Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Inget val, allt för att trycka ner SD?

Evernote skrev 2014-12-27 13:19:24 följande:
    Det lustiga nu är att om SD ökar hjälper man dom till makten som minoritet.

SD ville ha ett val om asylpolitiken, som nu ställs in. 
    Allt för att trycka ner SD, eller det kan ordna sig ändå när Alliansen nu är upplöst till 2018?
    Det är inte SD som bestämmer om det ska bli ett extra val eller inte, det är bara regeringen som kan bestämma det.

Vi vet redan att SD bara vill prata om invandring, alltid, vid alla tillfällen och att det är deras enda fråga. 
  • Anonym (Jag)
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-28 21:45:33 följande:
    Känns dock bättre att vi tar över regeringsmakten 2018. Eftersom det inte finns några andra alternativ än enpartistaten.
    Du och Gomov kan bli kompisar... 
  • Anonym (Jag)
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-28 19:45:47 följande:
    Decemberjuntan pratar enbart fri invandring. Den enda viktiga frågan.
    Fast det drivs inte fri invandring och det kommer inte att göra det. Det är bara Mp som tycker att det är i närheten av en bra idé. 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Janus) skrev 2015-01-02 13:20:13 följande:

En motstrategi för SD är att göra Löfven till huvudmotståndare och deklarera att man kommer rösta med alliansen i alla frågor tills nyval utlyses. Alliansen är väl (?) foetfarande tvungen (politiskt) att lägga egna förslag och rösta på dem. Eller avser den att gå Löfven tillmötes på alla punkter numera?

Alliansen kommer att rösta på sina förslag i alla fall förutom i budgetomröstningen. Där kommer de att släppa igenom regeringens budget (men de kommer inte att rösta för regeringens budget, de kommer bara att släppa igenom budgeten). 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Runa) skrev 2015-01-02 09:40:48 följande:
    Så klokt tänktHjärta

SD kommer bara att öka och öka och öka. Inget kan hejda segertåget, folket vaknar med förtroende i hjärtat för de nationella partierna.

Hoppas bara att Runes och hans parti DSP också får en framträdande plats på tåget. Med inriktning på evigt liv för oss Svenskar kan vi komma att gå en härlig framtid till mötes.

Så härligt om DSP och SD kan förenas i kampen mot asylmissbruk och för evigt liv!!
    För nationalismen har lyckats så bra i historien!  Kanske dags för dig att ta fram en lärobok i historia? 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Janus) skrev 2015-01-04 11:17:33 följande:
    Då kan man ju helt strunta i att lägga en skuggbudget, kan tyckas. Känns ju ganska meningslöst att lägga fram en budget som ingen (utom möjligen SD) kommer att rösta på.
    Det är för att visa vilken politik man själv vill driva, vilken budget man själv skulle ha haft. Det är det som är meningen med skuggbudgetar. 
Svar på tråden Inget val, allt för att trycka ner SD?