Hur ser din favoritregering ut efter nyvalet?
Min är en sosseregering med stöd av MP, V, FP & C. Andrahandsval en S och M-regering.
Min är en sosseregering med stöd av MP, V, FP & C. Andrahandsval en S och M-regering.
Jag är säker på att S och SD kan tillsammans bilda en majoritetsregering efter nästa val om både partierna skulle vilja. Men det är inte så troligt att det blir så. Stefan Löfven föredrar sandlådan istället.
Det finns flera attraktiva till acceptabla kombinationer, men ingen som inkluderar SD.
En regering som exkluderar MP.
S MP och FP - men det är knappast särskilt sannolikt.
Om det blir något extraval så måste ju alliansen och de rödgröna ha kommit överens om hur de ska agera för att se till att SD inte får möjlighet att fälla regeringen.
Der bästa vore en höger regering, men det blir svårt eftersom det inte finns höger partier i Sverige.
Det blir ingen favoritregering efter nyvalet. Stefan Löfven och sjuklövern fegade ur!
Var tog demokratin vägen?
Precis! Allt för att hålla SD ute.
Ekonomisk höger finns ju inte i Sverige idag, och SD är väl närmast ett extremsosse parti.
Ingen har väl frågat om det här. Skall du rösta på Direktdemokraterna? Du kan ju starta en ny tråd om det om du vill.