• Bebis1501

Gravid vecka 39! Förlossning på G?

Hej jag är gravid med mitt första barn och är en person som ibland (eller ganska ofta )oroar mig i onödan! Men jag kan inte heller släppa det förrän något som är duktig kan lugna mig och säga att allt ser bra ut eller bevisa det beroende på vad det är!

Nu är jag i vecka 39 (38+0) och vet att det kan sätta igång när som helst! så tänker ganska mycket på det! Är dock inte orolig för att det ska sätta igång, bara längtar! Men idag har jag ganska ont i magen från och till! Tänker att det kanske är såhär det börjar och sen stegrar smärtan? Har varit på toa 2 ggr (gjort nr 2) med ganska tätt mellanrum, är detta vanligt innan ordentliga värkar och sånt startar? Skriv hur det startade för er och hur det kändes?

Tack på förhand

• Svar på tråden Gravid vecka 39! Förlossning på G?
  • Fian88

Mina värkar startade på natten när jag var i v 40+3. Det gjorde så ont så jag kunde inte vara stilla utan fick gå runt och profylaxandas. Du kommer känna när de riktiga värkarna startar, tro mig

Lycka till!! Det gör ont att föda barn men är helt fantastiskt! Längtar till nästa gång

• Anonym (**-)

Första förlossningen började med svaga regelbundna värkar som blev starkare och tätare, stannade hemma länge och var öppen 7 cm när vi kom in. Andra började värkarna 2-3 veckor innan, slemproppen släppte och jag fick en blödning en vecka innan men det bara stannade av varje gång, han lurades rejält :) Sen satte det igång rejält och jag var även den gången öppen 7 cm.

Jag skulle med andra ord säga att man inte alltid vet bombsäkert när det är dags, jag gjorde det inte :)

• Bebis1501

Ah jag kan tänka mig att man verkligen känner att det är "riktiga" värkar! Men kan det jag har känt vara tecken på att det kanske startar så småningom! Klart att det är svårt att svara på!? Har förberett mig på det kommer göra vääldigt ont, men det gör mig inget! Eller asså det ska jag klara av ????tack så mycket!! Kan tänka mig det, jag längtar tills det är dags för oss!

Jaa det kan ju verkligen börja på så sjukt många olika sätt! Min slempropp började släppa för ca 2-3 veckor sedan???? vi får väl se om och hur det sätter igång!! Jag vill bara skynda på det, eller asså vi längtar efter bebis så hoppas att den vill komma lite tidigare men h*n får gärna vänta till januari ändå!

• Anonym (**-)

Kroppen börjar förbereda sig för förlossning, din livmodertapp håller på att mjukna och öppna sig. Jag hade två snabba och enkla förlossningar eftersom kroppen gjort det mesta innan vi åkte in. Båda mina är födda i v. 38 :)

Med mitt första barn skrev jag också på FL, hade ingen aning ifall det var dags eller inte. Hade riktiga värkar men fick aldrig den där känslan att jag visste. När jag kom in var de förvånade över att jag inte kommit tidigare :)

Lycka till när det väl är dags!

• Anonym (Ella)

Säger som ovan, ja fick aldrig heller den där känslan att oj nu har ja värkar. Jag hade enbart mensvärk som knappt kändes ända ja förstod att de var på gång var att slemproppen hade losstnad 1h innan ja började få mensvärk. När vi kom in på fl så var ja fullt öppen å hade redan krystvärkar så 34min var vi där innan sonen kom ut.. 8a gick slemproppen vid 9e börja ja känna mensvärk (men har ondare vod vanlig mens:p )åkte mot fl 10 och var framme 11 så säger att man inte alltid kan vara tvärsäker på att de är värkar.. När ja ringde fl vid 10 tyckte dem att ja skulle ta 2 alvedon och lägga mig och vila en stund. Tur att ja nånstans kände att vi borde åka in ;)

Svar på tråden Gravid vecka 39! Förlossning på G?