våra drömmar och mål.

OBS! Endast för barnfria, dvs personer som aktivt har valt bort barn.

Hoppas att det här blir en trevlig tråd!

• Svar på tråden Tråden för endast barnfria! :-)
  • LauraPalmer

Godmorgon! eller det kanske inte är morgon längre :-P

Jag har tagit en lång sovmorgon och sen legat i sängen och spelat på plattan. Snart ska jag dricka en proteinshake, dra på mig träningskläderna och sticka till gymmet med karln.

Ikväll står bowling på schemat med middag på bowlinghallen. Efter det ska jag lägga mig i ett varmt bad med ett glas vin och Enya i lurarna på min nya vattentäta mp3 spelare.

Vad ska ni göra i dag?

• LauraPalmer
    Anonym (Tjenis) skrev 2014-12-26 22:12:34 följande:

Tänkte precis starta en sån här tråd, efter den andra som blev invaderad...

23 åring här men drömmar om en fet karriär och lägenhet i sthlm :) 

Ja, så jäkla synd att vissa föräldrar ska bli så provocerade av att barnfria faktiskt är lyckliga över sitt liv och sina val.

Vad vill du göra karriär inom?
  • LauraPalmer
    Maria 434 skrev 2014-12-27 12:35:51 följande:

Snart ska jag iväg och uppfylla en av mina drömmar. Den sista jan slutar jag mitt kontorsarbete för att bege mig på nya äventyr ute i världen. Ska syssla med marinbevaring, volontärlägersplanering och dyka hela dagarna.

Det känns spännande, roligt och samtidigt lite skrämmande. Men efter att inte att vågat ta det sista klivet på många många år så ska det nu äntligen bli av. Äntligen så kommer jag inte jobba bara för att jag måste utan jobbet kommer bli att göra sånt jag brinner för. Rik på pengar blir man inte, snarare tvärtom, men rik på lycka

Det där lät spännande. Jag gick en dykarkurs för något åt sedan. Tyvärr så var det för svårt för mig. Karln min däremot fixade det galant och nu arbetar han som dykare.
  • LauraPalmer
    Anonym (E) skrev 2014-12-27 12:37:01 följande:

Jag har tagit en lång dusch med min sambo och käkat frukost. Nu tänkte jag baka en kaka som vi ska smälla i oss själva Tungan ute eventuellt går jag och tränar i eftermiddag, annars stannar jag hemma och gör klart skolarbete innan nyår.

I övrigt är jag en 24-årig tjej som pluggar och vill få ett bra jobb, resa runt jorden (mer än jag gjort) och uppleva en massa.

Vilket är det ultimata resemålet för dig?

Jag vill gärna åka till Bolivia och besöka Puma Punku.
  • LauraPalmer

Varför kan inte ni som har barn eller vill ha barn respektera att den här tråden bara är till för barnfria?

Starta egna trådar om hur underbart ni tycker att livet med barn är och låt oss få ha den här tråden ifred.

Jag förstår att ni har en massa åsikter. Men snälla, låt den här tråden vara. Vi vill bara få prata med likasinnade utan att bli ifrågasatta för en gångs skull.

• LauraPalmer
    Maria 434 skrev 2014-12-27 15:31:47 följande:
    Tyvärr så tror jag att det kommer komma fler som ska skriva hur förträffligt det är med barn.

Jag har så mkt länder och dykplatser jag vill åka till.Första stoppet blir Thailand sedan Borneo och sen blir det ett besök i koralltriangeln vid Filippinerna efter det vet jag inte.

Skulle vilja åka till Australien, Nya Zeeland, Mexico etc etc så mkt länder och platser kvar att besök.

Behöver jag nämna att jag älskar att resa och träffa nya folk och uppleva nya kulturer.
    Att resa är mitt och min mans stora intresse förutom att åka på båtsemester.
  • LauraPalmer

Jag som barnfri skulle aldrig sätta mig och berätta om hur bra mitt liv är utan barn i en tråd som riktar sig till föräldrar eller människor som försöker att bli föräldrar eller människor som av olika anledningar inte kan få barn.

Jag har inget behov av att säga att en gravid kvinna kommer att ångra sitt barn eller att deras val att skaffa barn var ett misstag.

Nu har två trådar för barnfria blivit förstörda av föräldrar, trots att TS är tydlig med att den riktar sig till barnfria.

Är du förälder och tror att vi barnfria är bittra, inte kan få barn. Tycker du att det heter barnlös och inte barnfri? Tycker du att vi är korkade, egoistiska, att vi kommer bli ensamma på gamla dagar osv. Varsågoda! Ni får tro och tycka precis vad ni vill. Men jag ber er att inte skriva detta i denna tråd. Ni är fria att starta egna trådar istället.

• LauraPalmer
    Anonym (Olikheter bör accepteras) skrev 2014-12-28 20:38:58 följande:

Jag tror det sticker i ögonen att en del personer faktiskt aktivt väljer ett liv utan barn, speciellt för den eller de som av olika orsaker inte lyckas bli gravid eller har möjlighet att få egna barn.

Själv har jag valt att inte skaffa barn, känner inte minsta längtan, önskan eller behov av att bli förälder. Om någon intalar sig att jag är bitter pga mitt val så säger det mer om den personen än vad det säger om mig.

Alla är olika, alla vill olika och det bästa var och en kan göra är att finna acceptansen inför det och inte försöka pracka på andra det som är sanning för just dig.

Min väg är min sanning, din väg är din sanning, rakt av och utan värdering.

Det känns som att ser barnfria som kritik mot deras val att skaffa barn, av någon underlig anledning.

Jag ser inte någon annans val att skaffa barn som kritik mot mitt liv. Jag lägger inte heller någon värdering i valet att skaffa barn eller att inte göra det.

Jag har valt att inte skaffa barn för att jag aldrig känt någon längtan och mitt intresse för barn är 0.
  • LauraPalmer
    Anonym (Tjenis) skrev 2014-12-30 18:20:28 följande:
    Det blir väll ut o träna som varje år, haha.... Får se hur det går denna gång....
    Jo det blir väl samma här, hehe Jag tränar iofs en del styrka så nyårslöftet blir att bättra på konditionen.
  • LauraPalmer

Hur ska ni fira i morgon?

Jag och min man ska åka till mina föräldrar, äta fondue, dricka vin och champagne. Så har jag köpt cigarrer, det har blivit lite av en tradition för karln och mig.

• LauraPalmer
    HannaS86 skrev 2014-12-31 09:47:09 följande:

Ja just det, glömde skriva att nu ska jag iväg till ett gym och instruera en tvåtimmars nyårshappening med en annan instruktör :D Det kommer bli så jävla tungt; Bodycombat, Bodypump och GRIT Strength, gött!

Coolt! Jag måste fråga. Jag tränar lite jag med men det är så otroligt svårt för mig att hålla motivationen vid liv. Hur gör du när du verkligen inte har lust att träna fast du borde?
Svar på tråden Tråden för endast barnfria! :-)