• Anonym (house)

Hur ofta rengör du din fleshlight?

Jag är en ganska ny användare av en fleshlight, fick nyligen reda på att man måste pudra på den för att bibehålla "hudkänslan", Jag har haft den och använt den i ett par månader, jag märkte den började bli "kladdig" att smuts fastnade väldigt lätt och materialet skrapades upp.

Du som äger en fleshlight, hur ofta pudrar du din?? Ska man behöva göra det efter varje gång eller räcker det att pudra så snart man känner den blir "kladdig"?

• Svar på tråden Hur ofta rengör du din fleshlight?
  • kasovi

Äter du från samma tallrik hela tiden utan att diska den också..? Återanvänder skithuspapper..?

Klart du ska göra rent den varenda gång du använt den! Fy fan vad vidrigt...

• Anonym (house)
    kasovi skrev 2014-12-26 23:22:52 följande:

Äter du från samma tallrik hela tiden utan att diska den också..? Återanvänder skithuspapper..?

Klart du ska göra rent den varenda gång du använt den! Fy fan vad vidrigt...

Jag rengör den varje gång så klart!
    Ljummet vatten precis som man ska.
    Det var pudret jag undrade över.
  • Anonym (Banderas)

Nu har jag visserligen inte själv en fleshlight, men har läst en hel del då jag tänkt inskaffa en.

Vad jag har läst ang. pudret så det egentligen något man kan strunta i för att den verklighetstrogna "hudkänslan" ändå försvinner när man applicerar glidmedlet. 
    Då menar jag inte att den helt plötsligt känns plastig utan snarare att pudret bara bibehåller hudkänslan när den är torr. För när du applicerar glidmedlet så är det ju snarare formen och mönstrena på insidan som ger dig verklighetskänsla. 
    lägger du en klick glidmedel i handen och runkar så kommer du ju inte känna av någon större kontakt mot huden, utan det är ju enbart hur mycket du trycker som reglerar stimulansen. Sen har jag väldigt svårt att se hur man ska få in pudret i "tunneln" vilket även bekräftar att det enbart är för hudkänslan vid ytan på fleshlighten. 

• Anonym (house)
    Anonym (Banderas) skrev 2014-12-27 14:54:59 följande:

Nu har jag visserligen inte själv en fleshlight, men har läst en hel del då jag tänkt inskaffa en.

Vad jag har läst ang. pudret så det egentligen något man kan strunta i för att den verklighetstrogna "hudkänslan" ändå försvinner när man applicerar glidmedlet. 
    Då menar jag inte att den helt plötsligt känns plastig utan snarare att pudret bara bibehåller hudkänslan när den är torr. För när du applicerar glidmedlet så är det ju snarare formen och mönstrena på insidan som ger dig verklighetskänsla. 
    lägger du en klick glidmedel i handen och runkar så kommer du ju inte känna av någon större kontakt mot huden, utan det är ju enbart hur mycket du trycker som reglerar stimulansen. Sen har jag väldigt svårt att se hur man ska få in pudret i "tunneln" vilket även bekräftar att det enbart är för hudkänslan vid ytan på fleshlighten. 

Jo att det pudret inte skulle göra någon nytta på insidan har jag fattat. Enligt videon jag hittade, så pudrade killen bara utsidan, å det är ju logiskt. Fast han sa inte hur ofta, så det fick mig å fundera.
  • Lis Alm

Materialet kan bli "klibbigt" om det inte pudras. Efter varje gång den är använd rengjord och ordentligt torkad så bör den pudras. 

• livserfaren

Ursäkta , det finns ett fundamentalt fel om man ska behöva konstgjorda hjälpmedel som Tom Jones sa det bästa är gratis, men tyväär är det inte såå, kommer tyväär bli sämre o sämre, för jävligt tycker jag, njutning borde vara gratis för både kvinna o man det är ett behov som är ett behov som varje människa har, men är absolut ingen självklar rättighet,som kvinna att bjuda ut sig som eskortflicka upplever jag som ett hån,avskyr samhällets syn på detta synsätt.

• Anonym (hmm)

Min man fick en fleshlight av mig för några år sedan, han har använt den 2-3 ggr (som jag känner till, han berättar inte sånt frivilligt haha). Puder har jag dock inte hört talas om :o Han rengör den med vatten. Vad är det för puder?

• Anonym (Nerd)
    livserfaren skrev 2015-01-02 19:25:07 följande:
    Ursäkta , det finns ett fundamentalt fel om man ska behöva konstgjorda hjälpmedel som Tom Jones sa det bästa är gratis, men tyväär är det inte såå, kommer tyväär bli sämre o sämre, för jävligt tycker jag, njutning borde vara gratis för både kvinna o man det är ett behov som är ett behov som varje människa har, men är absolut ingen självklar rättighet,som kvinna att bjuda ut sig som eskortflicka upplever jag som ett hån,avskyr samhällets syn på detta synsätt.
    Inte för att jag förstår vad du svamlar om men det verkar inte som du svarar på TS fråga i alla fall.
  • livserfaren
    Anonym (Nerd) skrev 2015-01-03 09:27:43 följande:

Inte för att jag förstår vad du svamlar om men det verkar inte som du svarar på TS fråga i alla fall.

Nej det var ett klumpigt inlägg ursäkta TS det här är din tråd.
  • MotherOfTheDevils

För det första ska du bara använda vattenbaserat glidmedel, inte siliconbaserat och definitivt inte barnolja eller vaselin. För det andra bör du pudra den efter varje gång, vanligt barntalk från tex Barnängen funkar utmärkt. För det tredje ska du se till att den får lufttorka ordentligt innan du lägger undan den...
    #tipsfråncoachen #jobbarisexleksaksbutik

• Lis Alm
    Anonym (hmm) skrev 2015-01-03 02:39:26 följande:

Min man fick en fleshlight av mig för några år sedan, han har använt den 2-3 ggr (som jag känner till, han berättar inte sånt frivilligt haha). Puder har jag dock inte hört talas om :o Han rengör den med vatten. Vad är det för puder?

lustjakt.se/sv/artiklar/fleshlight-powder.html
    lustjakt.se/sv/artiklar/powder-l-j.html

Det går också bra att använda Majsmjöl om ni har det hemma, det är ett miljövänligt alternativ till talk. 
  • Anonym (house)

Jag har läst på flera ställen att talk inte ska användas, utan att det ska vara majsstärkelse. Mest troligen för att talken förstör materialet, så jag köpte majsstärkelse å det funkar perfa! Den får tillbaka sin mjuka härliga känsla

• Lis Alm
    Anonym (house) skrev 2015-01-08 21:38:47 följande:

Jag har läst på flera ställen att talk inte ska användas, utan att det ska vara majsstärkelse. Mest troligen för att talken förstör materialet, så jag köpte majsstärkelse å det funkar perfa! Den får tillbaka sin mjuka härliga känsla

man kan använda talk, det förstör inte materialet dock så pratas det om att det inte är bra att andas in talk, det kan vara cancerframkallande. 
Svar på tråden Hur ofta rengör du din fleshlight?