• AnooYoo

Tråden för endast barnfria! :-)

Anonym (-) skrev 2014-12-27 13:43:20 följande:
    Jag blir inte provocerad. Jag anser att det är bra att där finns folk som är så övertygade om att de inte vill ha barn, att de håller fast vid det och inte skaffar barn bara för att man förväntas göra det.
    Däremot har jag invändningar mot de fördomar som många barnfria har. Jag får ofta sovmorgon och kan också ta mig tid för en god bok och en härlig kopp de i skumbadet.
    Det är upp till var och en hur mycket man vill förändra sitt liv, när man får barn.

Kan du välja att inte ta hand om dina barn i en vecka för att du känner för att titta på alla avsnitt av Lost i rad? 

• AnooYoo

Jag kan göra vad jag vill med min fritid utan att ta hänsyn till någon, och vara ifred när jag vill.

Men det är inte det viktigaste. Det viktigaste är att mitt liv handlar om mig, och att jag inte behöver bry mig om vad någon annan tycker eller behöver varken i mitt vardagsliv eller på långresor.

• AnooYoo
    Anonym (BarnLÖS heter det) skrev 2014-12-28 09:10:12 följande:

Vad jag stör mig på folk som skriver barnFRIA. Det heter barnLÖS!!

Nej, din imbecill. Jag har inga barn av mitt eget fria val. Jag är varken barnlös, gräsklipparlös eller hundlös.
  • AnooYoo
    Anonym (-) skrev 2014-12-30 19:08:26 följande:
    Fast alltså det är där jag skiljer mig från er barnfria; jag har inte sådana behov.
    Jag ÄLSKAR att gå på Skansen, Junibacken, barnteater, museum, fixa barnkalas, gå skogspromenader och leta efter troll, osv, osv, osv.

Då och då tar jag mig tid till surf, tv, spel och liknande. Exempelvis när mitt barn badar, leker själv, leker med nån kompis, eller sover.
    Men, som sagt, jag har inte ett så stort behov av det. Därför passar jag som mamma.
    Anonym (lugn och ro) skrev 2014-12-30 19:00:52 följande:
    Du kanske är en sån som inte tar så allvarligt på det här med föräldraansvar utan dumpar över det på andra.
    Nej, har inget behov av barnvakt - trots att jag är ensamstående.

Vad är din poäng med att argumentera för att man inte behöver ändra sitt liv för att man har barn om du förstår att andra skulle behöva göra det och därför väljer att låta bli? 

Kan det vara så att tråden har utbildat dig?

• AnooYoo
    Anonym (-) skrev 2014-12-30 19:14:08 följande:
    Haha, ja, känns det bra för dig att tro det så kan vi säga det. Flört
    Eller så kan du svara på frågan.
  • AnooYoo
    Anonym (-) skrev 2014-12-30 19:17:59 följande:
    Jag ville visa på att där faktiskt inte behöver vara svart eller vitt. Så som alltid på FL.
    Och nej, tråden har inte lärt mig ett skit.
    Vad synd att det enda resultatet av det försöket blev att du framstår som svartvit i din syn på andra människors livsval. Det enda som verkligen framkommer är att du först inte kan låta bli att argumentera mot det andra människor valt för att sedan tillstå att du visst förstår att barn inte är något alla behöver vilja ha.
  • AnooYoo
    Anonym (-) skrev 2014-12-30 19:45:41 följande:

Du är ju sjuk. Sök hjälp.

Varför det?

Det är uppenbarligen inte alla som tycker att det är en liten anpassning.
  • AnooYoo
    Anonym (Familjeliv) skrev 2014-12-30 19:59:38 följande:

Lite märkligt att skapa en sådan här tråd i ett forum för Familjeliv, tycker ni inte? 

Flashback eller en grupp på FB eller något kanske vore mer passande? ;) 

Är absolut inte emot de som vill vara barnfria, har flera vänner som valt detta och tycker att alla är fria att göra sina egna val och leva sina liv PRECIS som de vill, more power to ya! Dock är det lite ironiskt att skapa sådana här trådar i ett forum som är riktat till barnfamiljer.. 

Bara mina 2 cents! 

Jag är del i en familj utan att ha egna barn. Till exempel.
Svar på tråden Tråden för endast barnfria! :-)